Announcement

Collapse
No announcement yet.

PN Racing Double A-Arm front suspention MR-03

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Håper virkelig ikke de har endra pinnene altså. Hoi ut når du har sjekka da Lasse. Greit å vite.
    Mini-ZNorway.com
    Speedy PigZ Raceway

    Comment


    • #17
      Lenge siden jeg satte sammen min. Men er det mulig å sette venstre pinne på høyre side?
      isåfall vil vel alt bli speilvendt?
      mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

      "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
      -
      Röhrl

      Comment


      • #18
        sitter i fredrikstad så får ikke sjekka men kan være det at jeg har bytta om. for jeg er ganske sikker på når jeg satt å vrei den pinnen rundt og rundt i går at toppen på hjulet trakk seg inn mot chassiet helt til flatsida var inn mot chassiet. og når jeg snurra den rundt etter det trakk den seg ut igjen. skal ta den vinkel testen når jeg kommer hjem takk for camber måla Rune
        sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

        Comment


        • #19
          Åssen gikk det med innstillingene?
          Mini-ZNorway.com
          Speedy PigZ Raceway

          Comment


          • #20
            Fikk pusset og satt på shims slik at knoklene slarker så lite jeg klarte samtidig som de glir lett.
            Fikk satt på shims slik at fjærene blir stramme og da får ca like mye motstand.
            Prøvd å justere nedre a-armer vannrett, slik at knoklene kommer litt igjennom styrestaget.
            Har satt minst mulig camber, håper jeg.
            Det blir vel 1 grad med de nedre bærearmene som fulgte med i mitt sett.
            Har midterste justeringen med caster.

            Har ikke prøvd vekt i rompa på R8 enda.
            Men bilen blei mye bedre på styringa.
            Mangler fortsatt litt pådrag ut av svingen, bilen virker litt lat slik som jeg kjører den.
            Men har ikke undersøkt hva mere jeg kan gjøre.
            Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
            Facebook -> Mini-Z Norway

            Comment


            • #21
              nå har jeg fått shimsa opp så nå er hele forstillinga helt fast og fortsatt smooth det gjorde ganske mye på følelsen alt som skulle til var å shimse opp ved fjærene
              sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

              Comment


              • #22
                Har fått testa denne noen runder nå, helt utrolig fin ! Bilen bare flyter over ujevheter og ingen over eller bump steer
                Mo®ten - Full knotroll !!

                Comment


                • #23
                  og ikke bare funker den bra, men den seeeeeeeer bra ut også
                  sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                  Comment


                  • #24
                    Hvordan har du tenkt å få til bump steer når styrestaget ikke er festet til knoklene da?
                    Er det noe jeg har gått glipp av?
                    Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                    Facebook -> Mini-Z Norway

                    Comment


                    • #25
                      Mulig jeg bruker feil betegnelse Lasse, den vanlige forstillinga gir litt sving og overstyring når den fjører inn. Hva kaller dere det ? Camber etellerannet ?
                      Last edited by baremorten; 12 March 2014, 06:17.
                      Mo®ten - Full knotroll !!

                      Comment


                      • #26
                        ah, ok.
                        Men jeg har både caster og camber på min doble a-arm oppsett.
                        Sikkert mere "fast" enn den helt orginale er, men allikevel.

                        Men bumpsteer er vel i grunnen ikke mulig, såfremt jeg skjønner bump steer rett.
                        Men nå har jeg jo bare begrunnelsene fra crawler / skala miljøet, så det kan godt hende det blir noe annet her.
                        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
                        Facebook -> Mini-Z Norway

                        Comment


                        • #27
                          Dr. Gjersøe har seff forsket på dette. Og kan sikkert gi forklaringen...
                          mini-Z i Vestfossen. Eiker RC Klubb

                          "This car is getting increasingly faster than my thoughts"
                          -
                          Röhrl

                          Comment


                          • #28
                            I tillegg til et tusendelskusehår bevegelse i knucklen får du litt "motorsykkeleffekt" når hjulet legger seg, mulig jeg tar feil men jeg mener det er dette som gjør at bilen "hugger" inn i sving. Kombinert med mye krenging drar bare denne effekten seg enda mere på eller ? Dobbel A har jo ikke dette problemet siden hjulvinklene er uforandra når hjulet fjører inn.
                            Mo®ten - Full knotroll !!

                            Comment


                            • #29
                              Bump-steer. MR-02 utgaven av dobbel-a har noe bump steer. Dvs at spissingen (toe) forandrer seg under kompresjon. (mistenker det har med at styrestaget er i toppen og at knucklene er formet som de er) MR-03 har minimalt - om noe. Se bilen ovenfra mens du skyver den ned mot underlaget.
                              Camberstigning/ Aktiv camber. Dvs at camberen øker under kompresjon. Settinga nesten alle ender opp med på 03 med dobbel-a gir litt camberstigning, men mindre enn originalforstillinga.
                              Caster påvirker også. Mer caster gir mer camber underveis styreutslaget. Man får litt mye camber med å makse ut casteren på dobbel-a, men fordelen er en bil som går rettere selv om man kjører litt toe out.

                              Den største fordelen med dobbel-a i forhold til standard, er i mine øyne en mer balansert camberstigning, og ikke minst et rollsenter som er veldig mye lavere enn standard. Resultatet er mer styring i høyfartssvinger og igjen lavere rundetider
                              Mini-ZNorway.com
                              Speedy PigZ Raceway

                              Comment


                              • #30
                                skulle så inderlig ønske jeg hadde den innsikten, den kunnskapen, den forståelsen!
                                sigpic MiNi-​Z i Vestfossen (Facebook --> Eiker Rc Klubb)

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X