Originally posted by Øyvind!
View Post
Unconfigured Ad Widget
Collapse
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Dimensjoner På Jeroen Pipen
Collapse
X
-
Det kan du velge selv. Han selger begge deler. Jeg har bestilt en som kan justeres.
-
Hmm.. fikk akkurat beskjed fra han om at potta var helsveiset med valgfritt 90 eller 100 gradersbend. -Det er kanskje en pipe som er rigget spesielt for motorer som han har tunet selv?Originally posted by eirik72 View PostDet kan du velge selv. Han selger begge deler. Jeg har bestilt en som kan justeres.
Egentlig kan det være helt greit å slippe denne evinnelige pottejukkinga? Klarer ikke helt å se den store forskjellen uansett hva jeg gjør. Å få et ferdig oppsett som funker er jo selve drømmen
(men det forblir vel bare en drøm tenker jeg, fordi det skal jo godt gjøres at alt bare plutselig blir helt topp og funker som juling fra første drag i snora) :mrgreen: :mrgreen:
Comment
-
Ikke bli så negativ nå da... selv om snora også røyk om lørdagenOriginally posted by Øyvind! View PostHmm.. fikk akkurat beskjed fra han om at potta var helsveiset med valgfritt 90 eller 100 gradersbend. -Det er kanskje en pipe som er rigget spesielt for motorer som han har tunet selv?
Egentlig kan det være helt greit å slippe denne evinnelige pottejukkinga? Klarer ikke helt å se den store forskjellen uansett hva jeg gjør. Å få et ferdig oppsett som funker er jo selve drømmen
(men det forblir vel bare en drøm tenker jeg, fordi det skal jo godt gjøres at alt bare plutselig blir helt topp og funker som juling fra første drag i snora) :mrgreen: :mrgreen:
Racing er og blir ikke enkelt. Enig med deg, ikke tenk så mye på piper og lengder. Begynn med med de sikre tingene og innstillingene som andre gjør og som funker. Ta 1 skritt av gangen etter det. Viktig å kjøre litt også...
Odd-Erik Kanth-Lundem
www.oms-p.com
Comment
-
pipes
Hello Hello .. Jeroen here .. good to see you all getting this pipes . i wonder if you like them and how you like the performance . please post some pics from your setup with my pipe , i will be prowd .. . .
thanx
Jeroen
www.jeroentune.nl
Comment
-
Godt det er flere som har fått øya opp for ABC propellene, 2914 fungerer klart best av det jeg har prøvd hitill. 3014 er også veldig bra hvis du har litt mer dreiemoment i motoren.Originally posted by BANANAZ RACING View PostDen oppførte seg etter forholda meget bra(8-10 s/m vind,gikk så det grein
uten tendenser til å flippe over)
men på litt flatere vann kommer blir det litt hoppende gange
med en øks av toblader ABC2914, det er faktisk en grompropell
for v- bunnere også.Med en 3blader ligger den som en katte skal gjøre
med passe løft på nesa
utrolig trykk ut av svingene må faktisk holde den litt igjen.
Men slipper du skikkelig på,får en litt drifte tendenser ut av svingen
motoren er jeg skikkelig fornøyd med,dette kan jeg anbefale!!!
130 euro+25 euro i frakt for å racetune en 260 ( 2hk mer +ca1500rpm) jeroen pipe kommer i tillegg
http://www.jeroentune.nl/Frode S.L
1972 mod
Comment
-
Originally posted by oddis67 View PostIkke bli så negativ nå da... selv om snora også røyk om lørdagen
Racing er og blir ikke enkelt. Enig med deg, ikke tenk så mye på piper og lengder. Begynn med med de sikre tingene og innstillingene som andre gjør og som funker. Ta 1 skritt av gangen etter det. Viktig å kjøre litt også...
Er ikke negativ, bare imponert over hva folk får til.. men det er jo helt klart en del av gamet.
Og i tillegg skal det jo være en fordel å ha drevet med dette i en mannsalder slik som enkelte her har gjort.
Selv har jeg bare holdt på 3 måneder. -Det hadde jo vært rimelig urettferdig om man kunne like mye som de som har drevet lenge.
Når det gjelder startsnora pella jeg den ut igjen, og da spratt fjæra ut.
Jeg lærte mange nye gloser, men lærte ikke hvordan jeg skulle få dette på plass igjen. Selve fjæra fikk jeg på plass, men traff liksom ikke helt hakket slik at den tvinner seg opp igjen.
Nå har jeg "lurt" Ozzy til å slave litt for meg, så startsnora er på vei til Hobøl for montering.
Motorfrisering av 260en er bestilt av Jeroen. Skrur den ut i kveld og sender den first thing tomorrow. Han skulle sette den opp med pipe. Nå håper jeg på større fart på Sæbyvannet enn hva vi har klart hittill.
Skulle vært moro å kunne nærme seg toppfart Oddisen. Kjøreerfaringen får komme etterhvert.
Har fortsatt 230 motoren, så den setter jeg inn i fall det blir tid til kjøring før motoren er tilbake i Norge.
Hvem bør man sende motoren til Nederland med? TNT, DHL, Posten eller andre?Last edited by Øyvind!; 2 July 2007, 18:25.
Comment
-
send med posten i orginalboksen veier den under 2 kgOriginally posted by Øyvind! View PostHvem bør man sende motoren til Nederland med? TNT, DHL, Posten eller andre?
går den som brev!!!!Kr 120,- i fraktLEIF ELLINGSEN. ARENDAL www.smbk.org
"I`M FAST"
Comment
-
he he
Åssen gasser er det Jeron bruker når han modder motorene? Bruker han 257 eller den 86 et eller annet big bore?... Vil tru du ikke dorger rundt på Sørlandet med en stock gasser

Disse abc proppene Leif, hvor kjøper du dem. Kommer dem ferdig slipt. Eller er det noe man må gjøre sjæl. I såfall kan jeg drite i det... Klarer faen ikke å slipe alu betane i båten rett en gang
sigpic
http://www.kyosho.no/
Comment
-
Jeg får ABC og Propshop mm fra Chris Hoffman. Han har greie priser og sender dem ut samme dag eller dagen derpå, knallbra service. Be om å få dem slipt og balansert, moddet eller hva som helst. Han fikser det meste.
Dasboata@aol.comFrode S.L
1972 mod
Comment
-
jeg tar fram den gamle 231 motoren når jeg skal ut å dorge...Originally posted by OZZY View PostÅssen gasser er det Jeron bruker når han modder motorene? Bruker han 257 eller den 86 et eller annet big bore?... Vil tru du ikke dorger rundt på Sørlandet med en stock gasser

Disse abc proppene Leif, hvor kjøper du dem. Kommer dem ferdig slipt. Eller er det noe man må gjøre sjæl. I såfall kan jeg drite i det... Klarer faen ikke å slipe alu betane i båten rett en gang
mye makrell om dagen!!!!hehe
Det følgte med en walbro 257 gasser da jeg kjøpte den fra
www.oneillbrothers.com i statene,det er vel den de
anbefaler mest til trimma motorer.jeg fikk kjøpt ett par propeller av jeroen
som han hadde til overs!!!
her er en side som skal inneholde det meste
for oss båtgale, her er det bare å sørfe i vei!!!!
her finner du sikkert en propellfikser...LEIF ELLINGSEN. ARENDAL www.smbk.org
"I`M FAST"
Comment
-
Melding til Bananaz Leif:
Husk at du ikke får julegave av nissen i år hvis du begynner å tenke på å kjøre så fort, og atpåtil komme til mål med den gule katta di!:wink:
:mrgreen:
Nissen merker seg snille gutter, vet du!:wink:
Er egentlig ikke redd for noen av dere lenger, jeg. Jeg har sett hva skuta mi er god for nå.... Så jeg holder meg til det engelske "Presteskapet"...
PS: hva sies om godt over 17,000 rpm m/hjemmeslipa X470-3?:mrgreen: Men det var før det var ferdigkjørt, da....
I`m BACK!
Comment
-
nor..
he guys , i hope you dont mind that i talk english here .. i tryed to read the norway language , and find some i could understand but not all .. if you have questions about zenoah motors, tuning . pipes ore pipe lenght , feel free to do so . i am no model powerboat god but i know some off the zenoah motor
and designed my own pipe that goes worldwide. right now i see a big wave of orders from Norway .. 2 months ago that was from sweden ..
Jon .you asked me some for you PPB cat , but i dont know what .. sorry
Yess , Criss Hofmann is the best for props. . his work is good and not so expensive ! i have a lot of props from him .
i sell modified WT 257 carbs that has a bigger bore , 13.3 mm ans much better flow . you can see them on my website , they idle better and give about 400 rpm more in the top end .. (all small parts help
)
greetings 600 km up north !
Jeroen
Comment
Today's Birthdays
Collapse
(RS) Radiostyrt.no Statistics
Collapse
Topics: 39,683
Members: 18,937
Active Members: 2
Welcome to our newest member, Mortenporten.
Unconfigured Ad Widget
Collapse

Comment