Announcement

Collapse
No announcement yet.

Klubbarrangement 25. april

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Klubbarrangement 25. april

    Etter møtet i går så fant vi ut at det var mest hensiktmessig å utsette det planlagte arrangementet som skulle være 11. april i Vikaleira pga. snøsmeltingen. Slik det er nå er det bedre egnet for RC kjøring med båt enn bil.

    Vi har nå _mest sannsynelig_ funnet en ny plass (kun godkjenning fra tomteiere som mangler) til et nytt og bedre arrangement.

    Det nye arrangementet vil foregå søndag 25. april fra klokken 11.00 til 15.00 og vil foregå på deler av parkeringsplassen til ICA og innkjøringen til baksiden av Elkjøp sin El-retur.



    Vi var i går og inspiserte området, og har fått tegnet inn hvordan arrangementet vil se ut.
    (Den nederste banen blir onroad, og den øverste offroad.)

    Tegningeforklaring:
    1 = Gjerde - fysisk avsperring fra publikum med europaller og planker.
    2 = Sperrebånd (vil ikke stoppe bilene, kun skille banene).
    3 = Kjøreplattform til hver bane, god oversikt og innenfor 40 meter fra førerne.
    4 = Telt med salg av pølser og brus, informasjon og musikk/høyttaler-anlegg.
    5 = Reklamebannere/skilt fra samarbeidspartnere og sponsorer (godt synlig for publikum)

    Ellers vil det bli parkeringsplasser for biler og plass til publikum på den øvrige plassen. Kanskje en idé å sette opp sperrebånd bak fysisk avsperring mot bilene også, slik at publikum har nok plass og ikke biler parkerer for nært.

    Ellers er dette planene våre:
    - Gratis kjøring for medlemmene? 50 lapp for andre for å delta?
    - Få tak i høyttalere/anlegg med tøff musikk under kjøring, og en kommentator som snakker litt underveis.
    - Strøm får vi fra Mekk eller ICA.
    - Telt fikser Peter.
    - Salg av pølser og brus i teltet.
    - Informasjon til interesserte i teltet.
    - Reklamebannere (Ringo, Mekk, ICA, Sjule, HPI osv)
    - Kanskje involvere politiet? (Ronny Arras).
    - Skaffe Europaller (Sjule og/eller ICA).
    - Tipse Ranablad.
    - Prøvebiler slik at publikum kan teste. Noen frivillige med bil de vil "ofre"?
    - Snakke med Helgeland Sparebank ang. sponsing.

    Ellers er det bare å komme med innspill om det er noen som har noen gode forslag!


    Tror dere dette blir bra?
    Last edited by rc-halv; 8 April 2010, 23:09. Reason: Tillegsinformasjon.
    Roy Christian H. 88' mod, Mo i Rana
    RC-ansvarlig ved Lekehjørnet Mo AS og nestleder i Arctic Circle RC Club.
    HPI Savage X 4.6 Big Block m/revers og HPI Sprint 2 Flux

  • #2
    Fått klarsignal fra ICA om å få bruke området. Ole skal også stikke innom Elkjøp i morgen for å få godkjenning der.

    Ole var også innom Helgeland Sparebank, og vi får en bra avtale der også. Regner med at han kan forklare nærmere.
    Roy Christian H. 88' mod, Mo i Rana
    RC-ansvarlig ved Lekehjørnet Mo AS og nestleder i Arctic Circle RC Club.
    HPI Savage X 4.6 Big Block m/revers og HPI Sprint 2 Flux

    Comment


    • #3
      Supert det der da
      Ser jo flott ut..


      Men ikke for å være negativ (host...) men jeg har vert lit her å der og rundtomkring nå med min bil å kjørt endel dem siste dagene.
      Og det er SYKT SYKT mye strøsant på stort sett alle parkeringsplasser !!
      Kanskje det ikke betyr så my for off-road bilene, men for en asfalt\innendørsbil blir det ikke snakk om å kunne kjøre!
      Dessuten blir det veldi my støv å dritt for publikum om man må kjøre på strøsand (har prøvd nettop) !

      Så man får jo vel kanskje bare håpe da at det kommer en kostebil å koster området før denne dato!


      En annen ting, siden jeg sitter i styret i en annen klubb.
      Så vet jeg at salg av "mat" er ikke lovlig uten godkjenning osv..
      Men egentlig ser jeg vel ikke no problem med at man koker pølser å selger dem på en pen å hygenisk måte
      Ski-lag osv bruk jo å gjøre slikt uti naturen uansett.. men d er jo noe å ha i bakhodet når man holder på med mat!


      Ellers så ser det jo supert ut, jeg skal ta med min bil om jeg har tid

      Comment


      • #4
        Er klar over at det er mye sand ja. Mye på ICA også. Greit nok for offroadbilene, men det blir som sagt mye støv, i tillegg til at det hagler småstein. Så hvis ikke kostebilene kommer og tar det er vi nødt til å ta kostene fatt! Så enkelt er det bare.

        Vi er klar over dette med salg av mat, og skal innom politistasjonen i morgen for å hente inn tillatelse for å kjøre der. Dette da dette var et krav fra Helgeland Sparebank som sponsor. Og da tar vi mat-delen i samme slengen. Får vi ikke tillatelse tror jeg at vi gjør det uansett. Det verste de kan gjøre er jo å stoppe salget?

        Du må komme om du får tid eller ikke
        Roy Christian H. 88' mod, Mo i Rana
        RC-ansvarlig ved Lekehjørnet Mo AS og nestleder i Arctic Circle RC Club.
        HPI Savage X 4.6 Big Block m/revers og HPI Sprint 2 Flux

        Comment


        • #5
          ja kjære medlemmer, nå får vi gensere fra helgeland sparebank!!!
          kan dere skrive opp størrelsen så jeg får hentet disse på mandag?


          da det gjelder sponsing fra banken så stiller de med, 2000kr vi har til innkjøp av ting før stevne.. 100 plakater og gensere til oss medlemmer

          Comment


          • #6
            Originally posted by rc-vekter View Post
            ja kjære medlemmer, nå får vi gensere fra helgeland sparebank!!!
            kan dere skrive opp størrelsen så jeg får hentet disse på mandag?


            da det gjelder sponsing fra banken så stiller de med, 2000kr vi har til innkjøp av ting før stevne.. 100 plakater og gensere til oss medlemmer
            dæm det er så gjæveli bra..... eneli begynner det å skje ting
            Må nesten prøve en genser før å se størelse men er sikker large.

            Vi må bære ta med kost spiss og vanli spade, hammer å spiker sag å kansje litt jor eller sand så starter man i vær sin ende.... noen med kost å vann å andre med å lage banen på nersiden..... men vi sku ha hatt tak i en sokid henger.......? noen ??
            Marius Ranen 28år
            kjører FG monster jeep snart 4wd

            Comment


            • #7
              Okei. I går tok vi bilde til Rana Blad.

              Vi hadde også et møte ang. kjøretreffet etterpå, og kom frem til følgende:

              Premiering / kåringer:

              Off-road:
              Beste / dyreste kræsj
              Beste hopp
              Best in show
              Eldste sjåfør
              Yngste sjåfør
              Fineste bil / utstilling

              On-road:
              Beste drifting
              Best in show
              Eldste sjåfør
              Yngste sjåfør
              Fineste bil / utstilling


              Det vil ikke bli noen "superpremier", men vi skal få ordnet noen diplomer og småpremier. Kåringene vil avgjøres av arrangørene, og flaggdommer har mest å si i kåringen. WOW-faktor fra publikum avgjør mye av saken!

              Ang. selve kjøringen og SIKKERHET:

              10 min kjøring om gangen.
              20 min pause (minimum) PER FØRER, slik at vi får folk i informasjonen og til å hjelpe til hele tiden. Og slik at vi har biler hele dagen
              Flaggdommer som flagger ved velt o.l. slik at alle stopper eller kjører sakte, slik at funksjonær kan hente/velte opp bilen.
              Flaggdommer kan også utvise sjåfører som ikke kjører etter reglene.
              Flaggdommer starter og stopper løpet.

              Vi skal IKKE knuse bilene med en gang. Husk at de skal vare hele dagen. Siste løp er knusetid for dem som ønsker det.

              Hver halvtime blir det åpnet for publikum, slik at de får komme bak sperringene og får snakket med sjåførene og sett og tatt på bilene. Altså, ca. 2 løp, deretter pause på 10 min for publikum.

              Priser for medlemmer:
              50 kroner for medlemmer over 16 år
              25 kroner for medlemmer under 16 år

              Priser for ikke-medlemmer:
              50 kroner for dem over 13 år
              25 kroner for dem under 13 år

              ALLE biler blir kontrollert før løpet av HMS-ansvarlig. Bremser skal være i orden (hjul skal låses), og bilen skal ellers være i god stand. Gøran er flink med dette, så snakk med ham om bremsene deres ikke funker bra nok.
              Nitrobiler skal ha failsafe. Får kjøpes på Ringo! Failsafe på elektrobiler uten ESC. Evt. hvis de har lav hastighet kan vi gå god for det.

              Funksjonærer / hjelpere

              Vi trenger folk som kan hjelpe til. Vi i klubben skal stå i informasjonen (bytting / rullering), men ellers kan andre poster fylles opp av venner og bekjente.

              Vi trenger følgende:
              2 som steker pølser.
              3-2 som tar i mot penger og selger mat og drikke.

              2-3 medlemmer i informasjonen.

              Minimum 2 publikumsvakter som passer på at publikum er innenfor gjerdet.

              2 flaggdommere, en til hver bane/klasse.

              2 bil-funksjonærer on-road bane
              3 bil-funksjonærer off-road bane
              (bør helst være over 18 år da de _kan_ bli truffet av biler)

              Minimum 1 vakt på sjåførområdet.

              Andre stillinger vi trenger?

              All jobb er på dugnad og på frivillig basis.
              De som hjelper til kan få gratis pølse og brus, kyss klapp og klem, men klubben har ikke kapital til noen betaling.



              SPREAD THE WORD!
              Roy Christian H. 88' mod, Mo i Rana
              RC-ansvarlig ved Lekehjørnet Mo AS og nestleder i Arctic Circle RC Club.
              HPI Savage X 4.6 Big Block m/revers og HPI Sprint 2 Flux

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X