Announcement

Collapse
No announcement yet.

Div nybegynner spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    jeg bare byttet røret og borret opp til 3/16 så passet det.

    det er help ok at du ikke liker å kjøre slik som keg gjør fjelling. folk er forskjellige og godt er det
    jeg tror ikke at jeg hadde sett på en ballong som en sikker løsning. men håper det holder.
    klaus toppe 1974

    Comment


    • #17
      Nei godt det er litt sånn
      Hvordan tetter du elektronikken?
      Jeg har klint på sånn plastidip rundt regulatoren for sikkerhetskyld.

      Det er mer sånn kjøring jeg ser på som artig.
      B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
      Smash shark m/3674
      HPI 4life

      Comment


      • #18
        Da har jeg fått prøvd litt forskjellig og lim og strømpe på røret og PTFE i hylsa funka knall!
        Ikke et drøpp vann inni båten etter det så takker for tipset der!
        Men da kommer det ENDA flere spørsmål
        Har også fått ferdigslipt propell fra OSE og fått slipt og ballansert de jeg hadde i nærheten av den.
        Men uansett så vrir den seg masse syns jeg. Er det virkelig ikke noe å gjøre med?

        Og hva er best med tanke på kjøling? Syns det blir så kjeitete å sette på en ekstra pickup bak der, men delte opp slangene inne i båten og dro egen sløyfe til motor og ESC med to utblås, men så har jeg lurt på i ettertid at vann gjør vel det samme som strøm og bare tar letteste veien. Ser det kommer en del mer ut av den som kommer fra ESC'n en den som kommer fra motoren.
        Er det kanskje best å bare ha det i serie, eller finnes det et fint ror til denne som passer rett på med to pickuper?

        Har byttet til XK3674 2200kv (JADA veit det ikke er 4074, men ville at resten skulle holde og den skal tåle 90A i forhold til org 75A?)
        Med 4500 35-70C 4S og X442 så går det jo greit, men kjeder meg fortsatt før jeg har kjørt ut ei pakke
        Propeller jeg har prøvd: HK40mm, X637, X440, X442 og X445.

        Det mest artige til nå er nok 3S og X445 med masse bølger eller jage fugler
        Kom gjerne med tips om artig kjøring eller om det er andre i distriktet som kjører båt, da blir det kanskje mer artig.

        Mvh
        Jonas
        B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
        Smash shark m/3674
        HPI 4life

        Comment


        • #19
          Godt å høre at tipset funker for flere
          Må vel inn å skaffe noen propeller selv snart.
          Men aller først må eg rette opp skaden etter en flytur fra 2 meter til betonggulvet i boden.. Møkk..
          Så nå blir det sparkling sliping å ny lakk
          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

          Comment


          • #20
            Surt!
            Ordner seg vel det, går ikke å bare helle noe guffelure ned i skråget da?
            Hva slags motor, batterier og propeller er det du har tenkt å prøve da?
            B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
            Smash shark m/3674
            HPI 4life

            Comment


            • #21
              Joda, fikk en delaminering i halve fronte, men den er limt, nå gjenstår bare sparkel og slipe med de 19 lagene med lakk som er der fra fabrikk... Så får vi se hvilken farge vi lander på med helle mot en hvit base med noe fluoriserende orange\rosa innslag, må være lett å se

              Eg har et par Castle 1717 1580kv maskiner liggende, den ene ferdig med et slik http://fightercatracing.com/index.ph...emart&Itemid=1
              Og kjølekappe, men må finne en måte å lirke den nedi på siden railen er litt for brei i forhold i tunellen på skroget

              Med den på 6s burde det dra greitt på

              Slik ser den ut i en Osprey fra Hobbyking:

              Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

              Comment


              • #22
                "Har byttet til XK3674 2200kv (JADA veit det ikke er 4074, men ville at resten skulle holde og den skal tåle 90A i forhold til org 75A?)"

                en mindre motor trekker ikke nødvendigvis mindre strøm en hva en større motor gjør.
                amp som er oppgitt på motoren er MAX annbefalt amp. ikke hva motoren kan trekke. en 3674 vil nok ikke ha noe problem med å trekke ut 200 amp fra batteriene om propellen blir for stor eller det kommer noe dritt i propellen.
                klaus toppe 1974

                Comment


                • #23
                  John: Ja det er nok med lakk på den! Ser det har flakka av litt en plass etter at jeg har dratt av tapen.
                  Det ser heftig ut det motorgreiene der, men blir for komplisert for at jeg gidder å hive meg ut på det

                  Men jeg lurer fortsatt på spørsmålene med tanke på torqroll og kjøling...

                  Oppgit merkestrømen er jo nesten 20% høyere så da er det ganske naturlig å tenke at den tåler 20% mer effekt og da i utgangspunktet kan trekke 20% mer strøm over en lengre periode uten å brenne opp. Samme som at 4074 er oppgitt til 120amp. En motor trekker ofte 8x merkestrømmen i oppstart, men man har jo ikke noe annent enn merkestrømmen å regne ut ifra med tanke på effekten den tåler. Den er også 4pol i forhold til 2pol orginalt som vel også er en indikasjon på at den skal ha større kontroll på høyere strømtrek. (høyere moment)
                  Jeg prøvde jo x442 med org motor (2075kv) og 4S og så samme propell med ny motor på 2200kv og den var ikkeno varmere.
                  B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                  Smash shark m/3674
                  HPI 4life

                  Comment


                  • #24
                    Lurer på om jeg skal bore et hull i braketten til roret og sette en pickup rett bak propellen.
                    Tror det vil ha minimalt å si med tanke på styrken i braketten ved å bore et hull midt i den.
                    Må bli godt trøkk i den kjølesløyfa da? Kjøre den til motor og org til reg...

                    Noe sånt kanskje:

                    Click image for larger version

Name:	14042012023.jpg
Views:	1
Size:	42.9 KB
ID:	777466Click image for larger version

Name:	14042012024.jpg
Views:	1
Size:	42.5 KB
ID:	777465Click image for larger version

Name:	14042012026.jpg
Views:	1
Size:	43.6 KB
ID:	777467
                    B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                    Smash shark m/3674
                    HPI 4life

                    Comment


                    • #25
                      Det må gå fin fint, om ikke du bare skal kjøpe et ror med to picuper, mener Fightercatracing.com har det
                      Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                      Comment


                      • #26
                        Jeg sliter med å finne de jeg altså, finner bare de som er 160mm og det blir nok i største laget.
                        B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                        Smash shark m/3674
                        HPI 4life

                        Comment


                        • #27
                          Du sier noe der, men picupen er jo midt på roret, å siden de bare er plugget i bunn er det jo bare å kappe roret, runde av, slipe til å plugge igjen
                          Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                          Comment


                          • #28
                            den oppgitte strømmen er MAX annbefalt amp og ikke max av hva den kan trekke.
                            i min genesis så har min 4074 registrert over 260 amp i burst uten at motoren har tatt noe skade av det ( som jeg merker i allefall).
                            klaus toppe 1974

                            Comment


                            • #29
                              Det blei kjøling som jeg hadde tenkt og det fungerte over all forventning!
                              Kan virkelig annbefale til andre som eventuelt skulle trenge mer kjøling.
                              Spruten står godt ut av gjennomføringa så fort jeg gir gass.
                              Ikke at det jeg har egentlig trenger det, men liker at det som er der funker
                              Syns ikke det blei så veldig stygt heller.

                              Her er noen bilder av hvordan den kjølinga blei, også et bilde av kjøreklar båt:

                              Click image for larger version

Name:	16042012028.jpg
Views:	1
Size:	45.5 KB
ID:	777484Click image for larger version

Name:	16042012029.jpg
Views:	1
Size:	54.4 KB
ID:	777485Click image for larger version

Name:	16042012030.jpg
Views:	1
Size:	54.4 KB
ID:	777486Click image for larger version

Name:	16042012035.jpg
Views:	1
Size:	67.0 KB
ID:	777487
                              B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
                              Smash shark m/3674
                              HPI 4life

                              Comment


                              • #30
                                Nice jobbet
                                Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

                                Comment

                                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                                Collapse

                                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
                                Welcome to our newest member, Mortenporten.
                                Working...
                                X