Håper virkelig ikke de har endra pinnene altså. Hoi ut når du har sjekka da Lasse. Greit å vite.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
PN Racing Double A-Arm front suspention MR-03
Collapse
X
-
-
Lenge siden jeg satte sammen min. Men er det mulig å sette venstre pinne på høyre side?
isåfall vil vel alt bli speilvendt?mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb
"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
-Röhrl
Comment
-
sitter i fredrikstad så får ikke sjekka men kan være det at jeg har bytta om. for jeg er ganske sikker på når jeg satt å vrei den pinnen rundt og rundt i går at toppen på hjulet trakk seg inn mot chassiet helt til flatsida var inn mot chassiet. og når jeg snurra den rundt etter det trakk den seg ut igjen. skal ta den vinkel testen når jeg kommer hjem takk for camber måla Runesigpic MiNi-Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)
Comment
-
-
Fikk pusset og satt på shims slik at knoklene slarker så lite jeg klarte samtidig som de glir lett.
Fikk satt på shims slik at fjærene blir stramme og da får ca like mye motstand.
Prøvd å justere nedre a-armer vannrett, slik at knoklene kommer litt igjennom styrestaget.
Har satt minst mulig camber, håper jeg.
Det blir vel 1 grad med de nedre bærearmene som fulgte med i mitt sett.
Har midterste justeringen med caster.
Har ikke prøvd vekt i rompa på R8 enda.
Men bilen blei mye bedre på styringa.
Mangler fortsatt litt pådrag ut av svingen, bilen virker litt lat slik som jeg kjører den.
Men har ikke undersøkt hva mere jeg kan gjøre.Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment
-
Mulig jeg bruker feil betegnelse Lasse, den vanlige forstillinga gir litt sving og overstyring når den fjører inn. Hva kaller dere det ? Camber etellerannet ?Last edited by baremorten; 12 March 2014, 06:17.Mo®ten - Full knotroll !!
Comment
-
ah, ok.
Men jeg har både caster og camber på min doble a-arm oppsett.
Sikkert mere "fast" enn den helt orginale er, men allikevel.
Men bumpsteer er vel i grunnen ikke mulig, såfremt jeg skjønner bump steer rett.
Men nå har jeg jo bare begrunnelsene fra crawler / skala miljøet, så det kan godt hende det blir noe annet her.Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
Facebook -> Mini-Z Norway
Comment
-
Dr. Gjersøe har seff forsket på dette. Og kan sikkert gi forklaringen...mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb
"This car is getting increasingly faster than my thoughts"
-Röhrl
Comment
-
I tillegg til et tusendelskusehår bevegelse i knucklen får du litt "motorsykkeleffekt" når hjulet legger seg, mulig jeg tar feil men jeg mener det er dette som gjør at bilen "hugger" inn i sving. Kombinert med mye krenging drar bare denne effekten seg enda mere på eller ? Dobbel A har jo ikke dette problemet siden hjulvinklene er uforandra når hjulet fjører inn.Mo®ten - Full knotroll !!
Comment
-
Bump-steer. MR-02 utgaven av dobbel-a har noe bump steer. Dvs at spissingen (toe) forandrer seg under kompresjon. (mistenker det har med at styrestaget er i toppen og at knucklene er formet som de er) MR-03 har minimalt - om noe. Se bilen ovenfra mens du skyver den ned mot underlaget.
Camberstigning/ Aktiv camber. Dvs at camberen øker under kompresjon. Settinga nesten alle ender opp med på 03 med dobbel-a gir litt camberstigning, men mindre enn originalforstillinga.
Caster påvirker også. Mer caster gir mer camber underveis styreutslaget. Man får litt mye camber med å makse ut casteren på dobbel-a, men fordelen er en bil som går rettere selv om man kjører litt toe out.
Den største fordelen med dobbel-a i forhold til standard, er i mine øyne en mer balansert camberstigning, og ikke minst et rollsenter som er veldig mye lavere enn standard. Resultatet er mer styring i høyfartssvinger og igjen lavere rundetider
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment