Announcement

Collapse
No announcement yet.

Dekk i 1:10 Offroad!

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by spiro View Post
    Du har fått noen gode svar allerede, men her er et punkt til å tygge på:
    Vekt. 1:8 buggy kravet er nesten 2 kg mer enn en 1:10 2wd. Det gjør litt med evnen til finne feste.
    Da burde det hvertfall være fritt slik at man kan bruke det dekket som gir mest feste hvis det er det man er ute etter.

    Comment


    • Originally posted by Kebabkongen View Post
      Tro meg: Ingen er mer for å løsne på snippen enn meg! Spesielt for nybegynnere!
      Problemet med rookie greiene og 3 løp er at det blir nok en liste som skal administreres og sjekkes ift løpsledelsen. De har mer enn nok med å rette opp i og skrive inn riktige lisensnummer og transpondernummer fordi folk ikke gidder å skrive det inn på påmeldingen. (Men dette er en annen diskusjon)

      Urettferdig i Nordisk? Langtifra, men meget frustrerende å kjøre med dekk som i mine øyne funket rævva ift minispike

      Uansett så er ikke dekk noe problem denne sesongen, det er 1 løp (Spydeberg) hvor man må ta et valg. Der kommer jeg bare til å herme etter deg, KG, Ketil Pettersen og Jostein, så får det stå til
      Det var bare en av mange enkle løsninger på et ikke-eksisterende problem stjålet fra debutantsystemet i rally og racing. Jeg synes uansett nybegynnere burde være fritatt for de fleste regler i sine første løp.

      Jeg skal gjøre mitt for å forvirre alle i Spydeberg:P
      Martin Sørlie - 1985
      TLR - Absima - Spektrum
      Darkspeed Racing
      www.teamsmallsize.com

      Comment


      • veldig avklarende, KebabKongen. Eneste vi trenger da er at alle baner har kunstgress så er denne diskusjonen død

        Hva skal vi finne på da? Skru bil ????

        Nei. kom med flere "popcorntråder" det er det som gjør arbeidsdagen spennende

        Comment


        • Kan vi ikke bare prøve denne regelendringen iår? så ser vi åssen det går, går det ikke og det funker bedre med enhetsdekk, så gjør vi det enkelt og forandrer det neste år. er ikke noen vits i og bruke for mye energi på denne debatten.

          La oss heller glede oss til de kommende løpene og ha det gøy, det skal ihvertfall jeg
          -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
          -Leder www.I
          HRC.no
          ]

          Comment


          • Originally posted by Kebabkongen View Post
            Før vi stopper jordrotasjonen og påkaller dommedag kan det jo være greit å se på hva man reelt står overfor av utfordringer på dekksiden i den kommende sesongen.

            NC1 Spydeberg
            NC2 Radøy (Kunstgress)
            NM Innherred (Kunstgress)
            NC3 Oslo (Kunstgress)
            NC4 Innherred (Kunstgress)


            Mangler ikke et løp her da?? I Bergen i April der er både kunstgress, leire og kanskje snø
            -Bombk-

            Comment


            • Originally posted by SHY View Post
              La oss bare håpe at det ikke kommer noe MiniSpike 2.0 midtveis i sesongen bare...
              Nå har du vært inne i hula di alt for lenge Svein Harald, hehe


              Synes det er bittert med fritt dekkvalg. Sånn er livet, det er en dass i alle hus, som en av lærerne mine sier.

              Synes det er enda mer bittert at så mange løp går på kunstgress... Alle kan ratte en bil rundt på en bane med stålgrep. Det er jo bare min mening..

              Men uansett så er jeg helt enig med (synderen?) Stein Ove, la oss bare se hvordan det går og ha det gøy på de få løpene som arrangeres i Norge


              Peace!
              Team Smallsize

              Comment


              • Originally posted by Razer View Post
                Du har med andre ord ikke lest hva det står på siden på Minispikedekka dine?
                Står det noe der??? ... Er det 3.0 jeg mener?
                Last edited by SHY; 28 January 2011, 09:14.
                Life's too short to go slow! www.ymr.no

                Besøk mitt showroom

                Comment


                • Originally posted by Samen View Post
                  Hehe, har prøvd......

                  Bare lurte på om det var sånn at enhetsdekk funker på alle biler og på alle baner.
                  Selvom en 1/8 med feil dekk ikke kan sammenlignes med en 2WD med dårlige/feil dekk, er ikke det heller no stas å ratte...
                  Har testet et utall forskjellige fabrikanter og modeller, og sitter med den klare oppfatningen at det dekket som funker best under gitte forhold - gjør det for alle biler.

                  Ellers så må jeg bare få si én ting mht. nybegynnere. Det er faktisk lov å bruke sunn fornuft. Selv om det er et løp i NMF regi... kommer det en guttunge med "ukurant utstyr" og vil kjøre, så la da gutten for guds skyld få lov! Bare ta det opp på førermøtet, dersom ingen har innvending mot det så la han kjøre! NMF trenger ikke å vite om det... Og glem nå ikke at de som kjører med FUN lisens uansett ikke får poeng i NC eller NM...
                  Last edited by SHY; 28 January 2011, 09:13.
                  Life's too short to go slow! www.ymr.no

                  Besøk mitt showroom

                  Comment


                  • Originally posted by SHY View Post
                    Har testet et utall forskjellige fabrikanter og modeller, og sitter med den klare oppfatningen at det dekket som funker best under gitte forhold - gjør det for alle biler.

                    Ellers så må jeg bare få si én ting mht. nybegynnere. Det er faktisk lov å bruke sunn fornuft. Selv om det er et løp i NMF regi... kommer det en guttunge med "ukurant utstyr" og vil kjøre, så la da gutten for guds skyld få lov! Bare ta det opp på førermøtet, dersom ingen har innvending mot det så la han kjøre! NMF trenger ikke å vite om det... Og glem nå ikke at de som kjører med FUN lisens uansett ikke får poeng i NC eller NM...
                    vi så jo hvordan det gikk med Arne Flesvik saken ifjor, funket dårlig det og var ikke noe rom for å tillate fun lisens der igården nei, selv om jeg er sikker på at ingen av føreren hadde hatt noe imot det
                    -Stein Ove Nordahl 1976-Skogn, -
                    -Leder www.I
                    HRC.no
                    ]

                    Comment


                    • Kjenner ikke til den saken, hva skjedde?
                      Life's too short to go slow! www.ymr.no

                      Besøk mitt showroom

                      Comment


                      • Originally posted by SHY View Post
                        Står det noe der??? ... Er det 3.0 jeg mener?
                        [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                        -----------------------------------------------------

                        Comment


                        • Originally posted by SHY View Post
                          Står det noe der??? ... Er det 3.0 jeg mener?
                          Har stått 2.0 ihvertfall siden jeg begynte med buggy
                          Martin Sørlie - 1985
                          TLR - Absima - Spektrum
                          Darkspeed Racing
                          www.teamsmallsize.com

                          Comment


                          • Men du er jo knapt tørr bak øra Martin... ble ikke du konfirmert her i fjor?
                            Life's too short to go slow! www.ymr.no

                            Besøk mitt showroom

                            Comment


                            • Originally posted by SHY View Post
                              Men du er jo knapt tørr bak øra Martin... ble ikke du konfirmert her i fjor?
                              Døh, gammern, ta hue opp av den bøtta med vann a!
                              Martin Sørlie - 1985
                              TLR - Absima - Spektrum
                              Darkspeed Racing
                              www.teamsmallsize.com

                              Comment


                              • Originally posted by Razer View Post
                                Døh, gammern, ta hue opp av den bøtta med vann a!
                                Kidsa i dag ass... Ingen respekt for de eldre.
                                [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                                -----------------------------------------------------

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X