Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjipt år

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjipt år

    Jeg hadde meg en trimmetur rundt et lokalt vann i går. Vannet var tilnærmet speilblankt og jeg fikk med en gang relasjoner til båtløp.
    Jeg kjøpte meg nytt hus i begynnelsen av året og har vært opptatt med oppussing av dette siden da.
    Dette har vært et år hvor jeg ikke har bedrevet noen form for aktivitet hverken med båt, bil eller fly. Jeg tror sist var i 8 års alderen.
    Kjenner nå at dette med båtkjøring er en belastning på lik linje med misbruk av alkohol eller tilsvarende...hver gang jeg nærmer meg vann får jeg abstinenser.
    Jeg rotet frem et par båter til marius slik at han fikk kjørt litt under nc 4, men uten testing og trening siden NC 5 i fjor ble ikke det den helt store suksessen.
    Moralen her må være....har du tenkt på å kjøpe hus.......la det være.

    Huset jeg kjøpte har en garsaje som jeg må jevne med jorden og sette opp ny i løpet av vinteren, ikke som garasje (bilen kan stå ute) men som et hobbyrom. Slik det er nå er alt mitt utstyr lagret på en hems i en garasje hos mine foreldre.
    Målet er å få ferdig garasjen til neste år, men det kan se ut som det spøker for dette.

    JEG SKAL ALDRI MER KJØPE HUS UTEN HOBBYROM SOM ER KLART TIL BRUK
    MVH

    Rudi Arnesen

  • #2
    Originally posted by Rudi Arnesen View Post
    Jeg hadde meg en trimmetur rundt et lokalt vann i går. Vannet var tilnærmet speilblankt og jeg fikk med en gang relasjoner til båtløp.
    Jeg kjøpte meg nytt hus i begynnelsen av året og har vært opptatt med oppussing av dette siden da.
    Dette har vært et år hvor jeg ikke har bedrevet noen form for aktivitet hverken med båt, bil eller fly. Jeg tror sist var i 8 års alderen.
    Kjenner nå at dette med båtkjøring er en belastning på lik linje med misbruk av alkohol eller tilsvarende...hver gang jeg nærmer meg vann får jeg abstinenser.
    Jeg rotet frem et par båter til marius slik at han fikk kjørt litt under nc 4, men uten testing og trening siden NC 5 i fjor ble ikke det den helt store suksessen.
    Moralen her må være....har du tenkt på å kjøpe hus.......la det være.

    Huset jeg kjøpte har en garsaje som jeg må jevne med jorden og sette opp ny i løpet av vinteren, ikke som garasje (bilen kan stå ute) men som et hobbyrom. Slik det er nå er alt mitt utstyr lagret på en hems i en garasje hos mine foreldre.
    Målet er å få ferdig garasjen til neste år, men det kan se ut som det spøker for dette.

    JEG SKAL ALDRI MER KJØPE HUS UTEN HOBBYROM SOM ER KLART TIL BRUK
    Å herre min skaper, du må ha det helt jevlig
    N-736. Medlem i ØMBK. Østfold Modellbåtklubb. www.ombk.org http://www.youtube.com/user/Are604
    MHZ. 1 stk. NO MERCY, 1 stk. RICO, 2 stk. DELTAFORS. Når det skal gå fort i bølger.

    Comment


    • #3
      Føler med deg Rudi, artig innlegg
      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

      Comment


      • #4
        Originally posted by Rudi Arnesen View Post

        JEG SKAL ALDRI MER KJØPE HUS UTEN HOBBYROM SOM ER KLART TIL BRUK
        Støtter den, seff!
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #5
          Ja der ser du hvor dum du er..... ble du misunelig da du såg heimen min tjukken...

          Comment


          • #6
            Se inte svårigheterna, se istället möjligheterna. Själv har jag varken garage eller hobbyrum. Fick i år ihop 5st båtar i vår 3,3kvm stora/lilla bastu.

            Skall själv i januari börja bygga hus, så det blir bara 4st nya båtar till nästa år. Mycket roligt att bygga båtar, mindre roligt att bygga hus!

            Lev väl, ha en mjuk dag!

            Rille

            Comment


            • #7
              Originally posted by Frode Lundgren View Post
              Ja der ser du hvor dum du er..... ble du misunelig da du såg heimen min tjukken...
              misunelig på deg? du har jo hobbyrom, men du bestemmer jo ikke sjøl. Sjefen din sa jo tydelig til deg når jeg var der at du skulle ha et hjørne på 2 kvm...............resten var jo tv-rom til barna.
              Hører jeg ordet...............tøffelhelt!!!!!
              MVH

              Rudi Arnesen

              Comment


              • #8
                off topic :

                tv-rom til barn??
                barna har mye bedre av å lære seg å bruke hendene sine enn å se på tv hele dagen !!
                send de ut så de kan leke å lære å bli kreative som (mest sannsynlig) sin far
                diverse småtterier og halvferdige prosjekter

                du finne meg på facebook og diverse geografiske plassar i norge

                Comment


                • #9
                  Nå begynner det å se ut som jeg nærmer meg slutten på oppussingsmarerittet.
                  Regner med at Marius og jeg er klar i løpet av sommeren en gang.
                  Jeg har svelget et par kameler og handlet bensinbåter til Marius.
                  Han stiller i Gas hydro, O-27 og O-35 til sommeren.....hvem hadde trodd det
                  MVH

                  Rudi Arnesen

                  Comment


                  • #10
                    Det var hyggelig, Marius har blitt voksen skjønner jeg ! Da gjennstår det bare at gubben sjøl, får seg noe ordentelig å kjøre med !
                    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                    Comment


                    • #11
                      Click image for larger version

Name:	IMG_3146.jpg
Views:	1
Size:	23.5 KB
ID:	776721
                      VOKSEN......ja ihvertfall båten
                      Click image for larger version

Name:	IMG_3148.jpg
Views:	1
Size:	20.9 KB
ID:	776722
                      MVH

                      Rudi Arnesen

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Rudi Arnesen View Post
                        [ATTACH=CONFIG]53941[/ATTACH]
                        VOKSEN......ja ihvertfall båten
                        [ATTACH=CONFIG]53942[/ATTACH]
                        Gratulerer Marius, der har du fått deg en fin og VOKSEN båt ! Regnet med at det var den dere endte opp med, passet bra med tiden Kjell Vidar slettet annonsen sin. SS 66 med SG 35 er værsting båt, nå er det bare å begynne å trene til sesong start !
                        Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                        Comment


                        • #13
                          Nå er verkstedet oppe og går, alt utstyr er hentet hjem og fått sin plass.
                          Til helgen begynner arbeidet med å klargjøre for neste sesong. Alle hydroene er helt på stell, men det er en del offshorebåter som skal gjennomgås og ikke minst lakkes i rød farge.
                          Dilemma neste år er hvilken klasse skal Marius og jeg ikke kjøre. Vi trenger jo en liten pause for hver runde til tanking vedlikehold osv.
                          Uansett blir vi å se på nc 1 2013, og da skal vi vise igjen
                          MVH

                          Rudi Arnesen

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Rudi Arnesen View Post

                            Dilemma neste år er hvilken klasse skal Marius og jeg ikke kjøre. Vi trenger jo en liten pause for hver runde til tanking vedlikehold osv.
                            Her har dere et luxusproblem
                            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by jokko View Post
                              Her har dere et luxusproblem
                              Nja vet nå ikke det. Reiser vi så er det for å kjøre båt, ikke være tilskuer
                              MVH

                              Rudi Arnesen

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X