Announcement

Collapse
No announcement yet.

værste RC opplevelse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Min værste opplevelse er når jeg kjørte på parkeringen på vestkanten. Det begynnte rolig og bilen oppførte seg bra.(det var jeg og min far som kjørte med savagene) Vi fant ut at vi skulle ta en tur opp i skate parken og hoppe litt. Etter rundt 30min kjøring trengte jeg rammen, ( Den var bøyd )
    dogbone, bærearmer, den lille alu tingen inni styringen, noen plast duppeditter osv osv

    Sondre

    Comment


    • #32
      Originally posted by Mr. Kyosho View Post
      Det finnes jo fail safe som kutter ved lav batterispenning.

      Mr. Kyosho
      Disse vil ikke utløses ved plutselig spenningsbortfall. Alle failsafer beskytter mot lav spenning. Men de trenger i det hele tatt spenning for å fungere. Det sier seg jo selv.
      Last edited by Motörhead; 2 January 2008, 16:49. Reason: grammatikk, du grammatikk.
      sigpic
      If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
      If you put men on a planet without science, they will believe in God.

      Comment


      • #33
        Jeg skulle hjelpe guttungen som bor i naboblokka her med å kjøre inn nitrobilen sin en gang. Nettopp fått seg nitrobil til jul. Så vi pakker den ut og får startet den. Kjører litt rolig rundt på plassen med fet blanding. Gasser på mer og mer for hver tank motoren går og til slutt var det fullt spjeld.

        Til slutt svarer ikke bilen på senderen og fortsetter å liste seg bortover gata til den til slutt brøler opp i turtall og flyr rett inn i en lyktestolpe.

        Akslingen til det ene forhjulet blir bøyd, dempertårnet og to bærearmer knekker.

        Det viser seg at senderen var defekt og ble bytta. I tillegg var selgeren veldig imøtekommende og dekket delene til bilen i samme slengen.
        Last edited by Motörhead; 2 January 2008, 17:17.
        sigpic
        If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
        If you put men on a planet without science, they will believe in God.

        Comment


        • #34
          jeg har ikke hatt rare ulykkene men da jeg startet med rc. ca 8 år gammel. men en landmax med gs 21-r motor. jeg hadde knapt sett rc bil en gang i hele mitt liv og ikke tatt i fjernkontroll... Da pappa skulle vise meg hvor forsiktig jeg måtte være ( for jeg var livredd den ) selvfølgelig først dundra pappa rett i låven. så skulle jeg prøve og vi hadde et ganske stort jorde og bilen kutta og stakk ut der trur jeg greit i 2 timer x)

          også i vinter. første eller andre turen med sprett ny mugen mbx5r, bilen kutta seff, godt brukt mottager XD .. det var jo seff iss der den sto og skreik og tok piruetter og kompisen min sin klikka samtidig. og vi sto på en slik park krakk og kjørte. begge skulle løpe ned og hente først tryna han ned fra krakken og ned i skråningen på magan så kom jeg fram til bilen, sklei seff på isen og landa rett på hale beinet. DET var vondt det.

          har egentlig aldri most en bil
          *Kim-Rune Heiberg 92 mod*
          unknown ! comeback 2010

          Comment


          • #35
            Leste på et forum at en fyr i Iowa måtte begi seg ut på en lang gåtur for å finne bilen sin etter at den stakk av på et jorde. :P

            Så med så mye plass så flyr bilen ganske langt før den går tom for drivstoff, krasjer eller setter seg fast.
            sigpic
            If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
            If you put men on a planet without science, they will believe in God.

            Comment


            • #36
              Originally posted by kimma racing View Post
              har egentlig aldri most en bil
              Heldig du.

              Men jeg har faktisk også most andre biler. Har vel nevnt det før men sidekolliderte med en kyosho pure ten bil. Du vet jo hvordan RC fanatikere kommer ut av hulene sine når man står der og kjører.

              Det var ihvertfall omfattende reparasjoner som måtte til på den bilen etter møte med 10kg LS bil for så å bli slengt inn i en bærebjelke under et tak med bakenden først.
              Jeg nektet å betale skadene hans når han så BEGGE bilene og jeg kun så min egen.
              Hans feil.
              En annen gang landa jeg oppå en 1:10 bil. Men begge bilene slapp uskadet fra det bortsett fra brutale riper på taket av den ene.

              En regel er å alltid holde bilen i den andre føreren sitt synsfelt og omvendt og ikke avskjære en bil rundt et hushjørne.

              Det var da som pokker som minnene kommer frem nå. Kom på en annen episode med min gamle serpent impact.

              En kompis hadde akkurat kjøpt en 1:18 nitrobil. Så vi lufter bilene våre. Han smeller inn i sida på serpenten min og bulker inn potta mi og han måtte ha ny støtfanger. Begge sin feil egentlig siden jeg lå i en rask breisladd mens han kom på full gass ned en liten bakke.
              sigpic
              If you put children in a room without light, they will believe in monsters.
              If you put men on a planet without science, they will believe in God.

              Comment


              • #37
                Har hatt flere opplevelser.

                Det ene var at jeg kjøpte meg HPI nitrobil. Denne var jo ikke noe å skryte av...

                Det andre var på HHK i fjor da jeg ser det begynner å ryke fra bilen min og jeg mister forbindelsen med bilen. Batteriet tok fyr...

                Også da den ene BL-motoren min ble bulket under en kræsj med topma her på forumet når vi driftet.

                Ellers har jeg vært heldig.

                Fabiz
                Smallsize Hobbyland A/S
                Team Losi : Spektrum

                Comment


                • #38
                  Dette skjedde faktisk i dag
                  Jeg og far min skulle ut til monstergarasjen(der han har rallybilen [bilder og div. www.e36.no]) for å mekke litt og prøve å starte LST2'n, da vi hadde holdt på en stund lå det en god del fuel på gulvet, og plutselig ser jeg at pappa reiser seg og sier "Hvor er brannhanskene mine!?". Da så jeg ned og så at fuelen brandt Han prøvde å trø et par ganger på flammen, en dette endte bare i brennende sko(bare fuel som brand på sålen)... Han sprang litt bortover og kom tilbake ed sveisehansken og holdt den på potta på bilen imens jeg sto og så på flammen som sloknet etter 1 min.
                  O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
                  Kthxbye

                  Comment


                  • #39
                    Oi! var å kjørte i et grustak for et par dager siden og hoppa nesten 2 meter høyt:smile:... det endte med at bilen og landa på bakfangeren og knakk demper/karosserifestet på en hel del plasser + masse deler av bakfangeren knakk:sad:
                    Last edited by Gibson; 7 January 2008, 19:17.
                    MTA4 med OFNA Force .32, Team Losi sport pipe og masse alusnacks |TT01|Snøskuterprosjektet mitt - http://forum.radiostyrt.no/vb/showthread.php?p=252024 |Walkera DF 4|TMBK| Rapicon Fuel

                    Comment


                    • #40
                      orker ikke nevne alle flyene eg har "drept" i løpet av 30år.Men fikk meg en laaaang gåtur for 3 år siden.Hadde laget en sump båt med en nitro flymotor på.Hadde veldig lyst til å teste ut doningen,men det var 18 kuldegrader i flere dager.Klarte til slutt ikke å vente lenger så eg pakket bilen og dro avgårde til eit stooort islagt vann.Fyrte opp doningen og tøffet litt rundt.Plutselig gir doningen full gass og og forsvinner utav syne etter en stund.Tipper att det var ca 4 km å gå og hente devælskapen som var stoppet av seg selv til slutt.
                      Hadde også en opplevelse med eit nitro helikopter for ca 20år siden.Hadde fyrt det i gang ute i tunet,men motoren gikk ikke helt fint på tomgang.Hadde glemt igjen skrutrekker inne i mekkebua,så eg berte med meg helien inn i mekkebua med motoren i gang.da eg kom inn i mekkebua gikk alle servoer amokk og gassen ga flatt jern.hovedrotor klasket til meg i halsen og eg slapp dævleskapen,løp ut og smekket døra igjen.Helien raserte hele mekkebua før den ga opp til slutt.Grunne til hendelsen var jo selvsagt att antenna på sender ikke var trukket ut,og den låg jo på plenen utenfor og klarte ikke å holde kontakten med mottaker som var innendørs.
                      Steinar kvarme (leken gammel mann
                      proto type dragster---Yak54 40%---funtana x100---diverse depron kjerrer---Proto type siv pram---Addiction. RC er like avhengihets skapende som heroin,bare dyrere

                      Comment


                      • #41
                        Finn historie med helikoptere :P gjor det vondt med piskeslag? har faktisk ikke hat "alvroleg" rc ulykke det værste må vere at eg mista sendinge på ein gammel nitro kyosho...

                        Comment


                        • #42
                          Hehe morsom tråd dette her, får vel komme med mitt bidrag også.
                          Dette hente meg når jeg var helt fersk i gamet.
                          Hadde i spesielt greie på bil, servoe eller motor justering, men var nå ute å kjørete med min savage, hadde netopp byttet gass/brems servoen til en ny av billig kvalitet, startet bilen å gasset litt rundt for få den til gå skikkelig da jeg merket at noe var galt, bilen lystret ikke gass/brems å det mens den hadde full gass. Eneste muligheten jeg hadde var å svinge, så jeg gjør et i herdig forsøk på styre bilen mot meg for stopp/plukke den opp(gud vet hva jeg tenkte med) kan vel si at det ikke er så lett å plukke opp en bil med full gass. Det hele ender med at bilen braser inn i veggen, var vel ikke en eneste hel del fra radioboksen å ut. Så ikke kjøp billige servoer, den hadde brent i bilen min å det på full gass, så failsafen hadde ikke noen mulig het for å redde meg. Så servoen som koste 250kr ble fort mye mye dyrere. Men nå er det den eneste ordentelige ulykken jeg har hatt også da
                          Bank i bordet
                          The things you hear about me might be true. But then again, it could be as fake as the bitch who told you...

                          Comment


                          • #43
                            er så glad for at det ikke har hendt noe ordentlig skade med bilene mine, kan bli ganske så dyrt i lengen.

                            så den "verste" opplevelsen min må vel være da gass/brems-servoen ikke reagerte på sintech bilen og endte med at den for rett i en fortauskant, så den spratt opp og tok en bak salto, heldigvis landet den i gress så ble en ganske så myk landing.
                            ganske fett å se på

                            Comment


                            • #44
                              Artig tråd ja! Kan ikke si jeg har hatt så mange dårlige RC opplevelser, men et par uhell har jeg hatt.

                              Spesiellt med en HPI RS4 som jeg kjørte på en gammel asfaltvei. Jeg stod i et kryss og kjørte frem og tilbake på ei langstrekke. Det som skjedde hver gang i enden av langstrekka var jo at jeg fikk litt radioforstyrrelser og failsafen slo inn. Men etterhvert som jeg begynte å få bilen til å gå fortere å fortere glemte jeg hele forstyrrelsen i full fart mot området der det var problemer. Det var litt grus på asfalten, jeg låg langt ute i sida av veien, og failsafen slo til i full fart på 2.gir. Det var jo låste hjul i to sekunder før den fyker i grøfta, treffer en stein og flagrer laaangt bort i en steinrøys.

                              Karosseri og bil fikk bra med juling, men det eneste som skjedde var en bulk i chassiplata og ei løsna potte


                              Seansen ble faktisk filmet, men batteriet gikk tom på kameraet i det bilen går av veien Men man kan akkurat høre endring i motorlyden i det potta løsner :P


                              Helt på slutten av denne filmen for de som ønsker:

                              Sunnfjord RC Klubb
                              ::Tamiya:: TA03R-S | TA01 | FF-01 | TT-01 | TB-02D | Hilux High-Lift | TA03R-S TRF + Taisan body | Pajero

                              Comment


                              • #45
                                pinligste som har skjedd på et løp:

                                Kan starte med turen ned til Em i 1/12 Nederland:

                                Fly turen gikk veldig greit og alt var på stell. Smartingen hadde med seg en litt egen dekksmøring alle husker vel den smøringen fra corally som har en helt herlig duft? Vi merker en litt rar lukt fra den ene baggen, hmmm, hva kan da dette være? Lokket hadde åpnet seg! Lukta sitron fra hotellet og hjem hvis man svipper innom hotellet idag så kjenner man det nok fortsatt


                                Em i 1/12 Nederland: skulle satse fult ut før siste kvalet, hadde dreid motoren og alt var 100% klart til å sette noen gode tider. Var dessverre litt seint ute for å sette bilen på banen.

                                Slår på senderen og bilen (som man alltid gjør)......... Tenkte at jeg måtte kjøre et par meter, bare for å sjekke styring og motor...enda alt så vel,

                                JADDA, hadde lodda motoren feil vei, morsom å se bilen gå baklengs, mens alle står å venter på dumme normannen men arrangøren ventet på meg og jeg lodda dem korrekt igjen.

                                enda en hendelse samme løpet:

                                hadde preppet motoren til Tor Arne slik at han hadde sykt bra fart i kjærra si... etter 2 minutter kan man høre hele hallen klirre. Jepp det var Tor Arne som testet holdbarheten på bilen, godt plantet inn i den ENESTE høytaleren på banen ! 2 crazy norwegians......

                                og jadda har en liten historie til:

                                Em 1/8 track 2006 Sverige.

                                Var heldig å være mekk for Mr.Arntzen, noe som faktisk ble en erfaring i seg selv. Var vel nest siste treningspass forran kvalet. Arntzen klarte å skaffe seg en liten trening sammen med domanin og collari.. Plutselig stopper bilen til Arntzen på begynnelsen av langsletten, pokker tenker jeg får løpe ut å plukke opp bilen. Komme bort til bilen var ikke problemet, men å plukke den opp var MYE værre. Prøvde å time det så godt jeg kunne, rett etter og litt før en bil som skulle passere.. å hoppla! Hadde rukket det hvis beina mine hadde klart å følge etter. Smalt i bakken så det sang etter! Må innrømme at det er litt flaut. Først så tryner jeg så blode spruter fra hender og knær, men tilbake veien til Pit av desto flauere nok en gang stupid norwegian
                                Associated - HB - aka - LRP

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X