Announcement

Collapse
No announcement yet.

bilder av ny layout

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• bilder av ny layout

var og tok noen bilder fra banen i dag .
    Attached Files
    tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Dette ser dritfett ut, litt vanskelig å se hele layouten på bildet, men dette gleder jeg meg til å prøve, mange store og lange hoppkombinasjoner
    MBX-6-OS-AKA-Byron fuel
    TRF-415MSXX
    DEX410

Comment

kult!!! Detta blir morsomt. liker lay out¨n. litt mindre fart enn vanlig der, men skal vel overleve det

¤¤ xxxxxx ¤¤ OS Engines ¤¤ Byron fuel ¤¤ xxx ¤¤ xxxxxxxxxx ¤¤ xxxxxxxxxx ¤¤ Power save racing ¤¤

Comment

ååå...det hær va jo bare helt sinnsyk feet layout av banen begynte å glede mæ som en unge til løpet
        *Sanwa M12X*Savöx*
        *TLR 8ight 3.0 *Novarossi Plus-4 *
        *Serpent S411*Speed Passion*Fantom Racing Apex*

Comment

Når vi endelig får et efra gp til norge er det supersmart og bygge om banen så mye at ingen nordmen vill klare å hevde seg. smart...... Positivt med endringer men her har noen tatt litt for mye i. Dette er en bane som favoriserer de som har kjørt mye i statene.

Ja, jeg er litt pessemistik nå. Hele langsida med bare hopp. Ikkenoe fart i det hele tatt. Det var den eneste banen hvor det gikk litt fort her hjemme. De fleste baner hvor det er en sånn type bane har jo fremdeles en langside.

Dette kommer til å bli en bane som blir veldig vanskelig å kjøre. Ingen har lov til å teste den nye layouten heller fordi banen er stengt. Husk litt fra Danmark nå, hvor det var hoppkombinasjoner som ingen fikk til mer enn 7 av 10 ganger, fare for billempere og når noen andre gikk på trynet så ødla de mer for andre som måtte stoppe for billempere og biler enn seg selv. Det var mange som kritiserte spesielt hoppa på bakrelangsida i hillerød, til og med Hazlewood og Harder som hadde bygget banen.

Forslag til endringer;

4 første hoppa på langsida ( regner med at kjørerettningen er mot klokka) mulighten for å hente fart der er liten og det kommer til å bli vanskelig å klare mer enn tre, vært fint om det 4 kunne fjærnes, slik at vi fikk opp farta litt.

ta vekk de to hoppa før platået i svingen. det blir vanskeliger å tilpasse farta inn på platået hvis man har muligheten til å kjøre fortere.

generelt for mye kamelpukler som bare blir fartsdumper.

We need speed!!!! og ja, jeg fikser ikke sånne mikke mus baner
          Last edited by A.M; 9 July 2007, 00:42.

Comment

Originally posted by A.M View Post
            Når vi endelig får et efra gp til norge er det supersmart og bygge om banen så mye at ingen nordmen vill klare å hevde seg. smart...... Positivt med endringer men her har noen tatt litt for mye i. Dette er en bane som favoriserer de som har kjørt mye i statene.

Ja, jeg er litt pessemistik nå. Hele langsida med bare hopp. Ikkenoe fart i det hele tatt. Det var den eneste banen hvor det gikk litt fort her hjemme. De fleste baner hvor det er en sånn type bane har jo fremdeles en langside.

Dette kommer til å bli en bane som blir veldig vanskelig å kjøre. Ingen har lov til å teste den nye layouten heller fordi banen er stengt. Husk litt fra Danmark nå, hvor det var hoppkombinasjoner som ingen fikk til mer enn 7 av 10 ganger, fare for billempere og når noen andre gikk på trynet så ødla de mer for andre som måtte stoppe for billempere og biler enn seg selv. Det var mange som kritiserte spesielt hoppa på bakrelangsida i hillerød, til og med Hazlewood og Harder som hadde bygget banen.

Forslag til endringer;

4 første hoppa på langsida ( regner med at kjørerettningen er mot klokka) mulighten for å hente fart der er liten og det kommer til å bli vanskelig å klare mer enn tre, vært fint om det 4 kunne fjærnes, slik at vi fikk opp farta litt.

ta vekk de to hoppa før platået i svingen. det blir vanskeliger å tilpasse farta inn på platået hvis man har muligheten til å kjøre fortere.

generelt for mye kamelpukler som bare blir fartsdumper.

We need speed!!!! og ja, jeg fikser ikke sånne mikke mus baner
            kanskje det er på tide at vi her på berget får noen ordentlige baner å
            bryne oss på å ikke bare kjøre på "lette baner"
            vi norske hadde ikke hevda oss alikevell selv om banen hadde vert flat
            som ei saufitte.men med litt trening på sånne type baner som dette så kan det bli en forandring på det.
            (kjøre retningen går med klokka)
            kan vi ikke kjøre først å klage etterpå.
            syntes du/dere at den gamle banen var så sinsyk rå å kjøre på.
            en ting skal jeg vere enig i er at vi skulle fått testa banen før løpet.
            Last edited by jan erik kåsa; 9 July 2007, 02:06.

Comment

Ja, keg syntes den gamle banen var kjempemorsom å kjøre på fordi det går fort. Dritkult gjennom sweeper og ut på langsida, eller andre vegen som før.

At kjørerettningen nå er med klokka, så ser noen av hoppa ut som om man skal kjøre andre vegen, går hoppet for bratt opp så kommer man bare opp og ikke bort.

At vi først bør kjøre og så klage er jeg enig, men du var nå en av dem som syntes at "5" hoppa var vanskelig og ikke fikk de tili Danmark. Jeg var også en av dem.

At vi ikke får testa banen før løpet er helt greit, da er det likt for alle. Men når arrangøren sier at banen er stengt så betyr det ( jeg kan jo være rimelig firkantet, hehe) at INGEN skal kjøre på banen før løpet. Da vet man heller ikke om banen er designet for vanskelig eller ikke. Nå sier sikkert folk at arrangør burde testet banen før løpet men det er da viktig at ingen som er påmeldt efra GP tester layouten. Da har noen nok engang et forsprang på andre. Og alle som har erfaring innen buggy i Norge er påmeldt Efra GP........

Veldig mange var irritert på Xray challange fordi de åpnet banen helga før for trening. Det må ikke skje her. Hvis vi Skien gjør et godt intrykk og aølt gåt riktig for seg så kanskje vi kan fået EM hit en dag. Og det hadde vært KULT!!!!!! Em på hjemmebane. Hvis vi noen sinne skal klare å arrangere et EM her i Norge så blir det i Skien. Det å få Efra GP løp er ganske stort og det er veil ingen som noensinne har arrangert Em uten å få Efra GP først. Det er jo ikke sikkert at Skien har ambisjoner om dette men kanskje det ligger litt i korta siden de søker om såpass store "statusløp" som Efra GP.

Vi nordmenn kan hevde oss vi, Rune, Pål, Viggo og Morten kjører styggfort for tida. I nordisk i Skien forrige gang var vi tre Nordmenn i finalen. før der igjen var det bare Kyrre og 9 svenskar. Kyrre kom på 2 eller 3. At vi kan banen sånn nogenlunde gjør vel ingenting det, gør det vel? Er det ikke bedre at vi lærer oss å kjøre på "skikkelige" baner på trening og ikke i løp? De fleste bener rundt om i Europa hvor du og jeg kommer til å kjøre er av typen i Skien, hvertfall de jeg har vært på. Og noen av de er vanskelig nok de........

Comment

Geiteryggen har bestandig vert favorittbanen min men ikke i det siste
                jeg har det mye morsomere i kodal,(bukta,gamle banen)den nye har jeg ikke kjørt.Men sånn som geiteryggen ser ut nå så tar jeg nok mest sansynlig turen
                til geiteryggen litt oftere.
                og jeg trur vi får se bare mer og mer baner med store hopp,så vi kan vel likegodt bare "hoppe" i det.

Comment

Joa, griet nok det, men her ser det som vi har en bane hvor det ikke engang er en langside. Det finnes ikke et sted som motoren kan få strekt ut i det hele tatt.

Nå skal jeg værra frekk, hehe, men du som kjører Dynamite kanskje foretrekker baner hvor det ikke er no tempo, neida bare kødder.

jeg syntes vi skal ha et mangfold av baner her i Norge, hvor vi faktisk begynner å få ganske mange, hvis alle skal være mer eller mindre like så kan man jo reise til bare en bane hele tida.

Comment

Originally posted by A.M View Post
                    Joa, griet nok det, men her ser det som vi har en bane hvor det ikke engang er en langside. Det finnes ikke et sted som motoren kan få strekt ut i det hele tatt.

Nå skal jeg værra frekk, hehe, men du som kjører Dynamite kanskje foretrekker baner hvor det ikke er no tempo, neida bare kødder.

jeg syntes vi skal ha et mangfold av baner her i Norge, hvor vi faktisk begynner å få ganske mange, hvis alle skal være mer eller mindre like så kan man jo reise til bare en bane hele tida.
                    Langsida på den "nye" layouten er 10-12 meter kortere enn den var før, så det blir nok fart nå også Anders. Og det er jo uansett fritt valg om man vil kjøre der eller ikke da.....
                    Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

Comment

Synes det ser ut som dere får en kul bane jeg..........
                      Men nå kjører jeg bare for moro da
                      sigpic
                      1971.Vea MCD
                      Broke but not broken

Comment

Banen ser veldig bra ut, gleder meg sykt til den åpner.. Gleder meg også til å se hvor høyt Ken kommer over de største hoppene der )
                        Halvard Undseth (73 Mod)
                        Hong Nor Speed 9.5. OS-Vspec. MRF, Futaba
                        http://www.trb-rc.no http://www.kodalrc.no

Comment

Hallo Anders, godt og se at det skaper litt debatt, det er fult mulig å endre vinkler på hopp, dette må tas når banen valses,de har nøtt til å teste noen runder(ikke trene teste) for å se om det fungerer å eventuelt justere etter dette.Tror også bildene juger litt på vansklighets graden. Pål L har vert med hele tiden under bygging ,så hadde noen partier ikke fungert så hadde han nok sagt i fra.
                          Når det gjelder at vi Norske førere har en liten fordel med å kjenne den gamle banen fra før av tror jeg ikke det spiller så stor rolle da de beste uansett hadde tatt den gamle banen relativt lett.
                          Tror også Gmbk har lettere for å få et evt em på denne banen en den gamle.
                          Ken Skalleberg

Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

Comment

Der har dere i Gmbk og du ken gjort en knall jobb... detta skal bli morosamt...
                            Kim Juliussen 73' Fredrikstad BorgMRK
                            MustIt RCsenter..

Comment

må testes litt etterhvert er vel en mulighet at en må slakke litt ned på det hoppet som ligger først på den gamle langsiden , bare været blir bedre så må en igang med de siste tingene for å få bane og anlegg i shape til efra gp
                              tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                              Welcome to our newest member, Mortenporten.
                              Working...
                              X