Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kort film av joysway us-1 børsteløs katamaran

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kort film av joysway us-1 børsteløs katamaran

    Her er en liten film av joysway us-1 katamaran som jeg filmet i sta https://www.youtube.com/watch?v=9M0rDTa88ak

    Kommer med flere etterhvert bare det blir finere vær snart

    Båten er helt standard ut av esken.

  • #2
    Tøff båt, så veldig stabil ut. Tilgang på 1:1 båt i tilfelle den skulle stanse eller kante langt der ute, eller blir det svømmetur? Har ikke båt selv men antar at det skjer vel iblant. Brenner vel ESC'er o.l. de og

    Comment


    • #3
      hehe, ja blir nok en kald svømmetur om den skulle gå rundt langt utpå vannet. Prøver derfor og ikke kjørte på full gass langt unna men glemmer meg bort noenganger.
      Er jo iskaldt i vannet selv om vi er i juli :P
      Ble smalfilm, skal prøve å snu tlf andre veien neste gang.

      Vet ikke hvordan det er med esc, får da ikke håpe det brenner seg :P
      Innimellom går den og klatrer litt mot høyre og litt for langt opp, har gått rundt med den 2 ganger tidligere pga dette men når jeg kjører med 4000mh batteri istedenfor så er det en del tyngre å det får jeg plassert på midten foran i båten

      Comment


      • #4
        Spm her. Dersom Escen brenner, vil da dette påvirke batteri og motor også? Alltid?

        Comment


        • #5
          Brenner? Som i å tar fyr?
          Normalt vil jo det si kortslutning, og jeg hadde nok ikke stolt 100% på batteriet etterpå nei.
          Men du merker jo fort om det eser ut osv...

          anbefaler --> http://www.modellflynytt.no/content.php/277-lipoguide vedr. lipo

          Motoren burde ikke ha noe problem med det.
          Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
          - NiceShot.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by xilian View Post
            Brenner? Som i å tar fyr?
            Normalt vil jo det si kortslutning, og jeg hadde nok ikke stolt 100% på batteriet etterpå nei.
            Men du merker jo fort om det eser ut osv...

            anbefaler --> http://www.modellflynytt.no/content.php/277-lipoguide vedr. lipo

            Motoren burde ikke ha noe problem med det.
            Takk for svar! Mente kanskje bare kortslutning, ref. innlegg ovenfor av raybenz.

            Annet spm: jeg skal til innkjøp av 4s 7000mah lipo-batteri. Har denne laderen fra før, og jeg lader ikke andre program enn lipo balance. Vil denne fungere, slik jeg tolker det: nei. http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=32246

            Comment


            • #7
              Ja, den vil fungere, men laderen gir max 6A, så da tar det over en time å lade pr. pakke.
              Leste du LiPo-guiden?
              Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
              - NiceShot.no

              Comment


              • #8
                Ja, leste den. Men var ikke alt som var like enkelt å forstå, hehe.

                Men det er jo helt innafor, dersom den kan lade nevnte batterier.

                Kan du i samme slengen hjelpe meg med dette, det hadde jeg satt umåtelig stor pris på: Jeg skal kjøpe Us 1 Catamaran (stor versjon). Og til den ønsker jeg 2 x 4s, minst 6500 mah og 35C. Gjerne høyere C. Og disse skal benytte bullet 5mm - kontakt. Skal jeg kjøpe disse i Norge, utlandet?

                Comment


                • #9
                  Jeg for min del ville funnet en lader som i alle fall lader 7A. Da tar det 1 time pr. 7000Mah pakke.

                  Når det gjelder kjøp av utstyr så kjøper jeg 95 av 100 ganger her hjemme. Ja, du får kjøpt
                  både på hobbyking og rcmart, men jeg for min del synes det er viktig at vi har et tilbud
                  her hjemme også. Skal jeg kjøpe LiPo sjekker jeg som regel Elefun, RCPro eller Hobby24 for
                  å se hva dem har på lager, og til hvilken pris.
                  Det har skjedd mye med prisene siste årene, og pris her hjemme er ikke så ekstremt langt
                  unna utlandet.
                  Tom I. Arntsen - Radiostyrt.no - Modellflynytt.no - Modellsalg.no
                  - NiceShot.no

                  Comment


                  • #10
                    Ok. Takk for svar . Ps. Har du erfaring med traxxas spartan? Hvordan takler motor og esc 6s?

                    Comment

                    (RS) Radiostyrt.no Statistics

                    Collapse

                    Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 0
                    Welcome to our newest member, Erik-M.
                    Working...
                    X