Får du lipo i noe mer enn 4500mah da? Dessuten er det skøyere med 8,4volt. putte mer vekt i båten for å kompensere for lette batterier uten mer futt i?!?
Ser ikke poenget nei..
hmmm mere en 4500. jada. du får 10 000 om du vil. så da kan du få opp til 20 000mah
poenget er at de 8,4v batteriene dine klarer normalt ikke mere en 30 amp kont trekk men lipoene leverer hva motoren trekker og så litt til.
du vil normalt se at om du bruker kvalitets batterier av 8,4v typen så vil du bli pasert av en SV med lipo batterier. i følge noen uoffesielle målinger tatt på offshoreelectrics så trekker en SV 27 med CF48 ca40 amp i snitt og opp til 54 amp på max. det er en del mere en hva de beste ni-hm batteriene leverer.
Får du lipo i noe mer enn 4500mah da? Dessuten er det skøyere med 8,4volt. putte mer vekt i båten for å kompensere for lette batterier uten mer futt i?!?
Ser ikke poenget nei..
Så du ikke hva jeg skrev? mer kjøretid!
dessuten er det mer sprut i lipo. 16,8v når full ladet.... like mye som 14 celler + att lipo leverer mer strømm som toppe sier.
Lipo koster, men det er difinitift verdt det!
Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!
nå er alt montert og første prøvetur med Li-poly 5000mah 7,2v er gjort med gode resultater.
kjørte ca dobbelt så lenge som før.
litt vekt måtte til på styrbor og babor side.
monterte styrefinne på babor side ettersom sv 27 leveres kun med styrefinne på styrbor side..
vil påstå at farten økte litt Li-poly er kult!
Nå er det å bestille Blackwater Rollover Cowl Canopy. noe som gjør at båten vippes tilbake om du skulle lande oppned i vannet.
Comment