Announcement

Collapse
No announcement yet.

Asfaltbanen Geiteryggen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

læffi, Det ligger en halv kanne med fuel i den ene søppelkassen ved det første mekkebordet der oppe, innholdet var rødt iallefall.

Ligger igjen 2 ytterjakker + 2 halstørkler til barn der, jeg hang de under tak over mekkebordet.

Og jeg kjørte noen runder på slutten av dagen idag, klokka nærmere seks tror jeg, stod i min egen m\chassie verden, kjørte tomt batteriet, gikk mot bordene, og plutselig ikke en sjel igjen der, dæven jeg lurte. Hadde jo ikke merket det ble stille rundt meg jeg da, og der stod jeg, alene i hele verden. Da var det på tide å pakke sammen(samen) var ikke der, men det var støttekontakten hans heldigvis
    Takker for mange timer med morro og for all hjelp.

P.S Har funnet ut att forbruk av deler av ymse slag er ett must i rc verdenen, tok bare litt tid for meg å finne det ut:mrgreen: fordi jeg trodde det kun var jeg som kjørte helt på jordet.
    Last edited by rcjon; 15 March 2008, 19:44.
    sigpicJON ASPNES. 1968 MOD. NYBEGYNNER:mrgreen: HYPER ST PRO TRUGGI.
    TRF 416. HPI FIRESTORM 15T. TAMIYA M03.
    GMBK.

Comment

du kjørte ikke helt på jordet jon , men litt på grasset etter det jeg så

deler går det for alle gitt
      tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

Hadde jeg bodd noe nærmere banen enn 12 mil tur\retur så hadde det nok blitt mye oftere gassing\gressing.
        Det er så utrolig gøy, og igår var jeg faktisk den første til å kjøre 416 på asfalten der oppe sa læffi, og jeg synes det var lettere å kjøre den på asfalt enn på teppeloftet på Skotfoss, er nok for att banen er større, og man står høyere oppe med god oversikt.

Men den 416 slapp i med ræva i svingene, det er vel innstillinger som jeg nå må begynne å finne ut av, men da er det viktig å skjønne hva man stiller på, og hvilken virkning dette har på bilen, ikke bare stille i hytt og gevær.
        Håper å komme meg opp på banen i mårra, idag ble det vist prioritering av familie.
        GMBK.

Comment

Nok en super dag på ryggen i dag! begynne å dukke opp litt feste også faktisk imorgen er det ny dag å nye muligheter!
          Leif Tore Stensrød (83) Skien
          Tamiya TRF 416WE LRF Edition
          www.xs-modellhobby.no

Comment

Er det nitro du mest kjører der på asfalten læffi?
            Har justert noe på bakstillinga nå ang slepp på bakhjula, så får jeg se, en ting om gangen.
            Fint kjørevær idag, men håper på gode forhold i mårra
            GMBK.

Comment

Når skal du opp i morra jon? Har noen skumle triks jeg vill prøve på bilen din så den ikke slipper så lett
              www.xs-modellhobby.no

Comment

ser ikke så gæernt ut jon
                tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

Comment

Ja det ser jo bra ut, Kjekt med lokal værmelding på nett.
                  Det værste med å være der oppe aleine, er når man kjører ut, må man ned trappa, utpå og opp igjen, det er kjedelig det. Kan jo stå nede også, men da er ikke kjøringa enkel igjen for meg iallefall.
                  GMBK.

Comment

Da ble det 6 timer der idag for meg, ble mye kjøring på meg, og andre der idag. Men det var litt surt der idag, frisk bris med istapper i kastene.

Læffi fiksa og hjalp meg med trf idag, og den ble jo så mye bedre å kjøre, han bytta ut den fremre 1veisdiffen og satte i en annen(læffi hva heter den delen igjen:mrgreen:) han skrudde mens jeg kjørte m\chassie
                    Det ble så annerledes å kjøre den nå, er nesten så jeg vil ha mere fart på den nå, skal se etter hvor mange tenner det er på de dreva.
                    Men har ennå store problemer med å legge seg riktig før svingen, og dette med å slippe gassen tidligere, og gi på i riktig øyeblikk ut av svingen.

Læffi grillet også pølser der oppe idag, når de fleste andre var reistsmart det, og jeg var en av de få heldige som ble spurt om jeg ville ha en, men fikk klar beskjed om att jeg kun fikk en, og da hogg jeg selvfølgelig tak i en før læffi ombestemte seg.

Synes det var frisk kjøring med fueltouring der idag, gøy å se på med den farta de hadde, og hissig lyd(ble litt opphisset sjøl jeg)
                    GMBK.

Comment

Originally posted by rcjon View Post
                      hva heter den delen igjen
                      La meg gjette - spool? Blir litt lettere å kjøre når du ikke har håndbrekk ved gassavslag.

Originally posted by rcjon View Post
                      han skrudde mens jeg kjørte m\chassie
                      Fydda - være med å skru, så lærer du litt!
                      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                      -----------------------------------------------------

Comment

Nesten riktig Stig Diff!

Jon! Du skal ikke gire noe opp! lær heller å holde sporet! :P
                        www.xs-modellhobby.no

Comment

Håper det er snakk om skispor? ja blir fort stor i kjeften ja, skal holde meg der jeg er jeg vennen, lover å øve meg å holde sporet fremover før jeg ymter ordet mer fart.
                          Takk for all hjelpen jeg fikk, blir bortskjemt jeg nå.
                          GMBK.

Comment

Originally posted by spiro View Post
                            La meg gjette - spool? Blir litt lettere å kjøre når du ikke har håndbrekk ved gassavslag.

Fydda - være med å skru, så lærer du litt!
                            Får jo ikke kommet til jo, står plutselig 4 mann oppi bilen min, og da er det ikke plass til meg.
                            GMBK.

Comment

Er værgudene med oss kan det kjøres i morra på ryggen var oppe å kikka i dag! all snøen er borte nå!
                              www.xs-modellhobby.no

Comment

Banen er spylet med sukkervann!
                                www.xs-modellhobby.no

Comment

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X