Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twin-motor problem, en går fortere.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Twin-motor problem, en går fortere.

    Hei,
    jeg fikk en, sikkert billig, båt hos en forhandler jeg var inne å jobbet hos som elektriker, da de skulle kaste den
    fordi den ikke fungerte. Byttet ESC, og så fungerte den, men motorene går ikke like fort.

    Men jeg har 3-4 motoren liggende, 2 og 2 er like. Men alle de jeg har liggende går samme vei,
    og på båten jeg har så går hver motor sin vei.. Kan jeg bare lodde om polariteten på den ene motoren?
    MVH Nikolai Borø. '86 modell.

  • #2
    Hvis dette er billige "blanke motorer" burde det gå bra. Det er slik båten ble levert fra fabrikken.
    TerjeB
    V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
    GPS-målt til 16 ærlige km/t.

    Comment


    • #3
      Hva vist jeg kjøper nye motorer, må jeg kjøpe spesifikke motorer til forskjellig dreieretning?
      MVH Nikolai Borø. '86 modell.

      Comment


      • #4
        Ikke hvis motorene har 0 timing (fortenning) på endelokket der børstene sitter. Da er det polvending som fortsatt gjelder.

        Har motorene justerbart endelokk for å påvirke motorens timing, kan du trimme inn motorene til lik fart ved å justere timingen noen få mm.
        Turtallet øker når endelokket vris motsatt av motorens dreieretning, men i dette tilfellet er det nok best med så lite timing som mulig fordi strømforbruk og varme kan løpe løpsk med for mye timing.
        TerjeB
        V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
        GPS-målt til 16 ærlige km/t.

        Comment


        • #5
          Okay. Hvor kan jeg få kjøpt motorer, eller helst ett motorsett, hvor de dreier hver sin vei?
          MVH Nikolai Borø. '86 modell.

          Comment


          • #6
            Dreieretningen stiller du selv ved å bytte poler, eventuelt å justere timingen selv i tillegg.
            Det selges ikke spesielle høyre eller venstremotorer så vidt jeg vet.

            Sjekk motorutvalget til elefun. Du må også ha kontroll på hvor mange amp. regulatoren i båten tåler.
            En billig båt har en billig regulator. Er dette en båt med doble 380-motorer må du kjøpe tilsvarende 380 standardmotorer.
            TerjeB
            V24 Powerboat med Twin high power 380 motors.
            GPS-målt til 16 ærlige km/t.

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X