Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk i 1:10 Offroad!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #61
    Jeg synes banen på Radøy er hårete... ALT for hårete!!!

    Har dere prøvd å røyke de greiene forresten???
    Life's too short to go slow! www.ymr.no

    Besøk mitt showroom

    Comment


    • #62
      Originally posted by SHY View Post
      Har dere prøvd å røyke de greiene forresten???
      Hehe, det tror jeg de allerede har gjort....
      XFactory X6SQ,Team Ass B4 og B44 , NOVAK all the way.
      Xray T3, LRP, Tekin
      Grenland Modellbil Klubb

      Comment


      • #63
        Fra spøk til revolver... kan noen vise et bilde av mønsteret på Holeshot ver. 2? Og er det bedre enn Holeshot LP?

        LP er vel bare en lavprofil versjon av det "gamle" Holeshot? (med samme mønster)
        Life's too short to go slow! www.ymr.no

        Besøk mitt showroom

        Comment


        • #64
          HoleShot 2.0:

          Attached Files
          [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
          -----------------------------------------------------

          Comment


          • #65
            Originally posted by Jostein View Post
            Jaja som dere skjønner var ikke arbeidsgruppen enstemt i denne saken.....

            Jeg skal forsøke å ta dette en gang til:

            Regelverket vårt er ikke oppdatert, det står ingen plass i regelverket om dette. Men man må inn å lese referat fra Msk og se på hva som har blitt vedtatt.

            Derfor bruker vi tilleggsregler for å klargjøre regelendringene som ble vedtatt ifjor høst. Tilleggsregler skal, sitat: "Inneholde tilleggsinformasjon og detaljer i forbindelse
            med den bestemte konkurransen som ikke er bestemt i NLR, SR og andre bestemmelser."
            Dette har stått om dekk i de tidligere publiserte tilleggsreglene, nytt sitat: "Det er tillatt med følgende dekk: Losi Big Shot - Proline Hole Shot - Proline Bow Tie - Schumacher Mini Spike."
            (Tilleggsregler kommer ut ca 3 uker før NC løp. Senest 30 dager før skal de sendes inn fra klubben og så blir de endret / godkjent/ publisert iløpet av en ukes tid.)

            I tillegg har jeg, som leder av elbuggy arbeidsgruppen også brukt forumet og 1/10OR siden på facebook for å reklamere/ informere om NorgesCupen, nye sitater tilbake fra februar:
            "Viktigste regelendringer iår:
            - Alle kval og finaler kjøres over 8 minutt.
            - Det er tillatt med følgende dekk: Losi Big Shot - Proline Hole Shot - Proline Bow Tie - Schumacher Mini Spike.
            Dette gjelder alle baner. Dog maks to sett bakdekk per løp. Innlegg er fritt"

            Eg har altså gjort den tabben at eg har oversett LP fra forslaget som er ble vedtatt, og dermed har alle som har spurt meg og all info som har kommet ut ikke hatt "LP" hengende med seg.... Og 2.0 dekket ble praktisert brukt i siste NC løp. (Jada, alt rotet er derfor min feil )

            Med dette som bakgrunn mener altså flertallet i vår elbuggy arbeidsgruppe at vi fremover skal tillate begge typer Hole Shot. Den gamle typen produseres altså ikke lenger heller. Noen butikker har igjen enda, men hos de fleste er den gått ut.

            Eg håper at folk som er uenig respekterer denne avgjørelsen. Og at vi heller legger kreftene i å hjelpe nybegynnere, bygge opp klassen og kose oss med racingen. Fremfor å styre med slikt tull!
            Håper også at vi på løp kan hjelpe hverandre slik at de som ikke viste at 2.0 dekket var lov f.eks får kjøpe/ bytte av de som har.

            Har snakket med argusmotstanderen Fink ikveld og selv han mener det er greit om dekket finnes tilgjengelig på banen, så da håper eg å få til det.

            Husk også at Bow tie er best i Kodal
            Jeg må si meg helt enig med deg Jostein! Det blir alt for mye tull ut av ingen ting og man må se seg i speilet her før man kommer med utsagn. Det finnes jo de som prøver å forklare hvor vanskelig en bane er for nybegynnere og alt som kommer til å gå istykker osv. Men jeg fatter ikke helt greia når de da plutselig henger seg opp i en slik ting som dette som igjen er med å gjøre at terskelen brått blir litt høyere og kanskje litt stressende for nybegynneren...

            La oss gjøre dette enkelt og ikke bruke masse tid på ting som er unødvendig. Jeg kunne forstått det om det var 50 mann i hver klasse, men her er det ikke det... Jeg har full respekt for regler, men noen regler må kunne justeres underveis grunnet tilgang på ting og fornyelse av ting. Hvis man skal sitte på gjerdet å vente på fremgang fordi man må vente på at noen må bli kvitt noe de har for mye av, så bremser man jo hele opplegget.

            Samfunnet idag er lagt opp til bruk og kast, og enten så følger man opplegget eller så havner man bak i leksa

            Jeg synes vi skal sette pris på de som gjør en jobb her selv om det blir noen misforståelser underveis, vi må alle bite i det sure eplet i ny og ne, men skal vi få opp flere i dette miljøet så bør vi alle bli flinkere til å skape stort spillerom!

            Vi har forøvrig 2.0 på lager ha ha

            Magne (nybegynner....)
            www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

            Comment


            • #66
              så flott da magne! da regner jeg med det er med på lasset til kodal slik at vi som er litt utafor kan kjøpe et par runder.
              Yokomo MR-4BXF \ Yokomo B-Max2 MR \ Orion Lipo \ Hobbywing \ Futaba \ Sanwa M11

              Comment


              • #67
                Originally posted by mustitRC View Post
                Jeg må si meg helt enig med deg Jostein! Det blir alt for mye tull ut av ingen ting og man må se seg i speilet her før man kommer med utsagn. Det finnes jo de som prøver å forklare hvor vanskelig en bane er for nybegynnere og alt som kommer til å gå istykker osv. Men jeg fatter ikke helt greia når de da plutselig henger seg opp i en slik ting som dette som igjen er med å gjøre at terskelen brått blir litt høyere og kanskje litt stressende for nybegynneren...

                La oss gjøre dette enkelt og ikke bruke masse tid på ting som er unødvendig. Jeg kunne forstått det om det var 50 mann i hver klasse, men her er det ikke det... Jeg har full respekt for regler, men noen regler må kunne justeres underveis grunnet tilgang på ting og fornyelse av ting. Hvis man skal sitte på gjerdet å vente på fremgang fordi man må vente på at noen må bli kvitt noe de har for mye av, så bremser man jo hele opplegget.

                Samfunnet idag er lagt opp til bruk og kast, og enten så følger man opplegget eller så havner man bak i leksa

                Jeg synes vi skal sette pris på de som gjør en jobb her selv om det blir noen misforståelser underveis, vi må alle bite i det sure eplet i ny og ne, men skal vi få opp flere i dette miljøet så bør vi alle bli flinkere til å skape stort spillerom!

                Vi har forøvrig 2.0 på lager ha ha

                Magne (nybegynner....)
                Jeg er ikke helt uenig, men regelverket var veldig klart for resten av sesongen. Vi må uansett gjøre drastiske endringer på dette regelverket for neste år mener jeg, men for i år synes jeg faktisk det burde ligget urørt.

                Jeg er meget takknemlig for at noen gjør en jobb, men man kan ikke bare snu på flisa og endre ting midt i sesongen uten alle utøvernes samtykke.
                Martin Sørlie - 1985
                TLR - Absima - Spektrum
                Darkspeed Racing
                www.teamsmallsize.com

                Comment


                • #68
                  Originally posted by TommyL View Post
                  så flott da magne! da regner jeg med det er med på lasset til kodal slik at vi som er litt utafor kan kjøpe et par runder.
                  Det får vi vel bare prøve å få til
                  www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                  Comment


                  • #69
                    Originally posted by spiro View Post
                    HoleShot 2.0:

                    Hva er egentlig forskjellen? Smalere pigger?
                    Life's too short to go slow! www.ymr.no

                    Besøk mitt showroom

                    Comment


                    • #70
                      Både profil,- pigger og sidevegg annerledes...Sideveggen er rettere, profilen mot senter lavere. Strukturen i dekket kjennes mer "firm" ut.Jeg heller så ikke de største forskjellene før jeg så og kjente på det i virkeligheten.
                      Jens Kristian Høvik,-79,-Kragerø, TLR22,-TRF201X,- TRF511

                      Comment


                      • #71
                        Originally posted by JensK View Post
                        Både profil,- pigger og sidevegg annerledes...Sideveggen er rettere, profilen mot senter lavere. Strukturen i dekket kjennes mer "firm" ut.Jeg heller så ikke de største forskjellene før jeg så og kjente på det i virkeligheten.
                        Rett å slett en helt rå forklaring Jens Skal spandere et sett på deg om du kommer men du er vel kanskje å kjører Nitro i Spydeberg denne dagen du? Dekket er i tillegg litt mer slitesterkt, vi har klart å røve til oss endel par med bowtie også, så da kan man jo iallefall kjøre litt etter reglementet
                        www.bmrk.net * Hotbodies * Assosiated * Scumacher * Savöx * Jconcepts * Nosram * Epic Trinity *

                        Comment


                        • #72
                          Jens - nitro? Har helvete frosset til mens jeg snudde ryggen til?
                          [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                          -----------------------------------------------------

                          Comment


                          • #73
                            Originally posted by spiro View Post
                            Jens - nitro? Har helvete frosset til mens jeg snudde ryggen til?
                            Hehehe... vart du skræmt no?? Ingen fare...ikke no nitro på meg Stig..
                            Skulle gjerne vært med på masse i år, men det er litt for mange reisedager i uken til at jeg kan prioritere mye rc i år.
                            Målene var nordisk on NM...nordisk fikk jeg være med på, nå er det bare å krysse fingrene for NM
                            Jens Kristian Høvik,-79,-Kragerø, TLR22,-TRF201X,- TRF511

                            Comment


                            • #74
                              er det nye bigshot 2 dekket som kommer til EM lov i nc og nm??
                              Arild (1980)Radøy RC
                              BERGENSFORUM: www.rcbergen.diskusjonsforum.no

                              Comment


                              • #75
                                Originally posted by AMV View Post
                                er det nye bigshot 2 dekket som kommer til EM lov i nc og nm??
                                Må vel det siden holeshot 2.0 er lov..
                                Team Smallsize

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X