Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jeg har kjøpt elektrobåt... (trodde aldri jeg skulle gjøre det...)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jeg har kjøpt elektrobåt... (trodde aldri jeg skulle gjøre det...)

    Hehe... Ja nå står ikke væ`la tell påske, som det heter...

    Men bare for å avkrefte at jeg har tørna gæær`n, og blitt bitt av ione-basillen; den er til min yngste nevø, som en første innføring i rc-båtsporten. Han ønsker seg så ille en båt for å være med oss store gutta på brygga. Og han blir straks 3 år...
    Istedet for slikt kostbart BL og lipo-greier med svin-dyre fartsregulatorer som tar fyr hvis en er litt uforsiktig, har jeg gått for skikkelig "old school". Børstemotor alà Le Mans 360 ST, 7,2V 5000mAh NiCad og god gammel mekanisk fartsregulator (slik en har nok de fleste av dere ione-duder knapt hørt om) som funker bestandig. Den tåler tilogmed VANN.
    Best av alt er selve skuta; 80 cm klassisk V-bunns offshoreracer, går veldig greit, og den funker veldig bra på all slags føre! (Jeg har nemlig hatt en slik selv for en manns alder siden). Gjør riktignok ikke 150 km/t, men er rask nok til å ha det gøy, selv for menn på mer enn 3 år.
    Kjøpte den fra en tysk rc samler. Bygget for maaaaange år siden, aldri vært på vannet, og oppbevart i orginalesken slik at den ikke engang er misfarget i det hele tatt. Billig var den også.

    Kanskje jeg kommer tilbake med mer etterhvert. I mellomtiden kan dere jo tippe på hva dette er for noe rart.

    cYa!
    I`m BACK!

  • #2
    etterhvert ??

    Comment


    • #3
      høres bra ut jon. sikker på at du ikke skal ha en "gold" motor i denne eller en pink dott ?
      av en eller annen grunn så ser jeg for meg en slik "ugland" ligende sak fra graupner når du skriver om dette. lurer meg på om ikke den het cobra i usa
      klaus toppe 1974

      Comment


      • #4
        Jeg tror dette er en Kyosho 800 Jet Stream elektrobåt !
        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X