Announcement

Collapse
No announcement yet.

værste RC opplevelse

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • servoer som går amokk pga bateriene

    har lest litt her nå å de fleste ulykkene skjer når bateripakka fakker seg,
    her er et tips for at dette ikke skal skje.

    1. dra fjerene i bateripakka noen mm ut så du er sikker på å få kontakt.

    2. legg ca 2mm med aleminiumsfolie i enden der det ikke er noen fjer

    3. legg bateriene oppi pakka å pass på at det er god kontakt

    4. ta noen strips rundt pakka for at batteriene skal holde seg på plass


    5. drit i skrivefeil
    Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
    Hitec Eclipse 7 QPCM

    Comment


    • Bra tips, men de batteripakkene er det bare å kaste..

      Beste tipset må være å kjøpe et vanlig høykapasitets NiMh Batteri og spraye WD-40 i pluggene
      O.S. 55AX powered Kyosho Calmato og Futaba 7C 2.4GHz
      Kthxbye

      Comment


      • det kan jeg være enig i.
        kan man lade disse pakkene
        Mta4 s28, Hjemmelagd beltebil,kyosho zaboon,Hirobo XRB SR Lama heli,Featherweight robot.
        Hitec Eclipse 7 QPCM

        Comment


        • betteri

          ja men dette var litt off topic...

          Comment


          • Jadda, helt ny her inne og mitt første innlegg er et uhell.

            Etter 2.5 år var det ikke bare moro å grave frem min eminente Savage 25, det var dritgøy. Satte alt på lading og sjekka at alt var helt. Dagen etterpå var det jo moro å prøve å starte den, men det villle den ikke. Etter pluggbytte og noen tips fra forumet her, starta jo driten, men gikk ikke pent.

            Mine forsøk på justeringer hjalp ikke, og la dette litt på is. Men i helga var jeg hos svogers som også driver litt med RC, og etter litt fikling, gikk jo bilen ganske bra. Gikk pent på tomgang, og var ikke noe problemer med full gass heller. Den begynte å gå knallbra, syntes jeg.

            Så skulle vi tøffe oss litt med noen hopp på ene snøfonna som var rett nedenfor der vi sto og skrudde. Dette gikk jo kjempefint og vi kjørte røffere og røffere. Kjørte opp bakken og tenkte at nå satser jeg det jeg kan.

            Full gass, og setter fart mot fonna, men glemmer jo selvsagt å svinge. Bilen tar et kongehopp og blir bare borte. Jeg løper, svogers ler og jeg skjønner ikke hvor bilen er. Ser over kanten og kommer jo da på at den fonna ligger jo på kanten til ei bru som er 8m over en bekk. Da jeg ikke ser bilen tenker jeg: "FAEN!! Har bilen gått i bekken og blitt borte?!?!?"

            Men neida, når jeg kommer helt på kanten av brua, ser jeg bilen. Den står på 2 kanter av snø rett over bekken, med vann rennende under midten av bilen og fiser på tomgang. Men veit jo ikke åssen jeg skal få tak i bilen, men hey, vi har lastestropp. Fikk da oppleve åssen det er å fiske Savage

            Etter å ha fått bilen tilbake til benken, viser det seg at det eneste som røyk var upright festet for camber og nedre bærearm. Alt annet like helt, bilen tørr som knusk, og jeg ble ikke mer en 245,- fattigere for å få tak i nye deler.

            Blir jo nesten nervevrak av RC.

            Comment


            • Litt kjedelig hvis bekken hadde dratt den med seg nedover så du ikke hadde funnet den igjen.

              Comment


              • Det var det jeg og tenkte når jeg endelig hadde fått festet lastestroppen i bilen og begynte å hale den opp..

                Gullhår og griseflaks jaa...

                Comment


                • Kræsj, mos

                  Ok, jeg får bidra med min historie.

                  Vi var på ferie med noen venner i Danmark for noen år siden. En kompis hadde med seg en nitro-monstertruck. Vi tok en tur på en parkeringsplass for å kjøre litt og ta litt bilder.

                  Som sagt så gjort. Vi fant en grusbelagt parkeringsplass der det stod noen biler parkert et stykke unna. Kompisen freste rundt mens jeg tok bilder. Etterhvert ble det så støvete at jeg snudde meg vekk for å titte på bildene jeg hadde tatt.

                  Plutselig hørte jeg *KNUUUUUS*. Å f*en. Hva var det som skjedde nå? Da støvet la seg, så vi at bakruta på en parkert Peuegot (en ordentlig en, ja) var fullstending smashet. Det lå bare en stripe med knust glass bak bilen. Det var en 5-dørsmodell med stort bakvindu, og i bagasjerommet fant vi en stein på størrelse av en golfball. Monstertrucken hadde klart å spinne steinen rett i vinduet på Peugegoten.

                  Så der stod vi og følte oss som to 11-åringer som lurte på om vi skulle stikke av eller si ifra til mamma. Vi tok heldigvis til fornuft og klarte å finne eieren. Han var en sindig danske som hadde litt problemer med å tro på at vi hadde klart å smashe bilen hans med en radiostyrt leke.

                  Jaja. Det tidenes dyreste RC-kræsj for vår del, men det ble jo en bra historie av det.

                  Her er det siste bildet jeg tok, like før det smalt:
                  Attached Files

                  Comment


                  • Helikopterulykke

                    Kjøpte et nytt Thunder Tiger Mini Titan Heli i fjor sommer som jeg etter hvert begynte å bli ganske trygg på etter noen timers flyging...ehem...Så trygg at jeg bestemte meg for å hekte på digitalkameraet mitt for å få noen bilder fra luften. Dette funka overraskende bra og heli`n var stødig som bare det....inntil det begynte å blåse ganske kraftig.....

                    Prøvde å ta det ned for landing, og idet jeg hadde bare en meter igjen fra bakken kom det et kraftig vindkast fra siden....prøvde å kompensere for sidevinden men dro stikka feil vei og heli`n deisa rett i bakken med sida ned
                    Skjermen på kameraet var knust, rotorbladene, understellet og akslingen ble ødelagt...
                    Moralen her må vel være at det kanskje ikke er så lurt å kjøre med et vanlig digitalkamera på heli`n når det er kastevind

                    Nå er jeg i ferd med å bygge en båt på 1,5 meter som snart skal på vannet....skal se hva jeg får til med kamera på den....hehe
                    Snaaaaart ferdig med bygginga
                    Men så kommer skruinga....

                    Comment


                    • min værste opplevelse med rc bil er at eg kjørte en mini inferno st og eg hadde nettopp brukt 500 på ny elktronikk og så kjørte eg i ca 5 min så hørte eg et smell og det var batteriene og de tok fyr :S og det kosta vell 3-400,- til (når eg ikke hadde penger til det)

                      Comment


                      • Høyspent flytur!!

                        En varm sommerdag 2008 skulle jeg fly med min World Star .40 trainer, jeg var jo fortsatt tidlig i nybegynnerstadiet og skulle lære meg å lande. Jeg ble bedt om å fly lengre og lengre fra stripa under innflygning, når jeg skulle prøve å lande fra motsatt side fløy jeg veldig langt unna, og klarte å treffe en høyspentkabel med vingen, jeg mistet raskt høyde i et ukontrollert ''skrustup'' !!! Flyet måtte graves ut av myra. den ene vingetippen med en servo i ble borte.
                        Nei den hang ikke igjen i høyspentkabelen!

                        Comment


                        • Jeg og en kompis var ute og kjørte med hver vår Stampede VXL for et par uker siden. Vi fant en morsom plass hvor det var en slags bane, og vi kjørte bare rundt og rundt på denne. Det var en liten skråning vi kjørte opp og rundt en parkeringsplass så vi kom ned til starten av skråingnen igjen. Men fra der vi stod så så vi ikke helt hvor bilen var da den var i bånn av skråningen. Jeg bare ga på, og regnet med at det ville gå bra, og det gjorde det ganske mange runder, helt til bilen plutselig ikke komm opp skråningen der den burde. Dette syntes jeg var litt rart, med tanke på at jeg ihvertfal hadde 60km/t inn mot skråningen........!

                          Da jeg gikk ned for å se så fant jeg bilen med nesa først planta godt inn i en forholdsvis stor betongkloss. Endte med at hele forstillinga røyk. Shocktower, bulkhead og hele chassisplata knakk tvert av. Kosta med 550,- kr i deler....
                          Traxxas Rustler VXL og Slash 4WD 1/10 VXL | HPI Baja 5b med 30,5 4-bolt Race Port

                          Comment


                          • Har ingen fæle rc-opplevelser, men....



                            Da jeg kjørte e-firestormen min i vinter og sladdet inn på gårdsplassen til naboen og rett bak naboen sin bil, som forøvrig var på vei til å rygge ut.Og det måtte også selvfølgelig være speilblank is bak bilen... jeg spant lenge og naboen ante ingen ting....kom såvidt unna med ett par centimeter unna det ene hjulet og e-firestormen blir stående under naboens bil mens han rygget ut.


                            En annen gang da jeg skulle så vidt ut å prøve den (sent på kvelden) .
                            Jeg brukte et vanlig venom Ni-Mh batteri.
                            Jeg kjørte og ante fred... men plutselig eksploderte batteripakken.
                            (bare den ene cellen da) så hele bilen ble nedsotet inni.
                            Last edited by SAVAGEry; 13 August 2009, 00:02.
                            Mugen MBX6 Eco - Losi Mini Rally - HPI E-firestorm med 1/8 oppsett og 6s LiPo
                            Bashing videoer på www.youtube.com/hbxhpikyosho

                            Comment


                            • Død Jato 3.3 1/10 Nitrobil

                              Her om dagen var jeg og en kompis ute for å kjøre litt.
                              Vi raste litt rundt på en vei som ender i en greit stor parkeringsplass.
                              Jeg følte at det var god plass, og hadde fått tunet motoren så det gikk som et uvær.
                              Til info vil en frisk Jato 3.3 gjøre et sted mellom 100 og 110 km/t.
                              Bilen kom opp over en bakketopp, hvor jeg sto.
                              På siden av plassen sto det parkert en lastebil, som jeg ante at jeg kom litt for nærme, men siden jeg hadde fullt pådrag og nesten maksfart ligger bilen på bakhjulene, og lite jeg gjør med stikka får bilen til å reagere.
                              Da jeg passerte bakhjulet på lastebilen forsto jeg at dette var ikke bra.
                              1/10 dels sekund senere hører jeg en fryktelig lyd av skraping av metall mot stein, og masse plast som sprekker.

                              Bilen endte sine dager under fremhjulet på lastebilen. Det tok meg flere minutter å få dratt den ut, og det var tydelige merker i asfalten etter chassi plata på bilen.
                              Det eneste som er uskadd er motoren, og bakre oppheng.
                              Lastebilhjulet skrellet av alle deler som sto på chassiplata, og plata havnet godt under hjulet...

                              *sukk*
                              Last edited by dMon; 13 May 2009, 20:58.
                              Xray NT1, Ass 12R5 Lipo, Team Durango DEX410, TLR-22.
                              OMK 1/10 Buggy gruppa på facebook
                              Oslo Modellbilklubb, Ansv. 1/10 Buggy

                              Comment


                              • OHh... bilder av den jatoen eller?
                                Offroad : Schumacher rascal ; Losi 8ight-T : Onroad : Mini-z mr01 ; Mondeo/Civic Tamiya FF01 ; Losi xxx-s halveis G+ : Radio : Futaba 3PK : Heli : E-flite Blade mCX

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                                Welcome to our newest member, Erik-M.
                                Working...
                                X