Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe Traxxas Spartan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe Traxxas Spartan

    Vurderer å kjøpe Traxxas Spartan m/lipo.

    Ser at rcmart.com er ca 1000,- billigere enn elefun.no

    Det jeg lurer på er:

    1. Kan jeg risikere å få toll hvis jeg bestiller fra rcmart? Fikk toll da jeg bestilte fra morfars.

    2. Er det trygt å bestille fra rcmart?

    3. Vil jeg spare penger ved å bestille fra rcmart, eller vil det komme moms og avgifter som gjør den like dyr som på elefun?

    Takk for svar

  • #2
    Jeg har alltid fått mva på forsendelser over 200,-. Du kan spørre om de skriver verdien ned. Ved EMS-frakt var det vel noe med at man betalte mva for et begrenset beløp?
    RCMart er trygge å handle fra. Ikke hatt noen problemer med det jeg har bestilt.

    Normalt må du betale mva på totalkost, altså inkl. frakt. 25% ekstra. I tillegg tar Posten et gebyr på ca. 160,- for å gjennomføre dette. Så hvis du kjøper en vare for $300 inkl. frakt blir regnestykket slik:
    $300 x vekslingskurs 6 = 1800,- kr
    1800 kr x 1.25 = 2250,- kr
    + gebyr ca 160,- = 2410,-

    Dollaren ligger vel rundt 6.1-6.2 for tiden. Tok runde tall for å gjøre det litt enkelt for meg selv.

    Du kan også sjekke Towerhobbies.com. Registrer deg for nyhetsbrev fra dem så får du gode rabattkoder. Jeg bestile nettopp for $600 og fikk$120 i rabatt. Prisene deres følger i utgangspunktet alle de andre, så stort billigere vet jeg ikke om man klarer å handle.
    Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

    Comment


    • #3
      Hei.

      Sjansen for toll,moms,gebyr og sånn er veldig stor.Har ett inntrykk av att det er tryggt å bestille fra rcmart.
      Fint å kjøpe fra forhandler i Norge hvis det skjer noe og du skal reklamere.Litt værre å sende frem og tilbake til rcmart.
      Det er noe annet hvis det er store summer å spare.!

      Elefun har jo grei sørvis.! - du får regne på det å vurdere litt.

      Mvh.Ken
      AmigoDrift&OffshoreRacing. N-666 Sigma 51 "V1 / V2 / V3. Sigma Stratos 53" DF 53". DF 90 mk2. Spike 52". Blazer Wiplash gv. Blazer Backlash. Powered by Zenoah,Cmb and Qd.
      Baja 5-B. Traxxas Jato 3,3 trx. Align T-Rex 700 nitropro.
      http://www.arcticrc.no/

      Comment


      • #4
        Takk for svar begge to

        Etter litt regning kom jeg frem til at jeg ikke vil spare noe pga mva og evt. toll, så tror jeg går for elefun

        Comment


        • #5
          Elefun kan jeg varmt anbefale. Dønn særiøse og sender samme dag, om man trenger deler. Ellers er jo Samirc.no gode på Traxxas og diverse annet. Sender også svært raskt.
          Slash 4x4, Sakura Zero S, Wraith, 2x SCX10

          Comment


          • #6
            elefun e ei super sjappe ja.. men skal vel og sei at frå rcmart har eg i 99% av tilfella slept moms..
            Cato Risholm, fullt hobbyrom...

            Comment

            (RS) Radiostyrt.no Statistics

            Collapse

            Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
            Welcome to our newest member, Erik-M.
            Working...
            X