Announcement

Collapse
No announcement yet.

neglspretten 09

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • neglspretten 09

    som sagt i mailen som er sendt til medlemmer så trenger vi folk MED snøfresere til å stille opp på dugnad for å gjøre anlegget klart .

    hvis det ikke i løpet av onsdag 18/2 har meldt seg nok folk som kan stille med freser så vil det være vannskelig å gjenomføre løpet .


    takk til alle som har meldt sin kroppslige styrke så langt
    Last edited by tomin; 17 February 2009, 05:05.
    tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

  • #2
    Problemet er vel kanskje at man har etterspurt folk med store snøfresere. Det er kanskje ikke mange som har stående 15+ HK fresere hvis de ikke er bønder? Er det mulig å leie en eller to kraftige saker for er dag er jeg mer enn villig til å være med å jobbe.

    - Er det noen som har store maskiner de er villig til å låne / leie bort?
    - Er det firmaer i grenland som har slikt for utleie?
    - Er det andre foreninger eller privatbedrifter vi kan spørre om lån / leie?

    Synd om vi må avlyse det eneste vinterløpet i år.
    [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
    -----------------------------------------------------

    Comment


    • #3
      BAUTAS!
      Lei dere en bobcat.
      Skulle jeg brøytet frem banen min nå, med 60-70cm snø, knallhardt på bunn, ja da hadde jeg og Honda'n min (7,5HK) kommet til kort.
      Skummelt å ta i for hardt også, banen skal vel overleve vinteren....
      Masse gubb med spade er nok det beste.
      MBX-6
      Slash 4x4 rtr
      - Midtskogen Raceway-

      Comment


      • #4
        Kommer gjerne å skuffer snø jeg også.
        TEAM ELEFUN

        Comment


        • #5
          det er ikke så lett med mange folk , når det kanskje har meldt seg 6-7 stykker . dette er for lite !! husk det er ikke bare selve banen som må måkes , men også innerbanene for at i det hele tatt skal kunne være mulig å se bilene og ha plass til banemannskap. og mekkeområdet . bort til kiosken og tellebrakka .

          med for stor redskap så vil kerbs og teppeskjøter gå dukken .
          Last edited by tomin; 17 February 2009, 16:19.
          tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

          Comment


          • #6
            Lærdom som jeg også har gjort meg... brøyte fortløpende. Snøen må løftes mange ganger før den er borte fra banen - j...lig mye jobb, føler med dere!
            MBX-6
            Slash 4x4 rtr
            - Midtskogen Raceway-

            Comment


            • #7
              Originally posted by spiro View Post
              Problemet er vel kanskje at man har etterspurt folk med store snøfresere. Det er kanskje ikke mange som har stående 15+ HK fresere hvis de ikke er bønder? Er det mulig å leie en eller to kraftige saker for er dag er jeg mer enn villig til å være med å jobbe.

              - Er det noen som har store maskiner de er villig til å låne / leie bort?
              - Er det firmaer i grenland som har slikt for utleie?
              - Er det andre foreninger eller privatbedrifter vi kan spørre om lån / leie?

              Synd om vi må avlyse det eneste vinterløpet i år.
              Dugnads ånden er på topp ser jeg!! NOT!! Ut i fra det du sier, så vil du bare jobbe hvis det blir leid/lånt inn kraftige maskiner?? Det som må til for å få til et løp på Ryggen nå, er en holdnings endring hos klubbens medlemmer. Det er nesten for j....g at medlemmer fra andre klubber skal komme og hjelpe oss med og få brøyta banen. Vi er tross alt 170 medlemmer som burde klare den jobben selv!! Nå må GMBK folket få ut den berømte finger'n og komme seg på dugnad!! Og når de først har kommet seg dit, så må det jobbes, og ikke stå og henge på spaden Vi kan tross alt ikke bryte en 23 år gammel tradisjon når det gjelder Neglespretten!!
              Torgny Halvorsen 72 mod
              3xMP9 TKI 1xMP9 TKI2 1xMP9WC LE 5xdiv RB
              Futaba 4PK,Hitec CRX Caliber 4 heli,

              Comment


              • #8
                Originally posted by InfernosOnly View Post
                Dugnads ånden er på topp ser jeg!! NOT!! Ut i fra det du sier, så vil du bare jobbe hvis det blir leid/lånt inn kraftige maskiner??
                Nå må du jaggu ta deg sammen og roe deg ned et par hakk. Hvis du leser mailen fra styret til medlemene står det følgende;

                Originally posted by Medlemsmail
                Vi trenger folk som kan stille med STORE snøfresere, 15HK minimum. Det er meget hard snø nederst, så vi må ha noen fresere som ”gnager” seg gjennom.
                Ettersom det ikke melder seg folk med slikt utstyr, foreslo jeg at vi leier eller låner maskiner og stiller meg selv til disposisjon for å gjøre jobben. Hvordan du får det til å være dårlig dugnadsånd er et forbanna mysterium for meg.

                Hvis noen tror at de samme 4 personene som alltid er på dugnad skal stå med hver sin lekespade og spikke skare i 2 uker får de tro om igjen. Dette er som det sies av andre en kjempejobb, og vi trenger utstyr som håndterer forholdene.
                [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                -----------------------------------------------------

                Comment


                • #9
                  Originally posted by spiro View Post
                  Nå må du jaggu ta deg sammen og roe deg ned et par hakk. Hvis du leser mailen fra styret til medlemene står det følgende;



                  Ettersom det ikke melder seg folk med slikt utstyr, foreslo jeg at vi leier eller låner maskiner og stiller meg selv til disposisjon for å gjøre jobben. Hvordan du får det til å være dårlig dugnadsånd er et forbanna mysterium for meg.

                  Hvis noen tror at de samme 4 personene som alltid er på dugnad skal stå med hver sin lekespade og spikke skare i 2 uker får de tro om igjen. Dette er som det sies av andre en kjempejobb, og vi trenger utstyr som håndterer forholdene.
                  Jeg har selv prøvd med sånt utsyr på ryggen, seinest igår! Det funker IKKE!! Vi må ha bobcat eventuelt noe tilsvarende til å kjøre vekk snøen!! Og hvis du ikke selv skjønner at dugnadsonden er dårlig i klubben, har du et problem!! Når bare 5-6 stk har meldt seg til dugnad så er vel ikke det mye bra når vi trossalt er 170 medlemmer!
                  Torgny Halvorsen 72 mod
                  3xMP9 TKI 1xMP9 TKI2 1xMP9WC LE 5xdiv RB
                  Futaba 4PK,Hitec CRX Caliber 4 heli,

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by InfernosOnly View Post
                    Jeg har selv prøvd med sånt utsyr på ryggen, seinest igår! Det funker IKKE!! Vi må ha bobcat eventuelt noe tilsvarende til å kjøre vekk snøen!!
                    Skal det kjøres bobcat på Geiteryggen, MÅ det være en som har kjørt mye med slik maskin, OG kjenner banen ut og inn. Ellers er det fort gjort å knuse/rive opp dreneringsrør og baneskiller.
                    Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X