Announcement

Collapse
No announcement yet.

1:10 Nitro/Elektro & 1:8 Track

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 1:10 Nitro/Elektro & 1:8 Track

    Begynner å bli økende interesse for disse klassene nå.

    Starter derfor en tråd slik at folk ser at det skjer noe på denne fronten også.

    Har dere spørsmål kan dere legge disse inn på denne tråden.

    Alle inviteres til å ta turen ut til Klepp RC klubb sin bane Tirsdager og Lørdager i første omgang.

    Det vil også i nærmeste fremtid bli åpent for trening med elektro uten om normale trenings tider som er Tirsdag og Lørdag.
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

  • #2
    Ny bil

    Fikk ny bil i posten i går

    Serpent 960.. Så da var 1/8 Track på plass også.. Gleder meg so en unge til å kjøre på banen med denne i dag.

    Asgeir
    Asgeir Kinn 1979
    RRR - RB - 4PK

    Comment


    • #3
      Avsluttningsfest fredag 24. oktober kl. 19:00.

      Sett av fredag 24. oktober, da blir det nemlig fest i regi Klepp RC på Kvål i lokalene til URD-klima ( samme plassen som i fjor ). Moroa starter kl. 19.00 og varer frem til 00.30. Pizza blir bestilt kl.19.30. Hvis du har en Mini-Z bil så ta den med da vi rigger en bane i lokalet.
      Veskebalansen kan ordnes med medbrakt, men det vil også være muligheter for kjøp av dette til svært gunstige priser! Møt opp, dette blir gøy! - For spørsmål, ring Cato: 918 87 448
      Asgeir Kinn 1979
      RRR - RB - 4PK

      Comment


      • #4
        Ny klasse



        Maks antall volt er endret til 7.4. LiPo er blitt lovlig.
        Asgeir Kinn 1979
        RRR - RB - 4PK

        Comment


        • #5
          hvordan fungerer dette? er det noen form for påmelding eller er det bare å møte opp med bil?
          Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
          O.sæland hobby

          Comment


          • #6
            Man bare møter opp med bil.

            Lurt å møte opp i god tid da. Slik at vi kan registrere førerne.

            Asgeir
            Asgeir Kinn 1979
            RRR - RB - 4PK

            Comment


            • #7
              men jeg syns det var dårlig at det ikke var flere en 2 personer som møte til løp i dag. så det ble avlyst. og verst av alt så møtte ikke arrangøren heller. dette synes jeg er dårlig. håper det møter flere neste gang.
              Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
              O.sæland hobby

              Comment


              • #8
                Det burde kansje stått en reklame om slike løp på O. Sæland og Birkemo slik at folk utenom forumet får vite om det.
                HPI Baja 5B V2.0 med RC-Racing.no power og en liten E-Revo til å kose seg med
                Min Youtube konto http://www.youtube.com/RCislife

                Comment


                • #9
                  Hadde planer om å stille men satt fast i nordsjøen pga tåke fra torsdag til søndag..
                  Stiller neste gang

                  Comment


                  • #10
                    løp

                    Hei
                    var der borte på Lørdag og gledet meg til å se på løp siden serpenten min ikke var i stand til å kjør og jeg var utav trening.
                    Men neste gang, blir det 1:8 løp da eller?
                    Gleder meg til neste gang jeg kan stille opp med min gode gamle serpent vector NT.
                    Og hvor mye koster det nå for å være med å trene?

                    Mvh Andreas

                    Comment


                    • #11
                      Beklager dette

                      Det som skjedde var at jeg ikke koblet at løpet var helgen før påske. Mange reiser på ferie denne helgen, og tar fri mandag, tirsdag (noen må ta fri onsdag også).

                      Jeg sendte mail til han ene i styre på klepp på torsdagen.


                      "Hei
                      Når det gjelder løpet som skal gå på lørdag vil jeg bare si at jeg ikke kan komme. Vi reiser på påske ferie i morgen. Koblet ikke det at løpet var satt opp i påsken.

                      Pratet med de to unge karene som kjører nitro på lørdag, de reiser også på ferie.

                      Dvs: Det ser ikke ut som om det kommer så mangen denne gangen ettersom det er ferie tid. Om det er noen som møter opp kan kanskje Ivar eller tommy ta seg av organiseringen. Har ikke mail addressen til disse, så det er fint om du kan gi beskjed.
                      Ville bare si fra.

                      Håper dere får et fint løp på lørdag med godt vær, og fine kjøre forhold.

                      Mvh
                      Asgeir Kinn"

                      Situasjonen ble slik at, og det beklager jeg.

                      Det jeg hørte var at folk ikke møtte opp med brikke, noe som er et krav. Det var derfor ikke mulig å kjøre et løp.

                      Planen var satt, og det er ikke rakett vitenskap å sett i gang et løp. Så om det hadde vært flere førere som hadde stilt med brikke, ja da hadde det blitt løp.

                      Neste gang jeg prøver å arrangere et løp vil jeg ha påmelding på mail. Det blir litt enklere.

                      Vil også annbefale folk som kjører 1:10 å komme ut å trene med oss på lørdager / tirsdager (er noe lavere aktivitet da). Da kan vi ta en prat rundt dette i klubbhuset, og kanskje komme til enighet om en løps dato som passer flest mulig.

                      Denne lørdagen er det løp på Vigrestad, så da kommer ikke jeg til å være der.
                      Asgeir Kinn 1979
                      RRR - RB - 4PK

                      Comment


                      • #12
                        Bare en heads up i forhold til påmelding til løp etc.
                        Klepp har fått tilgang til DoLap (vårt påmeldingssystem).

                        Der kan folk melde seg på, og folk kan også se hvor mange som er påmeldt.

                        Ta kontakt med Kjell Salte for info om hvordan ting er lagt opp, samt passord.


                        Her har du påmeldingsskjema
                        Her har du oversikt over påmeldte.

                        samt at det finnes en administrator side for oppsett av løp etc.
                        Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                        - NiceShot.no

                        Comment


                        • #13
                          Kjempe

                          Takk skal du ha. Glimrende... Skal ta en prat med Kjell.

                          Asgeir
                          Asgeir Kinn 1979
                          RRR - RB - 4PK

                          Comment


                          • #14
                            Serpent 966

                            Heisann

                            Kjenner interessen stiger veldig for 1/8 track. Har tidligere sett nærmere på skala 1/5 med bensinmotorer, men klarer ikke helt å bestemme meg. Noen som kan gi meg noen +/- på dette området. Har alltid vært en nitro mann og elsker lyden og lukten av en nitromotor på 30-40000 omdreininger

                            Forøvrig finner jeg ikke mange produsenter av 1/8 skala biler, men jeg har sett på et Serpent 966 kitt som jeg har funnet til 600 dollar. I tillegg trenger jeg vell det meste at dekk, motor osv. Mugen lager også sikkert en grei bil og det samme trodde jeg x-ray laget, men det var kun 1/10. Hvordan er deletilgangen i norge på Serpent?

                            Mange spørsmål, men takker for eventuelle svar.
                            Eirik Hansen 74 modell
                            Serpent 733, Serpent F180, Losi Muggy, Losi xxx-nt, AX-10
                            Seaducer Mono 100 .80CMB

                            Comment


                            • #15
                              RE: Serpent 966

                              Dette er en super duper bil. Deler er lett å få tak i fra www.antrade.no

                              Serpent er kanskje de som er lengst fremme på ny vinning siden for tiden. Så det kan være smart å kjøpe de.

                              Ellers har man disse å velge mellom:

                              - Kyosho Evolva M3 (Sinnsykt bra bil, vinner det meste, men kommer nok an på førerne. (Sæland skaffer deler).

                              - Shepherd velox (Vet ikke hvordan det er med deler).

                              - Mugen seff (vet ikke hvordan det er med deler).

                              Er det kun 1/8 du er interessert i. HAr du sett de nye 1/10 bilen hvor godt de går. 1/10 er den største klassen, og den klassen med mest løp. Jeg kjører 1/10 Track, og den klassen er veldig rå. 1/8 kjører jeg bare på gøy.

                              Skal up til klepp nå på Lørdag, så da kan du jo komme å se. KAnskje prøve litt om du har kjørt raske biler før.
                              Asgeir Kinn 1979
                              RRR - RB - 4PK

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X