Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøretid

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøretid

    Hvordan vet dere når det er på tide å kjøre inn til land og bytte batteri?

    Jeg flyr heli, og der har jeg telemetri med mAh-alarm slik at jeg lander før jeg har brukt 80% av kapasiteten. På båt tenkte jeg å bruke spennings-telemetri på en Spektrum DX3S.

    Bruker dere timer eller hva? Timer må jo bli ganske unøyaktig på båt med mindre man kjører med mer eller mindre konstant gasspådrag.

  • #2
    Dem fleste esc i båter har lipo cutoff.
    Da merker du at den går mye dårligere slik at du vet at batteriet er ferdig, da er det bare å kjøre den inn til land.

    Jeg stoler ikke helt på det og har testet batterier med timer, kjører jeg nesten bare hardt så tar jeg den inn et minutt tidligere en jeg pleier å gjøre og det fungerer bra hver gang, batteriet har nesten alltid 3.75v etter hver tur, har også kjørt til båten har varslet og det funket fint, men den kuttet ikke før på 3,4 som er noe lavt.. Bør kutte på 3,8

    Comment


    • #3
      ESCen min har visst cutoff på 3V per celle. Det er i minste laget, da dreper man batteriene raskt

      Jeg er bortskjemt mhp telemetri fra helikopterradioen min (Jeti DS-16), så jeg hacket en Futaba 3PM og byttet ut sendertrinnet med en Jetibox som fungerer som sendermodul:

      Click image for larger version

Name:	2014-07-28 17.27.32.jpg
Views:	1
Size:	60.4 KB
ID:	782930


      Vips, nå ser jeg forbrukt strøm (mAh), spenning og signalstyrke på radioen. Når det er på tide å komme hjem, er det en damestemme som informerer om det

      Comment

      (RS) Radiostyrt.no Statistics

      Collapse

      Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
      Welcome to our newest member, Erik-M.
      Working...
      X