Announcement

Collapse
No announcement yet.

Timing på Leopard 3660 2550KV

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Timing på Leopard 3660 2550KV

    Er det noen som har tips til timing på esc med oppsettet mitt? Eller hvertfall hvor jeg bør begynne. Var en del varmeutvikling i esc på første turen, så tenker jeg kan forsøke å stille på denne.

    Oppsettet er
    Surge Crusher, Leopard 3660 2550 KV 4 poler, Turnigy Marine 120A med 4 celler

    F
    Frank Grøtte Andersen, 90 mod! Sintech AX-5, Surge Chrusher

  • #2
    0 grader timing på den, og kanskje prøve en litt mindre propell
    SUMMIT-TEKIN RX8-TEKIN T8 1350KV-6S-TQI M/DOCKING-FULL TELEMETRI - - - - - - SAKURA D3 CS DRIFT-TEKIN RS PRO-REDLINE 8,5T

    Comment


    • #3
      0 grader. hmm kan noen forklare litt om timing ? Jeg har 'alltid' startet på 11( som alle på ose sier) , og stort sett holdt meg der. Leo 4074 2000 og 2200 på en turnigy 180 amp.
      Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
      Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

      Comment


      • #4
        Hei, det jeg kan si er at Y wind motorer liker timing mellom 0-10 og D wind mellom 10-15. Det kan nok variere men er en "pekefinkerregel".
        Y wind motorer er som regel motorer som har høy kv og går på lav volt, men D wind lav Kv høy volt. D wind moterer har som regel høyere tourq.
        Den motoren det snakkes om her er en Y wind og har nå blitt testet med 7,5 i timing med gode resultater..
        Tom Andersen.81 mod. Tunderbolt/Hornet, Drifter xl, hydro 45, og en liten ota m/11ccm
        Om ikke idag, så kanskje imorgen..

        Comment

        (RS) Radiostyrt.no Statistics

        Collapse

        Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
        Welcome to our newest member, Erik-M.
        Working...
        X