Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tips til skrog for Neu-Castle 1717 1500kv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tips til skrog for Neu-Castle 1717 1500kv

    Som sagt i topic, trenger tips til passende skrog til Castle motoren, tenkte å ha et lite prosjekt i vinter, og bygge noe som gruser Supervee'en:P
    Kommer til og bruke Hobbywing seaking 180A til motoren.
    FLY FLY FLY!!!

  • #2
    Hva med et Delta Force skrog i størrelsen 33-35"? KJøres på 6S Lipo....
    stian ludvigsen '75
    http://www.almostracing.com
    Axial AX 10 Black Widow, Pursuit 32 ARTR, Futaba 3 PK

    Comment


    • #3
      Henger meg på denne tråden, siden er sliter med samma saken, har Motor(er), esc, motor-mount og kjølekappe, men ingen skrog, om det er greitt for deg Raymond ?
      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

      Comment


      • #4
        Helt greit for meg ja

        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
        FLY FLY FLY!!!

        Comment


        • #6
          med den krafta og den tyngda den vil få så ville jeg ikke brukt noe mindre en .187 fleks aksling, så er nok en seaking 180a på 6s og den motoren ikke så aaaaltfor gøy, må nok opp litt for at den motoren skal yte det den kan
          SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

          Comment


          • #7
            Originally posted by TageMathiassen View Post
            med den krafta og den tyngda den vil få så ville jeg ikke brukt noe mindre en .187 fleks aksling, så er nok en seaking 180a på 6s og den motoren ikke så aaaaltfor gøy, må nok opp litt for at den motoren skal yte det den kan
            Sikkert et dumt spm, men hva må man opp i? Går utfra at det ikke er i batt pakke siden den max tåler 25,9 (7s) Eller en større esc, type CC Hydra el lignende? Hvor høy C-rate bør man da ha på pakkene?
            Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

            Comment


            • #8
              ville gått for denne, samma som jeg skal ha i nye prosjektet mitt http://www.offshoreelectrics.com/pro...as-010-0086-00 er lurt å ikke makse esc på celler som den tåler, ligg litt under for å hvere sikker, på den motoren og den esc så ville jeg ikke hatt noe mindre en 5000mah 50c hvertfall
              SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

              Comment


              • #9
                Originally posted by TageMathiassen View Post
                ville gått for denne, samma som jeg skal ha i nye prosjektet mitt http://www.offshoreelectrics.com/pro...as-010-0086-00 er lurt å ikke makse esc på celler som den tåler, ligg litt under for å hvere sikker, på den motoren og den esc så ville jeg ikke hatt noe mindre en 5000mah 50c hvertfall
                Har sett på de dær, er nok gull slik det meste som kommer fra Castle er, men så koster det nesten prisen va gull og Men når vi snakker C rate, menes da 50c Burst eller continous? Blir nok en Hydra en gang i fremtiden, men blir å holde det någenlunde innenfor økonomiens grenser i denne omgang
                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                Comment


                • #10
                  ja koster skal man ha det bra men bedre å kjøpe den med en gang fremfor å brenne av 180amper :P husk at den motoren krever mye for å yte det den skal, hadde en neu 1415 på 180a og det gikk såvidt, ble bra varmt system, 50c cont ja og ca 100c burst
                  SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

                  Comment


                  • #11
                    Hmm, da er det vel som man sier, har en Basketkurv i bryllups-lokalet? Så spar ett år til
                    Evt selge en 1717
                    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                    Comment


                    • #12
                      Hva med denne da? http://www.offshoreelectrics.com/pro...prod=df-Cat-36

                      Evt Delta Force 41, eller blir den for stor?
                      Den Hydra esc'en så jo ikke dum ut, men har også kikket litt på Mgm compro sine esc'er, og de skal visst også være "the shit" Men blir fort og koste mer enn Hydra igjen da...

                      Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                      Last edited by Rafo; 12 September 2011, 22:55.
                      FLY FLY FLY!!!

                      Comment


                      • #13
                        heyhey deltacaten liker jeg kanskje fordi jeg holder på å bygge en av di det er jaggu flotte skrog, og har fint plass til 2 stk 1717 motorer
                        SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

                        Comment


                        • #14
                          Hvilket skrog egner seg best til bølger? Mono eller cat? Kommet til å kjøre en del når det blåser, så det blir røff sjø.

                          Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
                          FLY FLY FLY!!!

                          Comment


                          • #15
                            DF 41 eller DF 67 MK I som det egentlig er (1050mm) bør minst ha NEU 2215 eller tilsvarende. Motoren passer nok best i en Cyberstorm eller DF 21 MK I (840mm)
                            Hvis du skal kjøre i mye bølger er det uten tvil en mono du bør gå for.
                            Hvis du vil ha MGM escer har jeg et par nye liggende du kan få grisebillig, har aldri kommet lenger enn å lodde på kontakter siden jeg bruker ETTI og CC for det meste.
                            Jørn Markset

                            Lindesnes Modellbåt Klubb

                            Comment

                            (RS) Radiostyrt.no Statistics

                            Collapse

                            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 1
                            Welcome to our newest member, Erik-M.
                            Working...
                            X