Announcement

Collapse
No announcement yet.

Rask selvopprettende båt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Rask selvopprettende båt

    Jeg kjøpte en liten knert på Elefun, og den var jo utrolig morsom både for meg og ungene...



    Men jeg vil ha en båt til meg selv også! Da har jeg lyst på en rask båt, helst børsteløs. Jeg vil også at den skal være selvopprettende hvis jeg velter. Jeg kommer til å handle meg en enkel gummibåt i nødstilfelle, men jeg vil helst slippe å blåse den opp på hver tur.

    Hva er å anbefale av båter da? Pris...tja... ikke over 5000. Jeg har radio fra før.

  • #2
    Kjøpte denne fra Rcpro, regner med å få testet den i slutten av neste uke hvis pakken går greit med Posten:
    dragon hobby sword 660 ep rtr

    Robin Kristiansen, 1960 modell
    Protos 500, Walkera Q350, raptor 50 Titan, Furion6, Fury 3D, Blade Nano, 130X, 300X, 450X, Multiplex Acromaster, Ultra Funjet, Zeno, Blizzard, Parkmaster, Spectrum DX18QQ,

    Comment


    • #3
      Hmmm, den så jo rå ut!

      ..og utsolgt

      Comment


      • #4
        Er dette en båt man kunne konkurrert med eller er dette bare en morrobåt?
        Jeg kan godt være enig med deg, men da tar vi feil begge to. ....
        Facebook -> Mini-Z Norway

        Comment


        • #5
          Finnes på lager i en del svenske nettbutikker!
          Robin Kristiansen, 1960 modell
          Protos 500, Walkera Q350, raptor 50 Titan, Furion6, Fury 3D, Blade Nano, 130X, 300X, 450X, Multiplex Acromaster, Ultra Funjet, Zeno, Blizzard, Parkmaster, Spectrum DX18QQ,

          Comment


          • #6
            Det ble en sånn: http://www.rcpro.no/main.aspx?c=&pag...tno=MI1210021A . Gleder meg til litt seriøs tullekjøring!

            Comment


            • #7
              Ja spennende med ny båt!

              Nå har du jo bestilt deg båt men kan jo komme med et tips siden det ikke er så mange å velge imellom

              Jeg hadde en kyosho jetstream 888ve før, koster 4500 hos elefun, den gjorde ca 65-70km og virket som en solid båt som tålte det meste, det var en fin båt som var veldig stabil, eneste negative med den er at den går på 4s og plassen til batteriet er liten, ikke lett å få plass til 4000-5000mh batteri med nok c rating.
              Den måtte også fikses litt på før bruk slik som man må med dem fleste rtr båter

              Comment


              • #8
                4S ja... jeg har jo en haug med 4S-pakker. Hva måtte du fikse på den før bruk?

                Comment


                • #9
                  Bare småting for og få alt optimalt.
                  Det første du må er:

                  Skru ut radioboksen slik at du kommer til på skruene bak i båten.
                  Stramme alle og ha på lim på disse.
                  Ta ut flytepølsene som ligger foran i båten slik at du får hatt på lim, hvis ikke løsner dem og tar borti motoren, denne har outrunner motor som vil si at motoren går rundt på utsiden.
                  Lime skruene i lokket på båten slik at det ikke kommer inn vann når den ligger opp ned.
                  Bruk en sterkere teip til lokket akkurat der den er buet bak og elektroteip på sidene.
                  Følger du dette vil du ha en båt som er helt vanntett selvom den går rundt

                  Edit: husk å feste batteriet skikkelig, følger med stropper i borrelås men du bør også sikre disse med teip over der igjen, det er trangt om plassen og sklir batteriet ut og treffer motoren kan det gå galt.
                  Alt i alt tror jeg dette er den største og beste rtr båten som går rundt av seg selv på markedet
                  Det er orion elektronikk i den som holder seg kjølig, bare pass på og ikke kok batteriet hvis du bruker for lite c rating.
                  Last edited by raybenz; 22 July 2014, 08:31.

                  Comment


                  • #10
                    Da har jeg oppgraderingsplanen klar for neste båt

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by jotto View Post
                      Da har jeg oppgraderingsplanen klar for neste båt
                      Hvis du ikke visste om denne båten å heller vil kjøpe den så har man jo angrefrist i 14 dager men den så jo fin ut den du har bestilt da
                      Ser artig ut den og det blir sikkert en del fart og moro på 2s når motoren har over 4000kv så den går sikkert like bra som kyoshoen, blir vel mere smak og behag .
                      Blir du bitt av basillen så er det stor fare for at man vil ofte prøve noe nytt!
                      Fint at den snur seg selv da, blir fort høsten å da blir det kaldt og bade
                      Last edited by raybenz; 22 July 2014, 09:26.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by raybenz View Post
                        Hvis du ikke visste om denne båten å heller vil kjøpe den så har man jo angrefrist i 14 dager men den så jo fin ut den du har bestilt da
                        Ser artig ut den og det blir sikkert en del fart og moro på 2s når motoren har over 4000kv så den går sikkert like bra som kyoshoen, blir vel mere smak og behag .
                        Blir du bitt av basillen så er det stor fare for at man vil ofte prøve noe nytt!
                        Fint at den snur seg selv da, blir fort høsten og da blir det kaldt og bade
                        Jeg synes at den jeg bestilte SER kulere ut. Og det veier jo tungt for en moro-båt

                        Jeg har ingen planer om å konkurrere. Jeg har bare lyst å fise rundt på vannet på gøy.

                        Comment


                        • #13
                          Enig der, ut i fra fabrikk bildene ser den litt lys ut fargene men den ser finere ut en bildene til kyosho viser, men som sagt den kunne sett litt "bedre" ut hehe..

                          Last opp en filmsnutt her hvis du vil eller har tid når du har fått prøvd den litt da

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by raybenz View Post
                            Enig der, ut i fra fabrikk bildene ser den litt lys ut fargene men den ser finere ut en bildene til kyosho viser, men som sagt den kunne sett litt "bedre" ut hehe..

                            Last opp en filmsnutt her hvis du vil eller har tid når du har fått prøvd den litt da
                            Will do!

                            Jeg ser at du bor i Østfold, forresten. Hvor bruker du å kjøre båt?

                            Comment


                            • #15
                              Kjører mest båt når vi er på hytta, her i Østfold pleier jeg å kjøre i solbergfoss eller
                              ta med båten i bilen å bare stoppe innom et vann når vi er ute å kjører bil.
                              Ørje feks er en fin plass å stoppe hvis man skal til Sverige
                              Det er ikke lett med badeatrender nå som det er så varmt, så plasser der det ikke egner seg til bading er vel best.
                              Eller så er lyseren et fint sted å kjøre båt mellom dem to strendene som ligger der for man har et par steder å parkere bilen og gå ned til vannet det ingen bader.

                              Hvordan er det i Oppegård ski området da?

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X