Announcement

Collapse
No announcement yet.

råd om motor& esc i genesis.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • råd om motor& esc i genesis.

    Hei er ny her på forumet og trenger noen råd om motor&esc i genesis. Har noen Alt. som jeg har sett meg ut:

    Alt 1 leopard 4082 1600kv og castle hydra HV 240 og 6C og 8C

    Alt 2 leopard 4082 2000kv og castle hydra 240 og 2C og 6C

    Alt 3 leopard 4076 2000kv og castle hydra 240 2C og 6C

    Hva er det beste Alt. noen som har prøvd disse typen og vet hva som virker og er mest driftsikkert... Må sikker bytte flexen og da denne tar sikkert kvelden etter noen runder.. Vet noen om som selger oppgradert eller 5mm flex i norge..

    Takker på forhånd...

  • #2
    Eg kjører Leopard 3674/1650kv og en turnigy 180a ESC, går bra på 4s bedre på 5s og vannvittig på 6s, skal bytte flex og propp
    å se hvordan eg lander da.

    Og flexen bør byttes til en 3\16 ja, men har ikke funnet noen i norge som selger "kit" med har lenker til sider i usa som har det, om det er ønskelig
    Eier av Norges Muligens Råeste E-REVO

    Comment


    • #3
      nå har jeg bare 4074 2000 i min genesis og det virker bra på 4s. 6s på en 2000 kv er for mye og vil brenne den hydran din rimelig fort.
      om du har 4082 2000kv så hadde nok jeg brukt den på 4s i stede for 4074 men 6s er alt for mye for 2000 kv

      4082 1600 kv hadde vært rått på 6s. men er for mye med 8s.

      med 4074 2000 kv og octura M645 så ligger gjennomsnitt amp på ca 140-160 amp og jeg har amp topper på 240-260 amp med samme motor.

      komplett kit får du her etter at du har laget deg en konto. http://fightercatracing.com/index.ph...emart&Itemid=1

      du kan kjøpe en 3/16 flex her i norge hos http://www.orbitnorsk.no/ eller http://www.orbitnorsk.no/ og borre opp strutten og ta vekk teflonen i hylsen
      klaus toppe 1974

      Comment


      • #4
        Da blir det leopard 4082 1600KV og castle hydra 240 på 6S så får vi se om det blir nå fart på greiene. Må vell bestille en ny flex med det samme.... Er det best med ett kit fra fightercatracing eller holder det med den 3/16 fra orbitnorsk.. hva er best..

        Comment


        • #5
          skal ikke si hva som er best. jeg bruker 3/16 på min 4074 men jeg byttet røret da det var ødelagt når jeg fikk båten. har ikke hatt noen problemer med 3/16 men om du bytter så må du ha ny collet også.

          om det er en vanlig castle hydra du har så må du være forsiktig på 6s da de ikke akkurat er berømt for å like å bli presset
          klaus toppe 1974

          Comment


          • #6
            Har kjøpt en hydra ice 240 på ebay men har sett på turnigy 180 fra hobbyking, er denne noe bra, ser at den takler BARE opp til 6S?? har flere båter så mulig jeg bestiller en tunigy også.. hva er det meste du kan belaste turnig med.. Har en sprø ide om at jeg må prøve genesisen med 8S så da må jeg ha en esc som takler opp til 33v.... Så nå en hobbywing esc180a er det den samme som turnigy sin med samme spc.. klarer disse å drive 4082 1600kv på 6s i genesisen.... eller bør jeg da satse på 4074 2000kv og hobbywing 180a på 4S.... holder på¨å bygge om en K&b 7,5 outboard til el drift også så jeg kan bruke leopard4082 og hydraen der..
            Last edited by wildwilly; 26 April 2012, 14:21.

            Comment


            • #7
              nå er hydra og hydra ice ikke samme ESC. hydra ice tåler opp til 8s og den tåler en god del mere en hva hydraen gjør.
              jeg ville ikke hatt noen betenkeliheter med å kjøre en hydra ice på 6s ( gjør det selv i en annen båt).

              jeg vil aldri annbefale å bruke en ESC på grensen av hva den tåler så JEG ville ikke brukt en turnegy 180 på 6s. jeg har 2 slike som jeg kjører på 4s ( ene i en genesis med 4074) og det er en kjempe god ESC.

              skal du kjøre 8s så "må" du bruke en motor med mindre en 1600 kv helst ikke mere en 1000-1100 kv for å holde deg innenfor et "normalt" turtall.
              det er en masse folk som sikkert har kjørt mye hardere en hva jeg annbefaler her. men JEG liker å ligge med en god sikkerhetsmargin.

              du sier ikke mye om hva som er målet med båten din. min genesis med 4074 2000 kv kjører rundt om 80 kmt på gps og har en kjøre tid på mellom 10-12 minutter på 4s2p.

              dette er i fra i fjor. kjører andre året på rad med denne nå uten å ha gjort annet en å smøre flex akkslingen og bytte ESC.
              klaus toppe 1974

              Comment


              • #8
                Da har jeg bestilt en leopard 4074 2150KV og en hobbywing 180a esc på 4S som jeg prøver i genesisen, skal også prøve hydra ice og 4082 1600kv også på 6S og 8S men kommer sikker til å bruke dette i deepv outbord prosjeket mitt.. Skal se om det blir en video utpå sommeren av dette... Takker for gode råd..

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X