Announcement

Collapse
No announcement yet.

ny elektrobåt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    "215 og 220 er ikke det 2 blads propeller.
    Sitter vel en 3 blad orginal."

    215 og 220 er større propeller enn den som følger med.


    I USA har GPSèr i SV27 blitt klokket til 69km/t med standardmotor og 12 celler, men med større propell.
    Dette kan kreve inntrimming av båten med justerbare trimplan.
    Turnfinn på venstre side anbefales også for å stabilisere båten.

    Malfix i Oslo skaffet min GPS (Foretrex 101).
    TerjeB
    V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
    GPS-målt til 16 ærlige km/t.

    Comment


    • #32
      Aquacraft 27

      Med 4200 mAh batterier synes jeg kjøretiden er "lenge" ca 6-10 minutter.
      Prather 2-blads propeller (215 el 220) fungerer utmerket - skal finslipes for å oppnå max. speed. Synes båten virker stabil i vannet - har imidlertid kjøpt en ekstra styrefinne for montering på babord (venstre)side. Båten kommer levert med styrefinne på styrbord side. Regner med krappere venstre svinger med ekstra styrefinne og mer stabilitet i max fart.

      Må bare si meg meget fornøyd med denne båten - har ingen "business" interesser i dette, men dette er noe av det bedre jeg har kjørt.

      Hilsen Eiv

      Comment


      • #33
        Tåler denne 2x8,4 volt ?
        Paul-Erik Bastiansen.74.Vestby.Sjef.

        Comment


        • #34
          Originally posted by paul View Post
          Tåler denne 2x8,4 volt ?
          Jeg vet at det blir brukt 5s LiPo på det oppsettet(motor regulator)..
          Da er du oppe i 18,5 volt, så 14Cell NiMh bør gå helt fint
          Thomas Rasmussen -80mod

          Comment


          • #35
            på teknik magasinet kan du få en skikkeli rå catamaran for 2100,-kroner. Har den selv. Å den går så noe hinnsides fort. Vanskeli å holde følge med dette. Kjøpte ekstra propell og. Gjorde vel en 65-70kmt. Vanskelig å si. Men det var fort å arti. Det er med børsteløs motor å vannkjøling. heter us-1 . Skynd deg. Disse går opp i pris snart.

            Comment


            • #36
              hvordan funker en vannkjøling? Har en selv. Er det thermostat styrt? For det kommer ikke vann ut. Må den være varm før den begynner å kjøle? Eller må jeg justere den eller noe. Har en 50a esc fra joysway. Fra mann som gjerne vil være trygg før jeg prøver.... Pleace hjelp........

              Comment


              • #37
                Katalogen til Teknikmagasinet sier 45km/t for US1, men båten din går 20km fortere?

                Vannkjølingen skal alltid virke når båten er fart.
                TerjeB
                V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
                GPS-målt til 16 ærlige km/t.

                Comment


                • #38
                  som jeg skrev. -Så byttet jeg propell. Det 45-50 med original. Mente du at det skal komme vann bare man trykker på gassen?? Eller at den må ha fart for å virke?

                  Comment


                  • #39
                    Det er jo ingen vannpumpe her så den får vannet igjennom når du kjører den i vannet, i sakte fart så er det ikke alltid lett å se og det blir ikke nok fart til at det kommer ut noe, kjør i 15-20km så skal du kunne se det renner ut.
                    Det du kan å gjøre er og blåse inn vann gjennom roret for og se at det virker.

                    Du burde være forsiktig med å kjøre med større propell da denne originalt på 3s yter maksimale egentlig

                    Hadde samme båt tidligere i sommer, rask å morsom båt som er verdt pengene. Man må ut med en god del mere penger for og få noe som er raskere

                    Comment


                    • #40
                      Oki takk))) dager med undring over. Det går et 4cell batt i den. Er bare å ikke kjøre for hardt.

                      Comment


                      • #41
                        Ja v24 båt. 16kmt.... Så den på buttikken. Den så stili ut. Å tenkte den hadde bygge potensiale. Men det var noe alvorlig dritt den båten. 2 små skitt motorer. Gikk ikke få annen propell til den heller... Har en kamerat som har trimmet biler i mange år. Det var han som hjalp meg med us-1. Måtte legge noe fremme. Et lite vindpust under. Å den hadde vert fly et øyeblikk.

                        Comment

                        (RS) Radiostyrt.no Statistics

                        Collapse

                        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                        Welcome to our newest member, Erik-M.
                        Working...
                        X