Announcement

Collapse
No announcement yet.

Traxxas Summit - trenger forsterkede drivaksler

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Traxxas Summit - trenger forsterkede drivaksler

    Hei!

    Er det noen av dere som vet om gode erstatninger for drivarmene til Traxxas Summit? Både jeg og en god venn har hver vår, og han har nå på kort tid ødelagt 2 dritarmer, mens jeg i dag tok min første. Det virker som de er veldig svake akkurat rundt pinnen som holder akselen mot drivverket. Altså det er plastikken rundt pinnen med modellnr 5653/5657 som ryker (se tegning). Modellnr på selve drivakselen er 5656 siden det er foran til høyre.

    Click image for larger version

Name:	Drivaksel.JPG
Views:	1
Size:	45.1 KB
ID:	788341

    For meg virker det som endel Traxxas deler er veldig dårlige og man må bruke hopups for at det skal holde, er det flere som har samme oppfatning? Hvilket merke deler kjøper dere da, og fra hvilken leverandør?

    Mvh Tom

    Edit: Glem det vedlagte minibildet, det ble litt feil og jeg fikk ikke fjernet det
    Attached Files
    Last edited by TomB; 16 January 2011, 17:18.
    Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

  • #2
    Du får stålasklinger til denne, Du finner dem under E-revo sitt tilbehør og oppgradering
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Så det er identiske deler til E-Revo og Summit?
      Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

      Comment


      • #4
        E-revo og Summit er bygget opp av samme deler stort sett, Er noe forskjell på girkasse, differ, chassis festene og rocker arms, Ellers samme deler.
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • #5
          Ja, sant det, regnet med det var endel felles.

          Noen gode tips om hvor jeg kan finne dette? Jeg sliter med å finne frem, har sett på Elefun.no og Towerhobbies.com, men finner ikke disse delene som hopups, i stål.
          Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

          Comment


          • #6
            Originally posted by TomB View Post
            Ja, sant det, regnet med det var endel felles.

            Noen gode tips om hvor jeg kan finne dette? Jeg sliter med å finne frem, har sett på Elefun.no og Towerhobbies.com, men finner ikke disse delene som hopups, i stål.
            Her har du akslingene, iallefall delenr



            Må si at vi har ligger litt etter på globy akkurat nå grunnet ombygging og varetelling, så alle varer går ikke ut samme dag... Men han som pakker jobber fra 7 om morgenen til 9-10 om kvelden for og ta det inn igjen.
            | Spektrum DX8|
            | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

            Comment


            • #7
              Det er da komplett sett til både foran og bak med alle biter som trengs for erstatning?

              Jeg antar selv om disse ser grisetynne ut, så holder disse bedre enn de av plastikk
              Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

              Comment


              • #8
                Dem holder bedre enn plastikk ja, Disse er levert av Traxxas selv faktiskt og er en del av original upgrade.

                Komplett sett ja, forruten senter akslingene.
                | Spektrum DX8|
                | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                Comment


                • #9
                  Jeg har faktisk et nytt sett med tilsvarende senter akslinger liggende nye i eske, da jeg bestillte feil til min T-maxx. Disse er da til E-maxx. Kan godt kjøpe de om du vil.

                  Click image for larger version

Name:	IMG_1955.jpg
Views:	1
Size:	37.4 KB
ID:	771940
                  TLR 8ight-T 2.0 Tekin € TLR Ten SCTe Tekin € TLR 22-T € Spektrum DX3R Pro
                  Hobao Hyper ST Pro Børsteløs-konvertert med masse deler selges!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg har ordnet meg nå, ellers takk for tilbudet
                    Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

                    Comment


                    • #11
                      Må bare spørre..
                      Passet di? Hørt att Summit har kortere på den ene siden???

                      Mvh Kurt
                      Kurt Andersen , Rc Addicted

                      Comment


                      • #12
                        Summit har korte aksler på ene siden ja, så et E-revo kit passer ikke.

                        Har en problemer med Summit aksler som ryker, så bør en først og fremst sjekke om slipper clutchen er justert riktig.. Den tar av veldig mye av belastningen under landing og ujevn traction (store moment forandringer), og kan være hele løsningen for å beholde akslingene hele.

                        Slipper`n skal du justere slik at du hører den begynner å slure littegranne ved full aksellerasjon ifra 0, og så stremme den igjen til den akkurat slutter å slure.
                        Er du litt slepphendt, og lar den slure mye slik at den blir veldig varm, bør du la den avkjøle seg før du justerer videre..

                        Comment


                        • #13
                          Var det jeg trudde.
                          Nei ikke ryki noen. Enda.

                          Men. Hva må byttes for å få på revo kit'et?
                          Kun A-Armene?
                          Eller hele dritten? A-Armene , mounts ect.?

                          Med tanke på at det blir Mamba Monster og 6s så tror jeg at jeg vil satse på stål aksler.
                          Kurt Andersen , Rc Addicted

                          Comment


                          • #14
                            For å bruke stålaksel kittet ifra E-revo, må du nok bygge om til E-revo differ uten muligheten for låsbare differ..

                            Men 6s kommer ikke til å bli holdbart uansett.. Prøv heller å kombinere et 2s og et 3s i serie som 5s om 4s ikke er nok.. På 6s blir det et litt annet nivå når det kommer til dreving, temperaturer, holdbarhet og ikke minst kontroll over bilen..

                            Comment


                            • #15
                              Glemte å svare på denne her

                              Nei, jeg har ikke bestilt stålaksler og jeg er glad for det når jeg ser dette her. Jeg ødela akselen min når jeg brukte Lipo batterier på den, men jeg har i etterkant kjøpt 5300 standard batterier som jeg skal bruke på den i stedet. Lipo batteriene sparer jeg til jeg får E-Revo, noe som pga husbygging muligens blir litt forsinket

                              Jeg har liggende aksler her som jeg har lånt av en kamerat, men jeg er usikker på om det er rette typen (har ikke sjekket lengden ennå). Det er samme høyre foran og venstre bak, og venstre foran og høyre bak om jeg husker riktig, mulig jeg har fått feil type. Men jeg kommer ihvertfall til å gå med standard aksler inntil videre siden jeg vil ha mulighet for låste differ for crawling osv.
                              Traxxas Summit | Traxxas E-Revo brushless | Traxxas Stampede 4x4 brushless

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X