Har da falt på valget Genesis cat fra Hobbyking. Men oppsettet er jeg litt skeptisk til. Har 4x3s lipo batterier, alle fra HK. Har derfor lyst til å sette inn en Leopard 4082 1600kv og 180A ESC fra hobbyking. Denne skal altså kjøres på 6s. Men tenkte det kunne være greit å kjøpe med noen flex aksler. Gjerne 3/16! Så kan dere lage en liste over hva jeg trenger for å installere 3/16? Skal på ferie om 1 og en halv uke, så det hadde vært fint med raskt svar!
Announcement
Collapse
No announcement yet.
HK Genesis kjøp
Collapse
X
-
morro båt, bra motorvalg og bra esc valg, blir nok artig på 6s bare pass på temp på alt og at batteriene kan levere mer en nok strøm her er en liste på det du burde ha eller jeg ville ha oppgradert
http://www.offshoreelectrics.com/pro...oct-oc150L-24c (kjøp ferdig monterte, og gjerne et par stk ekstra )
http://www.offshoreelectrics.com/pro...prod=ose-80895 x2
da har du en rå skuddsikker skute som går knallbra, ville nok ha fått tak i en slipt octura x440/3 etterhvert
lykke til ose leverer varene ca 5 dager etter bestilling (rett hjem i postkassa)SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T
-
Må nok ha struten å ja, og er verdt ver eneste krone di oppgraderingene der, org drivlinja er håpløs rett og slett, ville ikke kjørt org motoren så fryktelig hardt hvertfall (ikke på mere en 3s) da ødelegger du bare mer en det er morro, uten strutt er du like langt pga org er 4mm aksling og 3/16" er nesten 5mmSUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T
Comment
-
Hepp. Har bestilt en Genesis jeg også med Turnigy 180A esc. I tillegg har jeg bestilt en Leopard 3674 motor med 3270 kv, som jeg skal kjøre på 4s (2x2s 4000ah i serie). Har også bestilt 3/16" konvertering og kobber rør til denne (den du linker til hos OSE). Og en haug med forskjellige GrimRacer propeller for å teste litt forskjellig.
Ser du linker til litt kjølerør og splitt til kjøling og ekstra utblåsing for kjølevann. Hva er grunnen til dette?
Tenkte jeg skulle teste denne med original kjølingen først, men kanskje gå får en sånn konvertering som bruker propellen til å få vann inn i røret bak..
Tar gjerne i mot tips.
Comment
-
Når du setter inn .150 flex, napper du bare ut teflonrøret og bruker org. messingrøret uten teflon?
Eller er man nødt til å bytte røret? Hvilken dim er det da på røret man eventuelt skal bruke?B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
Smash shark m/3674
HPI 4life
Comment
-
Originally posted by fjelling View PostNår du setter inn .150 flex, napper du bare ut teflonrøret og bruker org. messingrøret uten teflon?
Eller er man nødt til å bytte røret? Hvilken dim er det da på røret man eventuelt skal bruke?
EDIT:
Suggested stuffing tube sizes when used "WITH" Teflon tubing:
3/16" brass for Octura .098 Teflon tubing.
7/32" brass for Octura .130 Teflon tubing.
1/4" brass for Octura .150 Teflon tubing.
9/32 brass for Octura .187 Teflon tubing.
11/32 brass for Octura .250 Teflon tubing.Last edited by oyvstok; 19 July 2012, 11:44.
Comment
-
Her har du en komplett pakke for å skifte aksling til 3/16 :http://shop.rcboatbitz.com.au/index....roducts_id=753HPI Vorza
Comment
-
Nå har egentlig flexen holdt bra hos meg.
Kjørt ca 20batteripakker med x445 på 2200kv 4s uten at det ryker så gidder ikke å bestille før det ryker.
Det har gått litt varmt, men gjorde som gutta her nå og da er det ikke lunk i greiene:
Ikke kan jeg se at det gikk utover farta heller.
Har satt ned aks på throttle en del får å prøve å spare drivverket og det ser ut til å fungere.B4.2; RC8.2e; DNX408Te; SCX10 Hilux; SCX10 G6; Tamiya Nitrage; Tamiya TL-01 WRC Escort; Tamiya Porsche 959
Smash shark m/3674
HPI 4life
Comment
-
Originally posted by oyvstok View PostHepp. Har bestilt en Genesis jeg også med Turnigy 180A esc. I tillegg har jeg bestilt en Leopard 3674 motor med 3270 kv, som jeg skal kjøre på 4s (2x2s 4000ah i serie). Har også bestilt 3/16" konvertering og kobber rør til denne (den du linker til hos OSE). Og en haug med forskjellige GrimRacer propeller for å teste litt forskjellig.
Ser du linker til litt kjølerør og splitt til kjøling og ekstra utblåsing for kjølevann. Hva er grunnen til dette?
Tenkte jeg skulle teste denne med original kjølingen først, men kanskje gå får en sånn konvertering som bruker propellen til å få vann inn i røret bak..
Tar gjerne i mot tips.TerjeB
V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
GPS-målt til 16 ærlige km/t.
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Posts: 440,447
Members: 18,929
Active Members: 0
Welcome to our newest member, Erik-M.
Comment