Announcement

Collapse
No announcement yet.

værste RC opplevelse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Stemmer, der jeg sto så det ut som at jeg hadde passert den, men neida

    Edit: Var ut å fløy med det igjen nå, ble angrepet av en jævli sint fugl men gikk bra
    Last edited by RamboEinar; 8 July 2010, 13:13.
    Baja 5T - Savage Flux HP - E-Revo VXL
    Trex 450 Pro - HK Decathlon EPO BL- Micro EPP fly

    Comment


    • Originally posted by F4celess View Post
      her kan folk skrive om uhell de har opplevd innen RC, så folk kan fortelle om hva de gjorde når de ødela bilen/flyet/båten så andre ikke gjør samme feilen senere.
      Tja, hehe...

      Forøvrig ny på forumet så, hallo alle sammen. Ny til sporten også og følgende hendelse vil kanskje illustrere litt av det.
      Jeg var på ferie nå i sommer og har en stund lett etter noe jeg kan gjøre sammen med mine 2 barn (4 & 5 år) og fant ut, ved hjelp av en bursdagsgave, at radiostyrt bil kanskje kunne være noe. Ikke alt for dyrt, noe vi kan gjøre ute store deler av året osv.
      Etter at vi kom hjem gikk jeg til innkjøp av en Kyosho Kobra. Kom hjem, og mens batteriet ladet fikk jeg etter en del klabb tredd ledningen gjennom røret (antennen). Når batteriet var ferdig ladet gikk jeg i gang med justering av bilen. Trim, styring osv. Alt dette er kliss nytt for meg men på denne bilen virket det som enkle saker. Litt mer med det når det gjelder nitro etc men det er jo bare bra. Noe som kan gjøre at man holder interresen. Uansett, nå var jeg klar for kjøring...første gang.
      Rett ved her jeg bor er det et lite området med litt grus og en liten sti og tenkte at det kunne være en bar plass for testing. Tar bare et lite minutts gange så jeg tok med bila og gikk ned. Satt ned bila og gikk i gang. Snurra på grusen og koste med kostelig. Dette gikk jo ganske fort og bila var responsiv. Ja, tenkte jeg, dette er en hobby jeg fort kan like. Må jo være morsomt og kjøre på bane, treffe likesinnede, kjøre løp osv.
      Etter 3-4 minutter så tenkte jeg at jeg skulle teste toppfart og rett ved var så går det en bro over til en liten øy. Ja, tenkte jeg, her kan jeg teste akkurat det. Hvorfor jeg tenkte det har jeg stusset litt over i etterkant for, som det straks skal vise seg, det var kanskje tidenes dummeste avgjørelse.
      Så, jeg har snurret litt på grusen og kjørt et par 8-tall på asfalten, snur nesa mot innkjøringen på brua og gir full spiker. Brua er ca 25-30 meter, er plan og går rett frem. Etter ca halveis over brua ser jeg til min store forskrekkelse at bila tar til venstre, fortsatt full spiker. Det jeg ikke hadde tenkt på at det er åpning mellom gjerdet og brua. Jeg aner hva som er i ferd med og skje og slipper gassen men fingrene lever sitt eget liv. Jeg står nå og ser på at bilen tar til venstre og suser rett under gjerdet og tipper over kanten. Går ikke lang tid før jeg hører et "plask" og når jeg kommer bort ser jeg bare luftbobler etter der bilen tok vannet...kanskje 30-40 meter ned til bunnen...

      Så, må vel være tidenes korteste karriere, hehe. Har gått til innkjøp av ny bil, samme utgave og koser med kostelig nå. Mistet det ene "staget" i går men ser ut til at de har delen inne så den blir erstattet i dag. Er bare kos og skru litt og gleder meg til fortsettelsen videre

      Ketil

      Comment


      • Den er sur den :P Mer morro og treffe ting da så man kan i det minste plukke ut ting som enda kan brukes :P
        | Spektrum DX8|
        | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

        Comment


        • Originally posted by RamboEinar View Post
          Edit: Var ut å fløy med det igjen nå, ble angrepet av en jævli sint fugl men gikk bra
          Haha, Snu rundt og jag den til blokksberg :P
          | Spektrum DX8|
          | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

          Comment


          • Har ikke hatt noen fæle RC opplevelser som har vært skaderlig for andre enn kjøretøyet... det værste må vel ha vært at jeg kjørte i 60 km/t i en vegg i kyllinghuset til martin (martin1996)

            Har vært veldig heldig ^^
            Fautaba 3PM |HPI Savage XL FLUX

            Comment


            • ikke kjør med lite strøm på mottakeren i bilen.. mista kontakt mellom sender og mottaker på 1:5 King Moto 5T .. gikk bånn gass rett i bakfelgen på bilen min.. gikk bra med felgen, men på rc bilen ble bunnplate, karosseri og masse plast-deler ødelagt.. blir ikke 1:5 bil igjen med det første... hehe
              Link til innlegg med bilder av leketøyene mine

              Comment


              • Fy faen altså..... Man er BRA DUM hvis man ikke har failsafe på en 1/5 bil........

                Comment


                • hehe, det var faktisk failsafe på den.. aner ikke hva som gikk galt. var rett og slett for lite strøm på den til at noe som helst virket plutselig..
                  Link til innlegg med bilder av leketøyene mine

                  Comment


                  • failsafen på min Losi 8ight sviktet kan du glatt si når gass/brems servo tok kvelden under fart :P
                    | Spektrum DX8|
                    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

                    Comment


                    • Ufff virket ikke failsafen da?

                      Jaja failsafe er gjerne ikke en 100% garanti-.-

                      Mine failsafer har faktisk aldri sviktet meg.

                      Comment


                      • hehe , nei det kan du trygt si ... failsafe er ikke 100% safe
                        Link til innlegg med bilder av leketøyene mine

                        Comment


                        • Nei, men kombiner gjerne failsafen med med en killswitch så er du rimelig sikker! Skal veeeeeldig mye til at du mister kontrollen på bilen da. (bensin-bil da vel og merke)
                          Mini-Z AWD...ALIGN T-REX450PRO......MCD RR V4 comp TS ReedCase PROMOD 30.5LongRod PROPIPE...HPI BAJA SS TS Reedcase 30.5 BG Edition PROPIPE..Losi 5iveT reedcase promod 30.5 LR propipe


                          Comment


                          • Ikke noe skjedd med bilen, men vært litt uheldig de siste tre dagene. Først: hadde visst litt hud inne i tangen i det jeg klemte til = To små blå/svart/lilla merker, to: Hadde igjen litt hud i tangen = to svære rifter i huden. Tre: Skrujernet glapp og gikk tvers gjennom fingeren = 3,5mm hull på hver side av fingeren og et legevaktbesøk. Alt skjedd de siste 3 dagene :P

                            Comment


                            • En kar fra Skien rigget flyet sitt for å sprenge den i lufta med fenghette som han skulle aktivere med servo, mek-fartsreg og batteri.
                              Ved siste finpuss og funksjonstest inne på rommet sitt kom han innat bryteren, eller rettere sagt slo på radioen med bryteren i on stilling.
                              Han fikk dårlig hørsel etterpå kan man si (og ingen fly)
                              Tor Arne Nicolaisen GMBK

                              Lei av å knuse motstandere!

                              Comment


                              • Originally posted by tan20 View Post
                                En kar fra Skien rigget flyet sitt for å sprenge den i lufta med fenghette som han skulle aktivere med servo, mek-fartsreg og batteri.
                                Ved siste finpuss og funksjonstest inne på rommet sitt kom han innat bryteren, eller rettere sagt slo på radioen med bryteren i on stilling.
                                Han fikk dårlig hørsel etterpå kan man si (og ingen fly)
                                hehe! noe av det dumeste en kan gjøre spør du meg
                                løps rigget BL Associated SC10, Hpi Vorza FLUX, Traxxas Mini E-Revo VXL, Traxxas Rustler Vxl, Losi Micro SCT, Kyosho Tf-5, Kyosho Mini Inferno Plus, Nine Eagles Yak-54. Futaba 2pl 2,4. Youtube: www.youtube.com/martinrc1996

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X