Announcement

Collapse
No announcement yet.

skal kjøpe min første nitro bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    hvor stor er motoren i den fra smallsize da? er det å finne noen videoer på youtube eller noe andre sider av den på smallsize?
    HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

    Comment


    • #17
      Det står en .25 motor i den og det er vel rundt 4cc tror jeg.

      Hvis jeg tror riktig så er det noe slikt:

      .15 = 2,5cc
      .18 = 3,0cc
      .21 = 3,5cc
      .25 = 4,0cc
      .28 = 4,6cc

      Det er jo selvfølgelig cirka siden de forskjellige leverandørene har små forskjeller.
      Signatur
      http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

      Comment


      • #18
        så ca 1,5cc vil utgjøre en stor forskjell? hva vil forskjellene være, kjører den bare raskere eller kommer den også til å kunne dra tyngre, kjøre bedre i bakker/hellinger?
        HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

        Comment


        • #19
          Jo større, jo bedre.

          Men ja, det blir jo litt sånn jo større motor du har jo bedre går det.
          Signatur
          http://forum.radiostyrt.no/vb/announcement.php?f=9

          Comment


          • #20
            kjøper du den fra smallsize så har du grei deletilgang,greit å slippe å vente
            1-5 uker på deler
            X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
            ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
            hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

            Comment


            • #21
              Originally posted by Bompi View Post
              Elektronikken altså servoer og mottaker osv liker jo ikke snø(fuktighet) godt da.. dette kan tettes,, men ryker servoene på en rtr bil ,, er det ikke det værste.. bør oppgraderes
              etterhvert uansett.. og så bør ikke luftfilteret tettes igjen av snø.. ellers er det bare tut og kjør,, morro i snø,, losi 8ight truggien min er stadig vekk ute i snøen og leker....
              Det med servoer erfarte eg selv i går. Tror den på styringen kortslutta, men etter å ha skrudd hele bilen i fra hverandre og tørka det finker det 90% feilfritt.

              Tror ikke det er lurt og kjøpe Ebay bil, kjøp helst hos en lokalbutikk eller noen som sender deler raskt, ikke gøy å vente år og dager på deler. Og når du då handler lokalt vet også forhandler litt om bilen om det skulle vere noe.

              Hvkk
              Tidligere Biler:
              Axial scx 10, Team Losi Muggy og LST 2, Schumacher Rascal og Swift 2

              Comment


              • #22
                Må gjerne kjøpe på ebay, men da er det lurt å vite ha du er ute etter. Og det lønner seg å kjøpe merkevare, og gjerne noe det finnes deller til, ja...
                MBX-6
                Slash 4x4 rtr
                - Midtskogen Raceway-

                Comment


                • #23
                  Og som nybegynner er det greiere å spørre om hjelp i butikker her hjemme,, ang biler som butikken selger, og kjenner bedre til....
                  Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

                  sigpicTeam Elefun

                  Comment


                  • #24
                    får ta turen inn til tr.heim en dag også se hva de har også forhøre meg om denne bilen som ble linket tidligere.
                    HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

                    Comment


                    • #25
                      er denne noe tess?
                      HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

                      Comment


                      • #26
                        Du sparer noen hundringser, du er nok nødt til å bestille deler på nett fra utlandet (men det er ingen problem).
                        Bilen ser helt kurant ut. Hvis du vil ha mer info om den så anbefaler jeg deg å spørre på www.rctech.net
                        Motoren er i allefall bra (til å være rtr).

                        Sikkert mange som vil si at su skal kjøpe lokalt, men hva er lokalt? En butikk 2-3 timer unna? Skal man dra dit hver gang det er trøbbel?
                        Bestiller du en del fra statene til 20$ så koster samme delen 200kr her hjemme, frakt til 5$ på smådeler, så har du det en uke eller 14 dager senere. Kjører du litt fornuftig trenger du ikke mye deler, og det er mange deler som går om hverandre også (plugger, clutch, luftfilter, fuelslange, fett, lim oljer.

                        Jeg kjøpte min første nitro bil fra smallsize, bare sånn passe fornøyd med bilen og servicen var begrenset (de hadde ikke nettsjappe da...) Frakt var dyrt uansett, og det tok fort en uke uansett.

                        Bil nummer to fra www.miniracing.no knallbra service og alt det der, men fremdeles måtte jeg ty til posten eller et par timer kjøring. Og prisene var jo norske....

                        Bil nummer tre, kjøpte brukt av en her på forumet. Mugen, ingen forhandler i Norge - genial bil, rimelig, måtte uansett ty til posten for deler, måtte vente 3-5 dager ekstra, men jeg røk nesten ingen deler. Og de delene jeghadde røket "lett" kjøpte jeg dobbelt av (det var jo så billig uansett).

                        Kjøp den bilen du får mest "feelings" for, så lenge det finnes en butikk eller to der ute som har deler (finner du ikke på ebay så dropper du den).

                        Å lære nitro er uansett ikke gjort i en håndvending, mye er erfaring - feil som man må gjøre selv.

                        Det er du som kjøper bil, og bil er følelser
                        MBX-6
                        Slash 4x4 rtr
                        - Midtskogen Raceway-

                        Comment


                        • #27
                          noen som kunne hjulpet meg å se hvordan deletilgangen på den robitronics bilen er? siden jeg ikke har noen peiling på hva nettsider jeg skal se å hvem som sender til norge me billigst frakt.
                          HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by stigi22 View Post
                            Heisann. Jeg trenger hjelp å råd av dere til å hjelpe å plukke ut min første nitro bil. Hadde forestilt meg en truggy, siden de er litt av alt? scalen må vell bli 1/8 ? Kunne tenkt meg en bil til 3000, om de er å anskaffe til den prisen. Innlands eller utenlandske butikker har ingenting å si.

                            Takker å håper på hjelpefulle svar
                            Hei.
                            Hvorfor ikke kjøpe brukt?

                            Se hva jeg fikk for 1700 kr:
                            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                            sigpic
                            For n'te gang Sofus, trykk F5...

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X