Da har jeg klart å skaffe meg en brukt 1:5 onroad bil. En HARM SX-3 Series 4.
Jeg har aldri drevet med 1:5 onroad før (lite onroad generelt), men det var jo knakandes artig på banen!
Men siden jeg er såpass fersk så har jeg noen spørsmål:
1. Banen jeg kjører på er ganske svingete, og har flere hårnåler. I disse svingene merker jeg at motoren "ruser opp" ved gasspådrag ut av svingen. Jeg antar at det er differentialen som gjør det. Jeg synes den virker veldig løs i forhold til min Baja 5B så mitt spørsmål er om det skal være slik på onroad biler? Veldig "løs" diff altså, og at det er normalt at bilen ruser opp ut trange svinger? Mulig jeg må ta opp diffen og få den fastere, men litt usikker på hvordan man gjør det på large scale... Så vidt jeg vet så brukes det fett og ikke olje i disse diffene. Vil mere fett/hardere fett gjøre diffen tightere?
2. Leter litt etter noen kule karrosseri, men HARM har ikke så mangen å by på. (Jeg vil helst ha noe "eksotisk", ikke standard touring karrosseri, selv om jeg vet at det ikke er lov å kjøre løp med dem.) Har sett litt på FG sitt Porsche GT karosseri, men det ser veldig lavt ut bak. Noen som vet om det passer? Mercedes CLK-GTR kan også funke, men det er for FG sin "wide body" biler på 420mm... Går det ann å "bredde" en SX-3 til 420mm?
3. Kan jeg bruke standard nitro luftfilter olje på luftfilteret til SX-3en også?
Jeg har aldri drevet med 1:5 onroad før (lite onroad generelt), men det var jo knakandes artig på banen!
Men siden jeg er såpass fersk så har jeg noen spørsmål:
1. Banen jeg kjører på er ganske svingete, og har flere hårnåler. I disse svingene merker jeg at motoren "ruser opp" ved gasspådrag ut av svingen. Jeg antar at det er differentialen som gjør det. Jeg synes den virker veldig løs i forhold til min Baja 5B så mitt spørsmål er om det skal være slik på onroad biler? Veldig "løs" diff altså, og at det er normalt at bilen ruser opp ut trange svinger? Mulig jeg må ta opp diffen og få den fastere, men litt usikker på hvordan man gjør det på large scale... Så vidt jeg vet så brukes det fett og ikke olje i disse diffene. Vil mere fett/hardere fett gjøre diffen tightere?
2. Leter litt etter noen kule karrosseri, men HARM har ikke så mangen å by på. (Jeg vil helst ha noe "eksotisk", ikke standard touring karrosseri, selv om jeg vet at det ikke er lov å kjøre løp med dem.) Har sett litt på FG sitt Porsche GT karosseri, men det ser veldig lavt ut bak. Noen som vet om det passer? Mercedes CLK-GTR kan også funke, men det er for FG sin "wide body" biler på 420mm... Går det ann å "bredde" en SX-3 til 420mm?
3. Kan jeg bruke standard nitro luftfilter olje på luftfilteret til SX-3en også?
Comment