Jeg kjenner til begge de to båtene du henviser til her. Jeg har aldri sett den Thunderbolten live, for den har aldri vært på vannet, men det var meningen at jeg skulle gjordt et bytte med han som eier den i fjor, men det ble ikke noe av. Han som eier den og har bygd den kjører ikke aktivt, men jeg vet at han har bygd og kjørt endel båter tiderligere. Ut fra bildene nå og i fjor så ser båten for meg veldig grei ut og bør absolutt være en kjempefin båt for en nybegynner, da det ser ut til å være brukt veldig bra hardware mm. til denne. Prisen på denne er også veldig gunstig, det koster normalt ca. Kr. 20000 å bygge en slik båt ! Jeg har selv en tilsvarende båt som går veldig bra !
Den andre båten kjenner jeg mye bedre til, for den er bygget og selges av en klubbkompis. Dette er en trebåt og det kan jo være litt skummelt for en nybegynner, hvis han ikke greier å holde den unna land Jon som selger denne, har brukt alt det beste som er å få kjøpt og puttet oppi denne båten og prisen er jo latterlig billig, han bygger fordi han synes det er moro Denne båten går sinnsykt fort og har en fantastisk flott finish, så dette er et røverkjøp, men den kan være noe vel vill for en nybegynner
Jeg vil også nevne at det ligger en Thunderbolt til tilsalgs på Finn.no til Kr. 7500. Denne kjenner jeg også enda bedre til, for den er bygget av en annen klubbkompis av meg og han er en av de med mest erfaring i denne bransjen og han brukte den i flere år, men den har nå sin eier nummer to som skal selge den, han har vel hatt den i de to siste årene. Denne båten går veldig bra og det er brukt mye tid for å få til dette. Prisen på denne er ogå helt grei for en slik båt, men den er mye mere brukt enn de to andre
Da har du fått litt tips om alle sammen, så nå er det bare å velge
Vær klar over at de to sistnevnte eiere for tiden befinner seg i Tyskland for å kjøre VM for modellspeedbåter, så de kan være litt vanskelige å få tak i denne uken, men det er jo bare å prøve, men jeg ville gjordt det via sms
En ting jeg lurer på. Jeg ser at det er mye snakk om frekvenser på båtforumet. Hva er grunnen til det? Alle som konkurrerer med rc-bil bruker jo 2,4Ghz for å slippe alt styret med frekvenser.
Team Mustit Rc, www.mustit.no, Eiker Rc Klubb
Team Durango Dex410v3, Vampire Racing, Savöx, Epic Trinity, JConcepts
En ting jeg lurer på. Jeg ser at det er mye snakk om frekvenser på båtforumet. Hva er grunnen til det? Alle som konkurrerer med rc-bil bruker jo 2,4Ghz for å slippe alt styret med frekvenser.
Jeg regner med at det er gamle innlegg på forumet du har lest vedrørende frekvenser, dette er ikke noe tema lengere, for nå kjører 98% på 2.4 GHz her også. De fleste av oss bruker da Futaba 4pk og 4pks sendere, som nesten er det eneste som er brukbart. Tidligere kjørte vi med Futaba 3pk med PCM.
Slik jeg har blitt fortalt dette tidligere, så har kombinasjonen, vann og motorer med tenningsanlegg vært problemet spesielt når mange har vært på vannet samtidig. Med biler som du refererer til har det aldri vært noe problemer, for de kjøres på land.
Nå er jeg relativt fersk i dette gamet selv med høy alder, men hvis det er noen som har noe bedere forklaringer på spørsmålet, så er det bare å komme med det
Jeg merker at det er mye jeg lurer på rundt dette. Har finlest det meste av båtforumet, noe som har hjulpet litt, men fortsatt mange spørsmål. Har dere noen tips til hvor man kan lese litt rundt oppsett av disse båtene(Thunderbolt'en). Er vant til bil, og der er jo oppsett og kunnskap om dette veien til suksess. Er Thunderbolten noe å komme drassende med i konkurransesammenheng i Norge?
Hvis du skal ha en båt i O27 klassen som er lettkjørt og allikevel gir deg vinnersjanser selv med en Zenoah motor, så skal du gå for Delta Force 90 MK II.
Thunderbolt er fine å se på når de henges ordentlig ut, men det er kilent å kjøre cat i selskap med mange mono skrog. Siden du er relativt fersk på båt er mitt tips å gå for en god mono som er ordentlig bygd, det vil gi deg utrolig mye mer glede i starten hvis det er konkurranse du tar sikte på. Er det derimot mest for moro og kanskje en konkurranse en gang iblant så er Thunderbolten helt grei.
Dette forumet domineres av et fåtall personer og er ikke alltid like objektivt, dersom du har mulighet anbefaler jeg deg å ta en tur på et norgescup løp for å se hva som gjelder, og gjerne snakke litt med de som vinner mye. Det er som oftest en rød tråd gjennom oppsett som stadig ligger øverst på lista, akkurat som med bil.
Dette med objektivitet og forum kjenner jeg veldig godt til. Vi er ikke noe anderledes i bil-miljøet Mange gode råd, og det setter jeg pris på. Grunnen til interessen for Thunderbolt er jo de annonsene jeg la ut i første post. Særlig den helt nybygde frister. Men hvor får man tak i en Delta Force? Jeg har ingen planer om å bygge en båt selv i første omgang, så en velbygd ferdig båt hadde vært fint. Noen som bygger disse eller har en for salg som dere vet om?
Da har jeg gjort litt research, lyttet til gode råd fra erfarne båtførere, og kommet frem til at jeg legger katamaranplanene på hylla for denne gang. Jeg vil lete etter en bra bygd mono, helst DF 90 mk2, til å bruke i O27 klassen. Så får jeg håpe at noe sånt dukker opp etterhvert. Takk for hjelpen. Setter pris på at folk tar seg tid til å komme med gode råd
Hvor fant du det???
Det er nesten ingen som bruker flinta-radio lenger. Er det noe du har lest på elektrobåt-forumet?
I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org sigpic
For n'te gang Sofus, trykk F5...
Hvor fant du det???
Det er nesten ingen som bruker flinta-radio lenger. Er det noe du har lest på elektrobåt-forumet?
En kjapp titt på hjemmesida til forbundet deres under "heat racing" fanen, har en post ang. faste frekvenser og reservasjon av disse for 2012. Derfor jeg begynte å lure litt. Men jeg har fått et grundig svar på dette, så da er det ikke noe å lure på lenge.
En kjapp titt på hjemmesida til forbundet deres under "heat racing" fanen, har en post ang. faste frekvenser og reservasjon av disse for 2012. Derfor jeg begynte å lure litt. Men jeg har fått et grundig svar på dette, så da er det ikke noe å lure på lenge.
Det er de siste krampetrekninger, det er kanskje 2-4 baater av 100 som fortsatt kjoeres med FM radio, det er vel ikke lenge til de er borte....
Comment