Announcement

Collapse
No announcement yet.

Et hjul låst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Et hjul låst

    Var ute å koste meg med bilen og alt ser ut til å være bra, plutselig etter noen minutter ser jeg at det ene hjulet har låst seg (Bakre venstre).. Dette gjør da at når jeg gir gass spinner bilen bare rundt. Prøvde å rulle det låste hjulet men til ingen nytte.
    DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
    sigpic

  • #2
    Du har ikke fått en stein el. som har satt seg fast i drivlinjen ett sted da?
    Har opplevd dette selv.

    Evt neste sted er å begynne ytterst (ved hjulet) og demontere mot diffen, og se om du kan finne en mulig årsak.

    -Thelle-
    Tamiya entusiast!
    TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

    Comment


    • #3
      stein i drivverket en plass?
      Cato Risholm, fullt hobbyrom...

      Comment


      • #4
        Fant ingen steiner, men tok fra hverandre alt på tuppen og den ene delen satt plutselig veldig godt fast, Kan prøve å finne et bilde og forklare..
        DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
        sigpic

        Comment


        • #5
          Click image for larger version

Name:	denne.jpg
Views:	1
Size:	16.8 KB
ID:	779864
          Hvis dere ser hvilken jeg mener

          Originalt bilde : http://www.modelsport.co.uk/_images/...k31097t2_7.jpg
          Attached Files
          Last edited by Jowie; 14 January 2013, 18:05.
          DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
          sigpic

          Comment


          • #6
            Var ikke ett veldig godt bilde.
            Men kan det være at lager eller drivakslingen har satt seg fast?
            Jeg ville demontert steg for steg fra hjulet og innover for å finne hvilken del som har skyld i det.
            Kan være at du bare må ta det opp, løsne det og sette det sammen igjen.

            -Thelle-
            Tamiya entusiast!
            TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

            Comment


            • #7
              Prøvde det, ble litt løsere men ikke så mye at jeg tror det funker.
              DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
              sigpic

              Comment


              • #8
                Ser ut som at det er kulelageret som har tatt kvelden da.
                Du kan jo bestille ett sett med kullelagere til bilen, så kan du skifte de som går i stykker.

                Det er greit å skifte kullelagere innimellom. De kan være under ganske hard behandling.

                -Thelle-
                Tamiya entusiast!
                TT01 Subaru Impreza wrx sti,TA-02SW Porsche Taisan (58172), Lunch Box, FF01 Civic Mugen, FF01 PIAA ACCORD, F 104 PRO, M-05 Golf MK 1, HPI E-Firestorm FLUX WP, Align T-REX 450, Align T-REX 150

                Comment


                • #9
                  Ser ut som om du har dratt inn noe trådaktig i innerlageret ditt, tipper det har låst drivlinja di.

                  Comment


                  • #10
                    Et hjul låst

                    Jeg kjørte på en ridebane med buggyn og fyllte ett hjullager med hestehår!!
                    Det låste seg!!

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Samen View Post
                      Ser ut som om du har dratt inn noe trådaktig i innerlageret ditt, tipper det har låst drivlinja di.
                      Er ikke min bil på bilde. Men noen som vet hva kulelageret til DSTen er? Fant 5X10X4 men vet ikke om det er riktig :P
                      DST // Lazer ZX-5 T3 / FW-06
                      sigpic

                      Comment


                      • #12
                        Ytre hjullager er BRG006, altså 6x12x4, og indre er BRG008, 12x18x4.

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X