Announcement

Collapse
No announcement yet.

Justering av nitromotor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Justering av nitromotor

    Hei.

    Jeg har en nitrobil som jeg ikke har brukt på minst 5 år, og nå sliter jeg med å justere inn motoren/få start på den fordi jeg ikke husker helt hvordan det skal være.

    Er det noen som kan hjelpe meg?

    Bor på Utsikten.

  • #2
    Når regnværet gir seg, er det kjørekvelder på søndager og onsdager fra kl.18. Ta med deg bilen da, og spør noen av "proffene" som er der. Så ordner det seg nok, hvis det er mulig og starte og justere den.
    Spørs vel om den vil funke bra hvis den har stått så lenge uten og vært brukt.
    Team Associated RC8,2, OS speed/ RC18B / Futaba 4PK/ Rapicon fuel
    www.TMBK.net www.hobby24.no

    Comment


    • #3
      Joda, den skal være brukbar. Jeg fant omsider grunninnsrillingen, og fikk start. Men med en gang jeg gir gass kveles den. Da har har den vel for rik blanding tror jeg. Den spyr ut nitro av eksosen. Men jeg var aldri noen ekspert

      Comment


      • #4
        Da kan du jo eksperimentere litt selv med å skru hovednåla litt inn til den ikke dauer.
        Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
        O.sæland hobby

        Comment


        • #5
          har du prøvd og bytte glødeplugg??
          Spektrum DX3S / Xray T2'07 / Tamiya TT-01D / Tamiya CR-01 / TA RC18R / Habao Hyper 8,5 pro
          www.TMBK.net

          Comment


          • #6
            Nei, det har jeg ikke. Det var glød i den som stod i så jeg regnet med den var OK. Kanskje det er best jeg skaffer en ny for sikkerhetsskyld?

            Comment


            • #7
              En plugg kan være dårlig selv om den gløder.
              Kjøretøy: RS5F1, Inferno VE, Xray T3, Futaba 4pk ++
              O.sæland hobby

              Comment


              • #8
                En plugg kan kødde det til selv om den gløder ja. Alltid greit å ha et par på lur i kassa.

                Hvis du lar gløderen stå på etter at bilen er startet, kan du gasse uten å kvele den da?
                Xray 808, Novarossi Plus 4, Specrum DX3S, Align.

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X