Announcement

Collapse
No announcement yet.

langfredag sprinten og nm runde offroad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • langfredag sprinten og nm runde offroad

    tok en tur oppom ryggen i går for å sjekke snøforholda , og det så ikke helt bra ut .

    veldig mye snø på asfaltbanen og rundt mekkebordene , er det tenkt på noe måking snart siden det er knappe 3 uker til langfredag.

    samme med offroad banen , hadde kanskje ikke vært så dumt å fått ut på noe aske der slik at smeltingen kommer ordentlig i gang . skal jo være løp der om litt over en måned .
    tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

  • #2
    For å virkelig få noe fortgang på dette, BØR det freses snart. Det holder med vanlige fresere, slike som "vanlige" folk har hjemme. Det tar lengre tid enn med store maskiner, men det går MYE fortere enn å la naturen gå sin gang.

    Er det noen som har fresere de kan tenke seg å låne bort, har jeg og iallefall et par andre sagt seg villige til å frese.
    Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

    Comment


    • #3
      Jeg kan stille med både meg selv og freser. Det er ikke den kraftigste, men god kvalitet. Tror den skal overleve litt heftige mender snø.

      Fink og jeg var også oppom Geiteryggen for et par dager siden. Tok noen spadetak for å kjenne på snømassene nedover. Det er ikke så hardpakket som man skulle tro, så jeg skulle mene Kim har rett. Nogenlunde normale fresere bør kunne gjøre en grei jobb hvertfall på touringbanen. Tror vi må prioritere den først.

      Det største problemet for langfredagsprinten tror jeg blir mekkeområdet, for der ligger det større mengder snø som er lempet med maskin. Det er veldig hardpakket. Der tror jeg det lukter manuelt arbeid med spader.

      Jeg trenger frakthjelp. Har hverken hengerfeste eller henger. Noen som kan hjelpe til med dette?

      Til slutt et spørsmål Tom Inge; Aske? Hva slags mengder og hvordan skal dette spres uten at det blåser bort?
      [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
      -----------------------------------------------------

      Comment


      • #4
        Vi prøvde oss her i Oslo i går med mannskap og 2 fresere. Vi innså ganske raskt at det var håpløst. Snøen var altfor hard å man kunne gå på skarasnø. Så her er det traktor som trengs.
        Kim Gjerstad Oslo
        Xray XB9 2013, Highest, Beta, Bulitt, Piranha, Ko, Bitty..
        Ikke lenger Bane ansvarlig, men løps ansvarlig 1:8 Buggy, Oslo modellbilkubb

        Comment


        • #5
          legger en ut det når det smelter og ikke blåser så vil dette fryse fast i snøen om ettermiddagen etter en har måket det meste vekk og danne en fin mørk hinne som sola får godt tak i , er jo ikke snakk om å legge dette ut over hele offroad banen , men etter erfaring så smelter det senest på langsiden .

          dette gjelder offroad banen seff
          Last edited by tomin; 23 March 2009, 04:59. Reason: presisering
          tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

          Comment


          • #6
            Da skal alle ha mottatt melding om dugnad i morgen. Vi har leid inn fresere samt en mann med traktor. Om mange nok stiller opp her får vi begge banene snøfri i morgen. Da er det bare å vente på at vår venn solen skal gjøre greia si.
            [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
            -----------------------------------------------------

            Comment


            • #7
              Hvordan gikk det med måkingen? Er det snøfritt?
              Kai Erik Rosland 82 mod GMBK
              Serpent 720/JP - Xray T2
              KoPropo - Hitec - Tornado

              Comment


              • #8
                mer snø i morra ser jeg på yr.no
                tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

                Comment


                • #9
                  Det er veldig lite snø igjen på trackbanen, men det ligger relativt store snømengder rundt banen. Her vil det antagelig være tilsig av vann ut på banen om disse haugene ikke blir fjernet. Spesielt i sweeper.
                  [ DEX210 ]|[ XRAY XB4 ] - Grenland Modellbilklubb
                  -----------------------------------------------------

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X