Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny båt for FE klassen, eller bygge/kjøpe "ikke" konkurranse dyktig. Trenger tips/ råd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny båt for FE klassen, eller bygge/kjøpe "ikke" konkurranse dyktig. Trenger tips/ råd

    Hei

    Jeg tenker å bygge/kjøpe meg en elektro båt i løpet av vinteren som ett lite vinter prosjekt.

    Jeg lurer på i den sammenheng hva av båter og motor oppsett som blir brukt både som 3s og som 6s. Er ikke noe flink med utregninger og strømforbruk da jeg er veldig ny i elektro.

    Jeg lurer også på om det kommer til å bli noe mer FE racing i Norge? Ser jo at det ikke ligger noe ute i for i år enda, og det ble kun kjørt 2 løp i fjor.

    Har fra før av en Arrowshark med standard Zenoah og en Osprey elektro på 6s, men Osprey med sine 1075mm blir kanskje for stor for FE racing?

    Eller er det liten vits å bygge en båt som vil bli godkjent/hevde seg og heller bygge noe man har lyst på? Tenker da på Delta Force skrog på litt under 1m med en leopard 4092 motor på 6s. Større båter er jo etter min mening enklere å bruke oftere da de tåler litt mer bølger.

    Eller bedre å kjøpe en ferdig pursuit:


    Lurte også på å sette leopard 4092 i min Osprey og ta 4084 motoren fra den inn i ett Pursuit skrog.

    Eller Rocket:


    Mvh
    Morten

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
Welcome to our newest member, Erik-M.
Working...
X