Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skal vi legge ned Kodal rc??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skal vi legge ned Kodal rc??

    Hei

    Det er med tungt hjerte jeg skriver dette, men vi få(4-5stk) som har driftet klubben i mange år er utslitt. Grunnen er såre enkel, få nye fjes gidder ikke og ta tak i de nødvendige oppgavene det følger med og drifte en klubb både på styresiden og dugnadsmessig. Det har nå kommet til den konsekvensen at vi vurderer og legge ned hele klubben hvis ingen nye fjes melder sin interesse snarest.

    Mange mener sikkert at man kunne hatt mindre dugnader og mindre løp, men uten løp ingen penger til leie, strøm avgifter til nmf osv osv.Det holder heller ikke med medlemsavgiften da det er i skrivende stund ca 20 betalene medlemmer av nesten 100 på listene, jeg spør er 500,- pr år dyrt for og disponere en av landets beste rc anlegg ??Og de dugnadene vi har, må vi ha for og ha ett bra anlegg og tilby førere som kommer på løp fra hele Norge et godt produkt, leverer du et dårlig produkt er det det samme som og ikke få løp neste sesong som igjen gir 0 kr og garantert nedleggelse grunnet økonomiske årsaker. De som ikke kjører løp må også bidra. Vi i styret har ikke tid til og bruke anlegget, grunn vi er kun der når det er dugnad og løp, trene og ha det gøy orker vi ikke.....

    Er det noe som helst interesse for og bidra skriv en mail til elgravo@hotmail.com Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere JavaScript for å kunne se adressen Så tar vi i styret et møte med de som evt har lyst og bidra. Jeg setter en frist til ut august, ingen respons ingen klubb.

    PS: En ting jeg kunne hat gjort etter mine år i klubben er og skrevet en FEIT bok med alle unskyldninger og borforklaringer folk har. Husk vi som driver denne klubben nå også har familie og jobb, biler og skru på osv osv.

    Venneligst hilsen

    Ken Skalleberg

    Leder Kodal rc
    Ken Skalleberg

    Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

  • #2
    500 kr ? Her nede betaler vi 1000 kr pr år, og alikevell kan jeg ikke si vi har plass til en skikkelig buggy/truggy bane engang. Kun asfalt bane her.
    | Spektrum DX8|
    | Blade mCPX | STmodel Cessna 350 Corvalis | Align Trex 500 FBL - Vbar |

    Comment


    • #3
      Hei, jeg må erlig innrømme at jeg har brukt banen der oppe 3-4ganger. Skulle gjerne sponset litt for kjøringen. Hadde det vært merket opp en kasse med "Tips" penger så hadde dere nok fått noen penger av meg.

      Grunden til at jeg ikke har meldt meg inn er at jeg ikke har møtt noen folk fra klubben der enda.
      Det skal også sies at rekorden min er 2batteri pakker før bilen er istykker og jeg må vente 1mnd på deler igjen :P Kanskje en dårlig unskyldning, men de to tingene har gjort at ikke jeg har meldt meg inn.

      Hvor er de aktive kjørerene? Når har dere dager dere treffes? Har kun møtt 2stk som trente til NM i 1:8 buggy(ikke fra klubben)

      Har kun kjørt 1:10 på asfalt banen, men har skaffet meg en HPI Vorza som kanskje holder litt mer og da kan jeg melde meg inn eventuelt gi litt "Tips" i en kasse.

      Sette opp ett system med at man betaler 50kr dagen for eksempel.

      Dugnad kan jeg nok selv stille opp på, men jobbe i styret har jeg nok ikke tid til da jeg har ett stort hus jeg pusser opp og 3 biler som er rullende projecter.

      Veldig synn å høre dere har problemer/lei av at folk ikke stiller opp nå dere har ett så flott anlegg.
      Kristian Henriksen Moe -81
      Kasemoto Gravity Evo,Sakura D3 (Moe edition :P )
      HPi Vorza Flux, TA-05 IFS-R ,MM 7700kv++,Spektrum DX3s,

      Comment


      • #4
        Problemet mitt er at siden rett og slett ikke oppdaterer seg når jeg prøver å registrere meg.


        Denne URL'en kommer samt en helt hvit og blank side.

        Problemet mitt er at jeg trur at jeg allerede er medlem, men jeg har vært sjukemeldt de tre siste årene så er usikker på om jeg har betalt og dermed kanskje har falt ut av systemet?

        Hadde det vært en ide å få satt opp et bedre system med bankid betaling direkte?
        Gjerne et eget system for donasjoner kunne jo ha vært greit også når det blir trangt med midler slik som det er nå. Betaler gladelig 1000kr for året (+ mer hvis det virkelig er trangt enkelte år) jeg hvis det handler om bane og ikke bane.

        EDIT: Jeg så nå at jeg fikk en mail alikavell.

        Dog, jeg trur det hadde hjulpet med flere alternativer til betaling/donasjoner rett på hjemmesiden.
        Last edited by oophus; 14 August 2010, 04:59.
        Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

        Comment


        • #5
          Hadde det vært mulig å søke etter sponsorkontrakter for klubben? Altså sette opp bannere rundt hele on-road banen f.eks for en liten sum for hver arrangert stevne ellernoe slikt, eventuelt en pris for året? Har null erfaring med det, men er det ikke en idé en kan undersøke litt?

          Jeg mener:
          Hvis klubben går ned, så går vell også salg av RC utstyr ned av en viss grad i/rundt dette området? Så det burde være av interesse for en eventuell forhandler å sponse litt?
          Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

          Comment


          • #6
            Hei. tror ikke du helt skjønner hva som er problemet i Kodal, og mange andre klubber. De mangler frivillige til og gjøre noe. er ikke bare penger og inntekt som er problemet. men at det er ingen som vil gjøre noe annet en og kjøre. Og drive en klubb betyr 100 vis av oppgaver som må gjøres på frivilig basis. og det er ikke alt en kan leie inn en "polakk" til og gjøre. tror ingen fatter det før de har prøvd. så til dere som vil bevare Kodal. begynn og hjelp til! skaff en sponsor, tøm søppla, eller ring og spørr Ken eller Tom Ivar om dere kan få sitte i styre.
            Last edited by mrtn; 20 August 2010, 09:25.
            Morten Randen 1984 modell.
            www.lanekassen.no

            Comment


            • #7
              Jeg reagerte kun på det han nevnte angående listene. Altså 20 som betaler, men det er 100 der i skrivende stund. Ergo tenkte jeg at det var pengeproblemer også, og dermed sponser tanken.

              Nå bor jeg i Oslo og er student, og skal til England om 9 måneder, så jeg passer nok ikke til å kunne være i styre. Dog jeg betaler mer enn gjerne selv om jeg ikke vil bruke mye av tiden min til å kjøre der nå når jeg studerer, dugnader blir jo litt vanskelig å komme til i denne tidsperioden også, men jeg ønsker jo gjerne at klubben er der når jeg er tilbake igjen.
              Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

              Comment


              • #8
                Er ikke penger som er det aller største problemet, det er folk som gidder og engasjere seg i styre og stell. Har nå fått 3 henvendelser på mail siden jeg startet denne tråden, men desverre ingen som er interrisert i noe styreverv.
                Desverre men dette ser mørkt ut, jeg har bestemt meg... sitter ikke 1 år til hvis det ikke skjer noe og det gjelder også de 2 andre aktive i styret. Så 0 styret 0 klubb Sorry....
                Ken Skalleberg

                Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by El gravo View Post
                  Er ikke penger som er det aller største problemet, det er folk som gidder og engasjere seg i styre og stell. Har nå fått 3 henvendelser på mail siden jeg startet denne tråden, men desverre ingen som er interrisert i noe styreverv.
                  Desverre men dette ser mørkt ut, jeg har bestemt meg... sitter ikke 1 år til hvis det ikke skjer noe og det gjelder også de 2 andre aktive i styret. Så 0 styret 0 klubb Sorry....
                  Da er mao penger det største problemet..
                  Hadde dere hatt nok kunne man jo betalt folk for å gjøre jobber
                  Jeg tok en baja, kjøpte en HAAUG med bling og options og hva fikk jeg ???

                  En Baja

                  Comment


                  • #10
                    Betale folk gjør vi allerede i dag, dommer tidtager o.l. Det er ikke bare og sette bort alt, noen må styre dette også. Trenger folk i styret som sagt, for ikke leid de inn fra manpower akkurat.
                    Ken Skalleberg

                    Kyosho MP 9, Bullit engines, Beta tires, Piranha fuel, Minicar rc team.

                    Comment


                    • #11
                      På tide å sette noe opp ved banen kanskje angående dette, slik at folk flest får dette med seg?
                      Etter aktiviteten å dømme på forumet her angående Kodal RC, så har jeg liten tru til at folk flest som bruker banen faktisk vet hva som foregår.
                      Team Associated RC10B4, Team Losi 8ight-T (nå børsteløs MMM), HPI Savage 25 LE (LRP-28R), SuperVee 27 Brushless.

                      Comment

                      (RS) Radiostyrt.no Statistics

                      Collapse

                      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                      Welcome to our newest member, Erik-M.
                      Working...
                      X