Announcement

Collapse
No announcement yet.

kliss ny på forumet og aldri rørt rc. hvor starter jeg?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • kliss ny på forumet og aldri rørt rc. hvor starter jeg?

    Hei, er ny her på forumet! Jeg lefler med tanken på og bygge meg ett skrog, og det heller mot katamaran. noe i størelseorden 1.5 til 2 meter langt. Vil antageligvis bygge et 'skjellet i 3-4mm finer, og så får man se hva man skal pakke inn kreasjonen i, og her stopper det opp.
    Jeg har aldri rørt rc, så jeg trenger hjelp til allt fra kontroll og helt ut til propell... Hvor store motorer trenger jeg til frankenboaten, og kan jeg komme unna med 1 sidestillt motor istede for 2? Ser for meg at den skal gå rundt 30-40 knop (hellst mye mere) og vil bruke så lite penger som mulig, så er veldig innstilt på å kjøpe brukt.
    Må legge til det må være trim på propellene

    Håper det er noen kyndige her inne som kan få meg på rett spor


    Mvh.
    Lindholm
    Last edited by Lindholmer; 23 May 2013, 11:23.

  • #2
    om du er på face kan du jo spørre litt i denne gruppa.

    Stian Sollie/1976/ Drammen rock city
    Tamiya King Tiger / Tamiya Jagdpanther / Tamiya Leo / Tamiya Panther / Tamiya King Tiger P turret/Heng Long Tiger/Heng Long KV2/Heng Long KV1 . Proboat mystic / Aquacraft motley Crew / AE 8.2e / Nexx8 E

    Comment


    • #3
      Hei,

      Dette hørtes ut som et svært ambisiøst prosjekt hvis du ikke har gjort dette før. Å bygge en form for støping er relativt krevende og resultatet blir ofte ikke spesielt bra. Jeg vil nok råde deg til å kjøpe et ferdig skrog, spesielt når vi snakker om Catamaran. Ut fra den størrelsen du ønsker, ville jeg nok gått i rettning av Hydrolift eller MHZ sine skrog. Disse er gode skrog, spesielt MHZ.

      Det er klart at det ikke er noe lavkostprosjekt når du beveger deg opp i denne størrelsen, og et 2 motors oppsett er nok å anbefale.

      mvh R

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X