Announcement

Collapse
No announcement yet.

skal kjøpe min første nitro bil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • skal kjøpe min første nitro bil

    Heisann. Jeg trenger hjelp å råd av dere til å hjelpe å plukke ut min første nitro bil. Hadde forestilt meg en truggy, siden de er litt av alt? scalen må vell bli 1/8 ? Kunne tenkt meg en bil til 3000, om de er å anskaffe til den prisen. Innlands eller utenlandske butikker har ingenting å si.

    Takker å håper på hjelpefulle svar
    HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

  • #2
    skal du ha "alt"til den prisen? En RTR komplett pakke,,,
    eller bare bilen?

    du kan jo se på nettsiden til www.antrade.no og www.elefun.no eller andre linker her på forumet.
    Se om du finner noen og så googler du dem litt.Evt se om du finner dem på www.youtube.com mange fine videoer der

    finner du en eller flere du liker så kan du spørre oss om de konkrete bilene.
    lykke til med å finne noe.
    X-RAY NOVAROSSI SPECTRUM DX3S SAVOX
    ANSMANN VAPOR(hyllepynt)
    hadde back in the 80`s : TAMIYA HOTSHOT,FOX,GRASSHOPPER OG TOYOTA TOMS

    Comment


    • #3
      Er det mulig å skaffe RTR komplette pakker til den prisen da? 3000-4000kr.
      Anbefaler dere 2WD eller 4WD?

      http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=11429&i=128& HPI Firestorm 10T
      http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=8506&i=128& HPI MT2 G3,0
      http://www.modellbil.no/shop/product...08926982a5daf9 BSD truck 4WD
      http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=11703&i=130& Team VTX Truggy 1:8 ST-1R

      Er disse noe tess da?
      HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

      Comment


      • #4
        Du skal lete lenge for å finne en 1/8 skala Truggy komplett til under 3000... Selv 4000 er ikke serlig mye for en slik bil.

        Dersom du absolutt vil ha truggy, og holde deg innenfor denne prisklassen anbefaler jeg å se på bruktmarkedet. Dersom du er åpen for andre ting kan en stadium truck i 1/10 skala være ok erstatning for en ekte truggy. Har lagt til en link til skala1.no. De har en på salg.



        Bare spør i forumet om du trenger input om biler du finner.

        NB: Siden du er fersk og er ute etter en bil som er litt av alt, så kan Traxxas Revo være verdt å vurdere. Det er ikke en 1/8 Truggy, men en monstertruck som egner eg både for banekjøring og bashing. Den finnes både i elektro og fuel utgave. som RTR bør det være mulig å finne den til under 4000,-

        Eller brukt i Brushless utgave som hær til 3000,-
        Espen D - 1981 model - USA - 1, med stort sett alt byttet/tunet; Savage SS 4,6: 3 speed, reverse, + mye modifisering; Hellfire SS, K4,6 HO ++; E-revo BL; 2x Mini-Z AWD; Noen gamle el buggyer; HiTech Agressor CRX 3Ch FM 40 MHz; En dunge med 27 MHz sendere...

        Comment


        • #5
          stadiumtrucks kommer de i bare 2WD?
          HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

          Comment


          • #6




            De fleste er jo buggy, men ta også en titt på f.eks. hyper ST, litt over budsettet ditt, men det er mye bil for pengene - sies det.



            Micromonsters og elefun er knallbra butikker, de slipper du noe tull med. rcteam har jeg bare handlet dekk og felger hos, men jeg har ikke hørt noe negativt om den sjappa heller.
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #7
              Truggy

              Kan også anbefale denna,, utrolig solid og lett å skru på,, deletilgangen er god,, og delene er billige.... går rimelig godt også...til å være en RTR bil..

              KUN 3098.- 1/8 Truggy


              Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

              sigpicTeam Elefun

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bompi View Post
                Kan også anbefale denna,, utrolig solid og lett å skru på,, deletilgangen er god,, og delene er billige.... går rimelig godt også...til å være en RTR bil..

                KUN 3098.- 1/8 Truggy


                http://shop.smallsize.no/product_inf...12aef340a54031
                Den passer sikkert til en helt ok første nitro bil? er det noe mer utstyr som trengs som ikke er med i pakken?
                HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

                Comment


                • #9
                  Hei! Denne pakken er HELT komplett med ALT du trenger for å kjøre! Det eneste du trenger er en stikk-kontakt til lading av gløder Den bilen passer nok ypperlig til en nybegynner ja! Bilen ser ganske solid ut, og kvaliteten er god!! koster er 298kr over budskjettet med det går vell bra:P



                  Sondre

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by stigi22 View Post
                    Den passer sikkert til en helt ok første nitro bil? er det noe mer utstyr som trengs som ikke er med i pakken?
                    Til å begynne med så trenger du kun ei flaske med fuel.. og ja en gløder med lader... Kjøp gjerne startkit.. da får du gløder m/lader t nøkkel og fylleflaske.. koster 249.-


                    Ellers skal vel alt du trenger være med.. noe smått av håndverktøy har du sikkert,, skrutrekkere osv.. skal du kjøre den inn nå,, må du varme opp motoren før start,, gjerne med en varmepistol..

                    Ellers lykke til,, bilen er kjempegrei den.... har 2 kompiser som kjører den..
                    Last edited by Bompi; 3 January 2010, 22:27.
                    Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

                    sigpicTeam Elefun

                    Comment


                    • #11
                      da ska du ikke se bort i fra at det er denne som blir kjøpt. hvordan er det å kjøre i noen cm snø, er det noe som må tettes manuelt?
                      HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by stigi22 View Post
                        da ska du ikke se bort i fra at det er denne som blir kjøpt. hvordan er det å kjøre i noen cm snø, er det noe som må tettes manuelt?
                        Elektronikken altså servoer og mottaker osv liker jo ikke snø(fuktighet) godt da.. dette kan tettes,, men ryker servoene på en rtr bil ,, er det ikke det værste.. bør oppgraderes
                        etterhvert uansett.. og så bør ikke luftfilteret tettes igjen av snø.. ellers er det bare tut og kjør,, morro i snø,, losi 8ight truggien min er stadig vekk ute i snøen og leker....
                        Xray XB9, Novarossi/OS, Savox, Aka, Rapicon, Spektrum

                        sigpicTeam Elefun

                        Comment


                        • #13
                          For å være ærlig....
                          Det er ikke noe særlig å kjøre i snø, vedlikehodet etterpå er mildt sagt omfattende.
                          I tillegg er det vrient å justere motoren når det er kaldt, og enda verre når det kommer fullt av snø innenfor karosseriet og luftfilteret blir vått/fullt av snø.

                          Er det sånn at du bare må.... for det er jo ganske morsomt... Da bør du sette inn servoer og all annen elektronikk i syrefritt fett, tette alle sprekker, sett en sokk over kjøletoppen.

                          Følg nøye med på temperaturen, det anbefales ikke å kjøre inn motoren når det er kaldt (under 15 grader omtrent).
                          Når det er kaldt så er normal driftstemp lavere, ca 80-90 grader for en innkjørt motor. Når en motor går så kaldt så har ikke alt utvidet seg skikkelig og det blir mye motstand og belastning, ikke bra.

                          Vær nøye med tørking og smøring, bruk afterrun olje på motoren, mye.
                          Alle lager må virkelig tørkes og smøres opp - familiepakke med wd40 er et tips.
                          Forvarming av motor er lurt uansett, men ekstra lurt når det er kjølig ute, varmluftpistol - men pass på at du ikke smelter all plastikken rundt

                          All plast blir sprø når det er kaldt, så det er ikke nødvendigvis en drittbil når plasten spruter i kulda - jeg har hatt en nanda, den hadde veldig sprø plast i felgene, omtrent som kjeks.

                          Jeg lar bilene stå i fred nå om vinteren, kun finpuss. Men det er fordi jeg er blitt lei av "unødvendig" vedlikehold. Det vil jo si at jeg har herjet min del på vinterføre.
                          fyll diffene med 50000 olje og du har en slæddemaskin verre enn en gammel ascona b
                          Ingen fare, den slædder godt nok uten også...
                          MBX-6
                          Slash 4x4 rtr
                          - Midtskogen Raceway-

                          Comment


                          • #14
                            Har sett litt på ebay og nå har ikke jeg store peilingen, å regner med at disse bilene ikke kan sammenlignes med de store merkene som Traxxas eller HPI. (de jeg har lagt mest merke til) Men er de noe en kan ha som en første nitrobil? Kan denne bilen gjøre opp til 100km/t som de reklamerer for?


                            Hvor stor kommer forskjellen til å bli mellom den på ebay også denne på smallsize? http://shop.smallsize.no/product_inf...12aef340a54031
                            Last edited by stigi22; 5 January 2010, 03:17.
                            HPI Savage XL 5.9cc | Cessna 182 BL

                            Comment


                            • #15
                              ebay bilen du ser på er en 1:10 med en liten tass av en .18 motor.
                              Den kan du få opp i hundre, i bagasjerommet på bilen din.

                              Nanda'en fra smallsize er nok bedre.
                              MBX-6
                              Slash 4x4 rtr
                              - Midtskogen Raceway-

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X