Announcement

Collapse
No announcement yet.

Avlysning av klubbløp i Gmbk og noen andre synspunkter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Avlysning av klubbløp i Gmbk og noen andre synspunkter

    Er det mulig å bare ta en slik avgjørelse sånn ute videre av den/de som har gjort dette uten styrebehandling slik som jeg har forstått at det er gjort ? For så å sette i gang en egen cup for el touring snakk om å mele sin egen kake . Det var da mulig å arrangere løp før , og ikke skyld på at dere ikke kan RCM og det arrangement messige for på klubbløp kan det brukes Prolap og rigge til et løp tar en liten time . Så her burde det bli slik at vil dere at det skal kjøres klubbløp så må hver enkelt gruppe få en i gruppa til å ta ansvar , og ikke gå å skylde på at dere ikke kan det men heller vil kjøre løpet . Det funka før og burde kunne funke nå . Da jeg begynnte så var det EN klubb og ikke en klubb delt opp i mange fraksjoner slik som inntrykket mitt er i dag .

    Det har i de siste åra desverre blitt slik at alle skal bare møte opp å kjøre løp og trening på et strøkent anlegg uten å måtte yte noe som helst tilbake til klubben , vedlikehold og nybygg har stort sett vært gjort av noen få ildsjeler som har måttet tåle en hel del kritikk av andre for at de ikke har fiksa ditt og datt . Bare ta onroadplattformen som et eksempel og ikke minst trappa opp , da denne ble rivd og skulle settes opp igjen så brukte heller medlemmene en stige for å komme opp isteden for å ta i et tak og hjelpe å bygge ny. Sågar ble også stigen brukt når PJ og undertegnende holdt på å lage ny trapp.

    Husker da taket på endel mekkebord og på kjøreplattformen til offroadbanene blåste av en høst , da var det til og med folk fra andre klubber som kom å hjalp med å få fikset dette for at de faktisk syntes det var et såpass godt anlegg her på Geiteryggen at dette måtte være i orden. Var ikke snakk om at de skulle ha betalt i form av penger da de ville bare ha en topp sted å drive hobbyen sin og ha det fint rundt seg. I tilegg at de følte seg velkommen på Geiteryggen når de dukket opp .

    Et annet argument ser jeg er at det er en for stor kostnad å leie inn andre til å ta tidtaking osv til løp , var ikke det derfor kontigenten øket med nesten 100% da ? slik at medlemmene ikke trengte å gjøre slikt. Horfor i huleste skal medlemmer få/ta betalt for å gjøre en jobb som genererer penger inn i klubbkassa er det ikke bra nok at det er fri kiosk . Hvis det er slik at dere har så lite penger så må dere ihvertfall slutte å kjøre modellbil.

    Det var noen som mente at det ikke ville bli færre medlemmer med en økning på 100% i kontigent ikke vet jeg om det har vært en nedgang i medlemmstallet i år , men bare det rotet med betaling av kontigent har vel gjort at det har fallt fra endel medlemmer . Og sammenligne seg med andre slik som fotball og andre idretter er jo helt meningsløst , i en fotballklubb så er det jo tross alt et mye større anlegg som skal holdes vedlike og mye mer som skal kjøpes inn til de forskjellige lagene . Selv med en stor andel utgiftene til driften kommer av medlemskontigentene så er det jo ikke slik at det ikke er dugnader slike steder også . Der blir faktisk brukt noe som ligner på beordring slike steder .
    Alle oppgaver i en frivillig organisasjon må faktisk medlemmene hjelpe til med , og ikke si at de ikke kan og er så opptatt med andre ting . Men kjøre modellbli hen hel helg har dere tid til , og helst med søppel helt opp til kanten på mekke bordet (koster og søppelsekker er det i bua) . Grass så langt at bilen nesten ikke synes (grass og kantklipper i bua )

    Det er mulig jeg er blitt surmaga med årene , men det jeg vet er at hvis klubben skal bestå og fungere på en god måte fremover så må faktisk alle gå litt i seg selv og tenke over på hva de kan gjøre for klubben og ikke omvendt .

    For de få ildsjelene som er igjen begynner å bli ganske lei de også vil jeg tippe.

    Tom Inge Ballestad
    tom inge ballestad skien 1973 mfk vingen ,pike superior , victor f3b ,ascot f3b , ober vinsj , futaba 7c , Hitec aurora 9 2.4mhz

  • #2
    Mange bra poenger her Tom!

    Ikke lett å få gjort noe i GMBK om dagen.

    Mange som sier feks: Det må da være lett å få tak i et omeråde med kontrakt, slik at det er mulig å bygge nytt! Til dere vil jeg si: Det er prøvd før, uten hell. Men vil dere prøve, så er det nok enkelt å få støtte fra styret. Men da bør dere ha en helt klar plan før dere setter igang. Hvor skal det bygges, hva skal bygges, hvem skal bygge dette, hva koster det, når er det klart til bruk osv-osv! Alt dette MÅ være på plass før det i det hele tatt er noen vits i å jobbe mot noe som helst!

    Dette var "my 50 cent" til de som mener alt er så JÆVLIG enkelt!!!!!!!

    Ta i et tak folkens, kanskje det hjelper!
    Formerly known as JQ`s personal "pit-bitch".....

    Comment


    • #3
      Her kan vel Spydeberg skyte inn med et par erfaringer vil jeg tippe...
      Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
      - NiceShot.no

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X