Announcement

Collapse
No announcement yet.

Båt prosjekt, trenger noen tips.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Båt prosjekt, trenger noen tips.

jeg har en 1.4m lang bensin rc båt, jeg kjøpte skroget av en i lillestrøm, det er støpt av kaj petterson (kp båtar). jeg fikk en tanaka ast 7000 av en nedlagt bruktsjappe, monterte den i båten og fikk en i rc butikken til å finne en drivaksel til meg. han hjalp meg med å bore hull og legge in rør med olje.
    så fikk jeg servoer og mottaker etter at jeg hadde jobbet der en sommer. jeg brukte en servo og et tungt motorsykkel batteri(6volt) som jeg la bakerst med to brytere som servoen styrte, så koblet jeg ledning fra motoren som kortsluttet den til den ene bryteren også 6 volt batteriet på den andre sammen med elstarten som er monter på motoren, kjekt å ha! så nå har jeg både elstart og snorstart. foreløpig bruker jeg en ketchup flaske som bensin tank, den sitter litt på skrå så bensinen kan renne inn i forgasseren, men nå har jeg tenkt på ny tank.. så jeg lurte på om jeg trenger fall fra bensin tanken til forgasseren, jeg har spurt noen i rc butikken men de visste ikke, haha!

har noen bilder før jeg monterte alt sammen.

Ta en titt på min hjemmeside mange bygge tips der.
    Se linken under.
    Martin Holst (1967)
    www.mhrcboats.piczo.com
    Zigma 62` CMB 35rs .Sprint cat 42` Zenoah 260.

Comment

kp båt

Har selv et kp skrog Kp 40-52 med en os 7,5.Kom til storsjø`n får å teste jeg har hente båt.Det er jo en liten tur over skogen så er du her.Isen er borte,var på vannet på lørdag kveld med rc seilbåt.Send en pm når du tar en tur........
      Last edited by odin bas2; 27 April 2009, 20:00.
      sigpicØivind Reppen
      http://ombk.org

Comment

Dette er nok en helt vanlig motor ("sugemotor"), som suger til seg bensinen selv vha vacumet i bunnkassa. Trenger ikke noe fall.
        I`m BACK!

Comment

takk for alle tipsene! har bestillt en FG tank som kommer iløpet av uka.

men er det nødvendig med vannkjøling? har fått hjelp av fattern med å bygge karosseriet sånn at luft kommer inn og ut på baksiden.

Comment

Den motoren er luft avkjølt, så du trenger ikke det nei.
            Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

Comment

Today's Birthdays

Collapse

(RS) Radiostyrt.no Statistics

Collapse

Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,937   Active Members: 1
            Welcome to our newest member, Mortenporten.
            Working...
            X