Da har jeg gått til innkjøp av en ny MP9, rettere sagt en MP9e
Og tenkte jeg kan legge ut bilder ettersom jeg skrur sammen bilen..
Ikke for å lære andre noe, men for å lære av andre hvis jeg eventuellt skulle få bruk for hjelp, noe jeg sikker gjør hehe..
Og så er det jo 'kossli' med litt bilder
Jeg kjøpte bilen fra The Kyosho Store i Frankrike. Bilen kom på ca 4000,- før den kom til den store stygge tollen. bilen kom da på ca 5300,- hvis jeg ikke husker helt feil. Gikk så til innkjøp av Tekin RX8/Redline T8 comboen (1900 KV) som jeg kjøpte fra AMainHobbies
Så langt har jeg kun hatt tid til å skru sammen diffene, og putta inn diffoljen som fulgte med settet: 4f - 4c - 2r.
Men tror jeg vil gå for 5f-5c-3r mest trolig etterhvert, kommer helt ann på hvordan banen vår blir med Dustex-dekke. Må lese meg litt opp på rctech.net MP9 tråden der og se hva som vil muligens fungere.
rctech.net har utrolig mye info og tips, og har allerede lest meg opp på mye som er ting som kan modifiseres og som er svakheter på buggien. Og kan ikke si det er så mye egentlig, og det som er med bilen er jo i grunn enkle ting å fikse.
Og da har jeg allerede sjekket bakre girhus som har vært ett problem tidligere, og kan se att det er 'C'-versjonen av huset som er brukt, dermed skal det ikke bli noe tullball med at huset smelter pga varmgang som det gjorde på de første generasjonene av MP9en.
Utgangspunkt:
Deler som skal skiftes/ modifiseres:
Reservedeler:
Delepose #1
Differ montert
4f - 4c - 2r
Bakre Girhus
Manualen sier at du skal ha to sider fra manualen med slark på akslingen (ca. 0,2 mm), problemet jeg har da er at pinion 'rir' mye på ringhjulet.
Jeg har også noe grums når delene snurres rund. Men kun på ett punkt på en hel runde. Mulig dette er bare litt innkjøring som må til men perfekt er det ikke..
Jeg la på en shims som manualen anbefaler for å ta aksial slark på ytre difflager mot girhuset, ble noe bedre da men ikke mye.
Skal teste litt mer når hele bilen er montert, mulig jeg prøver meg frem med å shimse opp pinon-aksling fra innsiden for å få dette lengre inn, mulig det hjelper.
Delepose #2
Deler lagt ut for bakstuss
Støtdempertårn + Girhus
Her måtte det dremles litt for å fa støtdempertårn på linje med skruehull, mest på kantene for å få tårnet langt nok ned og på linje.
Bakre hubber + akslinger
Hmm, ser ut for at akslingene er 91mm og ikke de nye som skal være 93mm.
Ettersom det er en del som har hatt problemer med at akslinger kan falle ut ved høye hopp etc, så blir disse antagelig byttet ut.
Bakre hubber + bærearmer montert
Og tenkte jeg kan legge ut bilder ettersom jeg skrur sammen bilen..
Ikke for å lære andre noe, men for å lære av andre hvis jeg eventuellt skulle få bruk for hjelp, noe jeg sikker gjør hehe..
Og så er det jo 'kossli' med litt bilder
Jeg kjøpte bilen fra The Kyosho Store i Frankrike. Bilen kom på ca 4000,- før den kom til den store stygge tollen. bilen kom da på ca 5300,- hvis jeg ikke husker helt feil. Gikk så til innkjøp av Tekin RX8/Redline T8 comboen (1900 KV) som jeg kjøpte fra AMainHobbies
Så langt har jeg kun hatt tid til å skru sammen diffene, og putta inn diffoljen som fulgte med settet: 4f - 4c - 2r.
Men tror jeg vil gå for 5f-5c-3r mest trolig etterhvert, kommer helt ann på hvordan banen vår blir med Dustex-dekke. Må lese meg litt opp på rctech.net MP9 tråden der og se hva som vil muligens fungere.
rctech.net har utrolig mye info og tips, og har allerede lest meg opp på mye som er ting som kan modifiseres og som er svakheter på buggien. Og kan ikke si det er så mye egentlig, og det som er med bilen er jo i grunn enkle ting å fikse.
Og da har jeg allerede sjekket bakre girhus som har vært ett problem tidligere, og kan se att det er 'C'-versjonen av huset som er brukt, dermed skal det ikke bli noe tullball med at huset smelter pga varmgang som det gjorde på de første generasjonene av MP9en.
Utgangspunkt:
- Inferno MP9e 1/8 EP Kit (ref : K.30895)
- Tekin RX8/Redline T8 1/8th Scale Buggy Brushless ESC/Motor Combo (1900kV)
- Castle Creations 20A BEC Pro Voltage Regulator
Deler som skal skiftes/ modifiseres:
- King Headz Kyosho MP9 Front Upper Arms (2) [KHZ-MP9-012]
- Kyosho Light Weight Shock Bushings (4) [KYOIF346-04L]
- Fioroni "LIC" Light Weight Adjustable Wheel Hub (4) [FIO-OT-LIC04]
- Aluminium Wing Stay Collar Inferno MP9 (IFW402B) (ref : IFW402B)
- Hard Rear Suspension Holder (Gunmetal) - MP9 (ref : K.IFW407)
- Kyosho Aluminum Rear Hub Set [KYOIFW410]
- Kyosho Aluminum Front C-Hub Set [KYOIFW412]
- Kyosho Aluminum Knuckle Arm Set [KYOIF419]
- Kyosho Updated Bulk Head Set [KYOIF408C]
- RC Product Designs: MP9e Top Plate Sentrerer ESC: RC Tech MP9e forum
Reservedeler:
- Kyosho 3.5mm Shock Rebuild Kit (2) [KYOIFW140-05]
- Shock Boots (4) Big Shocks (ref : K.IF346-0
- Diff Case Packing (5) MP9 (Diam.36) (ref : K.IF404-01)
- Rear Lower Susp. Arm - MP9 (2) (ref : K.IF423)
- Kyosho Front Lower WC Suspension Arm Set [KYOIF427B]
- Kyosho Long King Pin Set (MP9) [KYOIF467]
- Kyosho 4mm King Pin (4) [KYOIF438]
Delepose #1
Differ montert
4f - 4c - 2r
Bakre Girhus
Manualen sier at du skal ha to sider fra manualen med slark på akslingen (ca. 0,2 mm), problemet jeg har da er at pinion 'rir' mye på ringhjulet.
Jeg har også noe grums når delene snurres rund. Men kun på ett punkt på en hel runde. Mulig dette er bare litt innkjøring som må til men perfekt er det ikke..
Jeg la på en shims som manualen anbefaler for å ta aksial slark på ytre difflager mot girhuset, ble noe bedre da men ikke mye.
Skal teste litt mer når hele bilen er montert, mulig jeg prøver meg frem med å shimse opp pinon-aksling fra innsiden for å få dette lengre inn, mulig det hjelper.
Delepose #2
Deler lagt ut for bakstuss
Støtdempertårn + Girhus
Her måtte det dremles litt for å fa støtdempertårn på linje med skruehull, mest på kantene for å få tårnet langt nok ned og på linje.
Bakre hubber + akslinger
Hmm, ser ut for at akslingene er 91mm og ikke de nye som skal være 93mm.
Ettersom det er en del som har hatt problemer med at akslinger kan falle ut ved høye hopp etc, så blir disse antagelig byttet ut.
Bakre hubber + bærearmer montert
Comment