Announcement

Collapse
No announcement yet.

Twin motor og single output

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Twin motor og single output

    Noen som har kjennskap til om det finnes en måte å bruke to el motorer koblet til ett single shaft/output?

    Har en 140cm ish vbunn båt som jeg helst ikke vil ha twin aksler ut bak på og hvis man skal kjøre single motor så snakker vi $$$$ i esc og motor.

    Takk for alle tips.
    Christian Torvetjønn - 85
    Drift: Subbadu tt01d m/lrp 3 star - HBX evo m/15T - tt01 skyline shitt Crawler: Axial AX10 - High-lift m/mud slingers - Defender tlt crawler - Nitro: Kina buggy sak

  • #2
    Innen du har på plass to motorer, to regulatorer og ei gearkasse som holder, så har du sprengt budsjettet allikevel.
    Det finnes i dag en mengde billige store motorer og regulatorer.
    F.eks. Leopard motorene, de er grisebillige, og en Swordfish 300A esc.
    Eller du kan få Proteus billig av meg, de funker helt greit!
    Last edited by Jørn Markset; 11 May 2013, 16:30.
    Jørn Markset

    Lindesnes Modellbåt Klubb

    Comment


    • #3
      Greia er at jeg allerede har to 4050 står det på dem men mener det egentlig var 4080/82 eller noe samt 2stk 180amp esc.

      Har også en fightercat jeg kjøpte for en tid tilbake.
      I have a Fightercat esc I might be willing to sell. It's brand new never ran and capable of 250+ amps on 4s and
      120 on 12s. Can be used anywhere from 3-16s.


      These were only given to a select few people I have changed build plans and don't need such a large controller.

      har også montert 1/4 drivlinje.
      Christian Torvetjønn - 85
      Drift: Subbadu tt01d m/lrp 3 star - HBX evo m/15T - tt01 skyline shitt Crawler: Axial AX10 - High-lift m/mud slingers - Defender tlt crawler - Nitro: Kina buggy sak

      Comment


      • #4
        Skjønner. Da er det jo bare å lage seg en tranny, og det fikser du jo kjapt selv.
        Jørn Markset

        Lindesnes Modellbåt Klubb

        Comment


        • #5
          Hehe.. Morsom du Jørn

          Jeg har drevet med rc i flere år men er nok langt i fra så neve nyttig.

          Noe jeg kan kjøpe evt noen i nærheten av Kragerø som kan være til hjelp gratis eller mot betaling?
          Christian Torvetjønn - 85
          Drift: Subbadu tt01d m/lrp 3 star - HBX evo m/15T - tt01 skyline shitt Crawler: Axial AX10 - High-lift m/mud slingers - Defender tlt crawler - Nitro: Kina buggy sak

          Comment


          • #6
            Det billigste for deg blir å bruke den Figthercat escen du har, og så kjøpe en Proteus X524 600/1050 KV av meg.
            I og med at du kan kjøre motoren på to forskjellige konfigurasjoner står du rimelig fritt. Jeg har også motorfester og squaredrives til disse motorene.
            Har også X520 730/1280 KV om det er mer interessant.
            Jørn Markset

            Lindesnes Modellbåt Klubb

            Comment


            • #7
              Den motoren var jo grisebillig og skal fint kunne brukes i min båt.

              Er den så mye bedre en min(e) TP power 4050 2180kw?

              I så fall er jeg veldig int i alt du nevner her
              Christian Torvetjønn - 85
              Drift: Subbadu tt01d m/lrp 3 star - HBX evo m/15T - tt01 skyline shitt Crawler: Axial AX10 - High-lift m/mud slingers - Defender tlt crawler - Nitro: Kina buggy sak

              Comment


              • #8
                Ja, motoren er billig. Du får den for 850,- (inkluderer vannkappe samt kabler og 8 mm kontaker)
                Motorfester for 150,- (like til disse) Har også slike (450,-) og slike (475,-) dersom det er mer int.
                Squaredrive for 230,-

                Motoren er specet til å makse på 6300 watt. Om de er kvalitetsmessig så mye bedre enn de som kalles TP har jeg ingen idè om, det koker vel ned til at svært mye av disse asiaproduktene ikke er så ulike innvendig...
                Kjør denne på 10 eller 12 S så tenker jeg det blir greit
                Last edited by Jørn Markset; 12 May 2013, 14:38.
                Jørn Markset

                Lindesnes Modellbåt Klubb

                Comment


                • #9
                  Høres jo utrolig ut at en slik billig motor skal kunne flytte på denne store saken.

                  Da skal jeg få lagt ut begge comboene mine for salg så jeg kanskje får inn penger.

                  Ser for meg det dyreste motorfestet i vertfall samt motor og squaredrive.

                  Du har ikke propell som kunne passet også?

                  Kommer tilbake til deg.
                  Christian Torvetjønn - 85
                  Drift: Subbadu tt01d m/lrp 3 star - HBX evo m/15T - tt01 skyline shitt Crawler: Axial AX10 - High-lift m/mud slingers - Defender tlt crawler - Nitro: Kina buggy sak

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X