Announcement

Collapse
No announcement yet.

EFKM's Flytråd - Alt om fly og flyging i klubben

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • EFKM's Flytråd - Alt om fly og flyging i klubben

    EFKM's Flytråd - Alt om fly og flyging i klubben


    Vi har faktisk ikke en tråd for fly, så jeg tar meg den rettigheten og oppretter en.
    Regner det greier seg med en tråd foreløpig, der vi poster alt og ingenting om fly og flyging.


    Click image for larger version

Name:	Bixler Wallpaper.jpg
Views:	1
Size:	11.6 KB
ID:	790240
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

  • #2
    Bixler! En del interessante Bixler-linker

    Oppgradert motorfeste for større propellere og motorer:
    Her er motorfestet som linket til først (øverst) fra produsenten:
    Dette er vel Hobbyking's sitt motorfeste minus den forhøyede alu-plata ytterst. Han har skrudd motoren på med medfølgende motorfeste som kommer med motoren:
    Her er en kar som har tatt FPV ett steg videre på Bixler, ser for meg at man kunne gjort dette for vingene også, der man deler kroppen ett stykke under vingene og forsterker med bjørkefiner. Tror man slipper mye klunder med det å dytte servoledninger inn og ut av kroppen da, pluss den største fordelen man får festet vingene sammen mye bedre og faren for at vingene skal dra seg ifra hverandre er eliminert:

    Legger til flere linker i denne posten etterhvert.
    5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
    Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

    Comment


    • #3
      Rare Bear! En del interessante Rare Bear-linker

      Hobbyking Rare Bear Epo 620mm LiPo-Racer prosjekt:

      Click image for larger version

Name:	rarebear-main(1).jpg
Views:	1
Size:	14.4 KB
ID:	780497

      Da ankom fly-kittet fra 'Chinaden', pakka var skvisa sammen på midten og jeg var redd at alt var isoporsukker, men det hadde klart seg helt fint -utrolig..

      Her er flyet i kit-versjon samt andre deler jeg har bestilt:


      Nyttige linker om Funfighters:

      Click image for larger version

Name:	Rare Bear Pakke #1.jpg
Views:	1
Size:	31.5 KB
ID:	780503

      Click image for larger version

Name:	Rare Bear Pakke #2.jpg
Views:	1
Size:	32.6 KB
ID:	780504
      Last edited by Bakstad; 10 April 2013, 20:56.
      5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
      Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

      Comment


      • #4
        Flere Rare Bear deler og noe Bixler..

        Mere deler til Rare Bear prosjektet:

        Click image for larger version

Name:	Elefun deler ankommet 16.0.2013 #2.jpg
Views:	1
Size:	34.8 KB
ID:	780526

        Ønsket 5.25x6.25 i Graupner Speed Cam, men Elefun hadde kun 5.5x5.5. Mulig for lite pitc til å klare å presse flyet over 150 mph.
        På den annen side, så byttes standardmotoren å 1950kv ut med denne på hele 3200kv, (Helimotor) så hvem vet?


        Click image for larger version

Name:	Elefun deler ankommet 16.0.2013 #1.jpg
Views:	1
Size:	40.7 KB
ID:	780524

        Elefun hadde spraylakk for foam, så nå blir fargen syke-grønn med grå og hvite dekorstriper hihi.Skal synes vøtt!


        Bixler 2:

        Click image for larger version

Name:	FPVshop deler ankommet 16.0.2013 #1.jpg
Views:	1
Size:	38.1 KB
ID:	780525

        Motorfeste fra small parts CNC kjøpt via FPVshop.no. Selvfølgelig en helt annen kvalitet på dette enn de treskivene som Hobbyking har i sitt sett, dog, ikke noe i veien med HK sitt sett. Jeg vil det skal være kvalitet på motorfestet.
        5iveT ~ TRX StampedeT (Custom) ~ Tekno SCT410.1 | Carisma GTB (Custom) ~ MBX6e ~ MP9e
        Kyosho TF5 ~ Xray T4'13&14 ~ Xray XB4'15 | Futuba 4PKSR ~ Futuba T4PX | Min Prosjekttråd

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X