Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oto t-258

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • MatsNorway
    replied
    Originally posted by Helmet View Post
    Jada, masa! Skal gjøre det.

    tenkte du 2010? jeg liker kalde fakta, you know.

    Leave a comment:


  • Helmet
    replied
    Originally posted by MatsNorway View Post
    Har ikke prøvd rc sykkel, men driver å vurderer om jeg skal kjøpe.
    Ut fra min erfaring så langt bør du i så fall se på en 1:5 sykkel. 1:8 syklene er en god del mindre, og adskillig mer følsomme for underlaget. Nå har jeg ikke prøvd Venom sykkelen, men den er jo samme størrelsen som OTO'en min, og jeg kan ikke tenke meg at den er veldig forskjellig.


    men om du legger deg for hardt inn i svingen vil den vel glippe?
    Vinkelen man i teorien kan gå ned er ikke tema enda altså?
    Hvis du kjører uten veltebøyler så vil du kunne legge sykkelen ned til kåpa tar i, men da har du tapt. Da er det bare å ta beina fatt å sette sykkelen på rett kurs igjen. Kjører du med veltebøyler så justerer du lengden på veltebøylene slik at du akkurat klarer å få sykkelen på hjula igjen hvis du stopper opp. Du kan justere dem enda kortere også, men da er det like greit å kjøre uten. Men forskjellen på nedleggene med og uten veltebøylene er ikke allverden. Dessuten så tar de av for de verste belastningene når sykkelen gåt kast i kast sidelengs. Hvis du har god plass å kjøre på så kan du kjøre lange, slake svinger i høy hastighet. Da får du litt følelsen av å få til gode nedlegg. På mindre plasser og i lavere hastighet så har man vanligvis nok med å komme seg rundt svingene uten at det vingler som fulle sjømenn. Å få til skikkelige svinger i lav hastighet er nemlig ikke så fryktelig enkelt. Kjørestilen er helt anderledes enn for bil. Rolige, kontrolerte bevegelser er løsningen, hvis ikke blir det bare vingling og mye ratting.


    Originally posted by MatsNorway View Post
    husk å legge inn sykla på dine specs tråden.
    Jada, masa! Skal gjøre det.

    Leave a comment:


  • MatsNorway
    replied
    Har ikke prøvd rc sykkel, men driver å vurderer om jeg skal kjøpe.

    men om du legger deg for hardt inn i svingen vil den vel glippe?
    Vinkelen man i teorien kan gå ned er ikke tema enda altså?

    husk å legge inn sykla på dine specs tråden.

    Leave a comment:


  • Helmet
    replied
    Nei, jeg vil ikke si det i grunn. Kan vell få ett nedlegg på rundt 50 grader tenker jeg. Jeg vet ikke om du har kjørt noe/mye radiostyrt sykkel, men uansett så er det svinger som er den store utfordringen med tohjulinger. Stor fart og du må vri ganske mye på rattet for å få sykkelen til å legge seg ned inn i svingene. Lite fart og sykkelen detter inn i svingen som en fullblods road racer. Også kan du jo tenke deg hvordan det er å få til dette, så det ikke ser ut som blinde humler på heisatur, når du kommer trillende inn i en sving og farten avtar hele tiden. Og motsatt når du skal akselrere ut av svingen igjen. Ikke enkelt i det hele tatt, men fryktelig morro!

    Jeg tror, uten at jeg har sjekket det, at TT Ducati'en min klarer enda litt mer nedlegg enn OTO'en.

    Leave a comment:


  • MatsNorway
    replied
    nice.

    Har den problemer med å legge seg langt ned?

    Leave a comment:


  • Helmet
    replied
    Originally posted by MatsNorway View Post
    Hva!

    hyllepynt prosjekt!?
    Hyllepynt, du liksom. BRUKSKUNST!!!

    Jeg synes at det er kult at det ser bra ut selv om det brukes til det bare er støv igjen av det.

    Her har du noen bilder uten tank og kåpe, og noen i gjennomsiktig kjole.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • MatsNorway
    replied
    Hva!

    hyllepynt prosjekt!?

    Mene legg inn sykla på dine specs tråden dere som har da.
    Er interessert i å se de. Lese om erfaringer osv.

    Leave a comment:


  • Helmet
    replied
    Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder av den. Dog har jeg ikke fått lakket karrosseriet ennå. Planen var egentlig å få en kompetent person til å lakke det, men har ikke kommet så langt ennå..... men plutselig en dag.....

    Leave a comment:


  • MatsNorway
    replied
    Helmet: har du bilder av den med full rigging. Batterier og alt på.

    Leave a comment:


  • Heimelaga
    replied
    Godt sagt!

    Leave a comment:


  • Helmet
    replied
    Det er brukskunst

    Leave a comment:


  • Heimelaga
    replied
    Kor er det meininga du skal festa kjedet?Dette er jo et smykke

    Leave a comment:


  • Helmet
    replied
    Da har jeg fått litt elektronikk til doningen. Har ikke fått loddet på kontakter eller festet stag og wire ennå, men det er da et lite fremskritt. Ikke har jeg limt dekka ennå heller, som den observante seer kanskje ser.
    Attached Files

    Leave a comment:


  • stiann
    replied
    takk for utfyllende og nyttig svar. vurdere litt frem og tilbake, blir nok sykkel i løpe av vinteren

    Leave a comment:


  • Helmet
    replied
    Nei, si det du. Jeg har bare erfaring med TT Ducati 999R, og OTO T-258'en som jeg har hatt i 5 dager nå. Alt annet er erfaringer andre folk har delt via nettet. Så noen entydig anbefaling skal jeg holde meg unna. Men jeg kan kanskje hjelpe deg litt på veg med det jeg vet så langt.

    1. Kyosho -1:8 skala, elektro. Mye plast og relativt dårlige kjøreegenskaper. Kommer i deler uten noe som helst av elektronikk. Finnes en del ettermarkedsdeler. De fleste som har disse er enten entusiaster eller har den stående på hylla. Dette er vell den eneste jeg ikke vil anbefale. I hvert fall som første kjøp.

    2. Nuova Faor - 1:5 skala, elektro og nitro. Dette er noe av det bedre som finnes på markedet. Hvilket resultatlister og ikke minst prisen gjenspeiler..... Masse ettermarkedsdeler (som streng tatt ikke er nødvendig), mye som passer på Thunder Tiger passer på Nuova Faor også.

    3. OTO - 1:8 skala, elektro. Har ikke vært så lenge på markedet, men alle som har den ser ut til å være meget fornøyd. Jeg har ikke hatt muligheten til å kjøre min ennå, men hele sykkelen er i metall og den er aldeles nydelig konstruert og maskinert, med skivebremser og greier! Også ganske dyr, men jeg kan ikke se at det er noe som trengs å byttes umiddelbart.

    4. Thunder Tiger - 1:5 skala, nitro og elektro. RTR sykkel som fungerer greit ut av esken. Radioen, dekka (spesielt framdekket på elektro sykkelen) og motor/esc kan nok med fordel byttes ganske kjapt. I hvert fall framdekket, det er direkte dårlig. Det er ett par enkle ombygginger av sykkelen også, som gjør den mye mer kjørbar. Forholdsvis rimelig i innkjøp, men bort i mot enhver del av sykkelen kan erstattes av ettermarkedsdeler, hvilket fort kan bli dyrt. Dette er en av sykkelene jeg tror er best for førstegangskjøper som "bare" skal ture fram og tilbake på en parkeringsplass.

    5. Venom - 1:8, elektro. RTR sykkel. Helt ny på markedet, men ser også ganske lovende ut. Eneste negative jeg kan se er utstrakt bruk av plast, men det kan godt være at det ikke er noe problem i det hele tatt på 1:8 skala sykler.

    Så hvis du 'bare' skal ture frem og tilbake på en parkeringsplass så ville jeg vell ha vurdert Thunder Tiger. Thunder Tiger sykkelen har vært på markedet noen år og det finnes mange av den. Og du kan bygge om til det ikke finnes en eneste Thunder Tiger del igjen: motor, ramme, svingarm, gaffel, kåpe, felger og dekk, hva som helst.

    Men en ting å tenke på er at om du skulle få lyst til å prøve deg litt på bane, så er 1:5 syklene vanskelige å kjøre på 1:10 baner. Det krever trening å komme rundt skarpe svinger uten at det ser ut som sykkelen er stjålet.....

    Leave a comment:

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X