Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tuning

    Tillot meg å lage en ny tråd for tuning.

  • #2
    her er en veldig god forklaring på en del basic ting:

    Basic Suspension Tuning by Mark Pavidis

    Comment


    • #3
      Ikke dumt å dele litt info rundt dette
      Jeg har lært mye ifra Xray sine setup books det beskriver det samme som det du linker til, pluss masse annet

      Touring:


      Fueltouring:


      Offroad:


      Finnes også masse tråder om setup til hva som helst på RCtech, og minst like mange meninger om ting
      en ting er hva andre gjør, men det er svært sansynlig at andre har en annen kjørestil, en helt annen bane og forhold.
      så det viktigste når det gjelder tuning mener jeg er å kjenne til hva de forskjellige innstillingene gjør for så å teste sin bil for å finne ut hva som er problemet og jobbe ut ifra det.

      Her er en tråd som beskriver mye og er litt artig å lese:
      Electric Off-Road - Tune With Camber Links - How To Tune With Camber Links Its all about positioning Camber Link Length: Link length is adjusted by altering the mounting positions on the shock tower and/or hub of the vehicle. This adjustment is not used to alter the tires camber setting! Instead, once youve


      Her står det mye om nitro og tunig av disse motorene, dette er vel forbeholdt onroad, men prinsippene gjelder vel også offroad
      Onroad Nitro Engine Zone - "the tuning bible" - this really should be stickied on top CLICK ON LINK BELOW another great tuning tips link thanks to neobart!! good job!! TUNING LOW END ON NOVAROSSI Paris Racing Products Engine Tuning Tech Tips By: Ron Paris We get dozens of tuning questions from around the




      savner egentlig litt mer om tuning av shortcourse, noen som har noe utfyllende der?
      Anders Fleischer
      Elverum
      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

      Comment


      • #4
        Denne tråden er verdt å lese and SC:

        General Suspension Setup Guide

        den har også en link til denne siden som forklarer alle mulige begrep CompetitionX

        Comment


        • #5
          Nyttig, har lest noe her og der inkludert den fra Xray litt tilbake i tid.
          På tide å få satt opp bilene skikkelig før sommeren nå

          Originally posted by autod View Post
          Finnes også masse tråder om setup til hva som helst på RCtech, og minst like mange meninger om ting
          en ting er hva andre gjør, men det er svært sansynlig at andre har en annen kjørestil, en helt annen bane og forhold.
          så det viktigste når det gjelder tuning mener jeg er å kjenne til hva de forskjellige innstillingene gjør for så å teste sin bil for å finne ut hva som er problemet og jobbe ut ifra det.
          Helt klart, setup fra andre vil jo være en referanse du fint kan bruke med hell. Men den siste finpussen må komme fra egne preferanser

          En annen ting som blir interessant å se, er om Flo-Tek karosseriene vil ha en såpass positiv innvirkning på stabiliteten i lufta som de påstår, vi slet jo med seriøse 'backflips' til tider hehe
          Last edited by Bakstad; 15 December 2012, 12:52.
          5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
          Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

          Comment


          • #6
            Hva slags demper olje brukes på onroad 1/10 på Starmoen? Er det en fordel med mykerer oppsett siden det er litt ujevnt?

            Comment


            • #7
              Originally posted by efra55 View Post
              Hva slags demper olje brukes på onroad 1/10 på Starmoen? Er det en fordel med mykerer oppsett siden det er litt ujevnt?
              Anders og jeg bruker 350 men det er jo på nitro bil da.
              André Skjerpen
              Kongsvinger
              Kyosho MP9e, Kyosho TF5 , Xray NT1

              Comment


              • #8
                @Anders:
                På TF-5'en, har du swaybar-bøylene til den?
                Eller bruker du bilen uten ettersom den er satt opp med skumdekk?
                5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                Comment


                • #9
                  Har brukt 350 på både eltouring og fueltouring jeg. Iallefall helt på slutten av sesongen. Når det var kaldt. 3hull i stempel. Bedre grep med tynn olje og myk fjæring.

                  Swaybar er ikke originalt på disse. Jeg har ikke testet heller. Åsmund hadde på sin i år.
                  Anders Fleischer
                  Elverum
                  Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                  Comment


                  • #10
                    Hva slags utstyr benytter dere til å tune 1/10 touring-bilene?
                    Jeg har en Hudy tuning stasjon for 1/8 offroad men ikke til 1/10 touring..
                    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                    Comment


                    • #11
                      ganske enkelt hudy setup station for 1:10
                      Anders Fleischer
                      Elverum
                      Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by autod View Post
                        ganske enkelt hudy setup station for 1:10
                        Låner ut den du?
                        Så kan du låne min for 1/8 OffRoad om du trenger den? (Selvfølgelig andre i klubben også )

                        Eller... jeg kommer innom deg på kaffe tenker jeg hehe
                        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                        Comment


                        • #13
                          jada det fikser vi
                          Anders Fleischer
                          Elverum
                          Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                          Comment


                          • #14
                            Tekin RS Pro ESC Setup

                            Hallo
                            Kunne Tekin RS Pro ESC gutta (Anders/ Åsmund) poste oppsettet dere bruker for ESCen?
                            Eller helst om dere kunne eksportere setup-fila og poste/ sende på epost
                            5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
                            Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

                            Comment


                            • #15
                              dette må du nesten prøve deg fram litt på, men begynn med boost 40-45, turbo 10, ramp 1, rpm 10.000-30.000. så kan du øke ettersom du blir frakjørt
                              FDR på 6.5-7 ca.
                              husk å sette motortiming på 0.
                              kan være lurt å lese litt om hva de forskjellige instillingene gjør, da er det lettere å justere seg fram.
                              Last edited by autod; 5 April 2013, 11:13.
                              Anders Fleischer
                              Elverum
                              Slash 4x4 PE Xray T4 Xray NT1

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X