Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor med Rid ventil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Motor med Rid ventil

    Lurer på om noen vet noe om denne motoren tenker på om de er en hjemmeside som de står litt om den??
    så den motoren i aksjon under VM i Tyskland og virker som en sprek motor...
    Insane gen2 cat 25,4ccm, AB Marine Annialator Evo Zen 7, Delta force Annihilator 53 Quickdraw 25cc pioneer, Delta force Annihilator 53 m CMB 26cc delta force mk2 90 m stepp m CMB 27cc delta force mk2 90 futaba 4px 2.4ghz. spacewaker 3.5 el glider og Energic 2.5m F3f... Og en hau m rc biler

  • #2
    Motoren lages av BZM/Bizeta, som lager motorer til pocketbike-racing m.m. 27ccm båtversjon er utviklet av Ivan Stagani, og selges kun av Andrea Cavalli som driver www.readytowinmodels.com
    Ligger mye bilder på FB-siden deres; http://www.facebook.com/?ref=home#!/...ines?sk=photos

    Lekker sak som sparket godt unna, ja. Likte spesielt godt veivlagrene som det var skikkelig størrelse på. Den satt i to båter under VM i O27; den hvite "italienske" pølsebåten til Oldini, samt i Ivan Stagani`s gule Annihilator. Begge kom til finalen, men Oldini`s båt gikk under hele mesterskapet fryktlig lett og løst og var tidlig ute av finalen.
    Motorene er ikke helt klare for levering enda. De har hatt problemer med leveransene av stempler, samt at forgasserene til den første produksjonen er noe forsinket (kommer sent i august ble det sagt).
    De kjører denne uken også 2 båter i V-klassen, og det er her de virkelig skal få prøvd seg siden dette regnes som "den store styrkeprøven".

    Jeg ble også hvisket i øret at SG skal blåse liv i produksjonen igjen, og har planer for en 27. Den som lever får se.
    I`m BACK!

    Comment


    • #3
      så begge båtene i aksjon, og syntes den motoren var en lekker sak som de så ut som de var godt med krefter i,
      Insane gen2 cat 25,4ccm, AB Marine Annialator Evo Zen 7, Delta force Annihilator 53 Quickdraw 25cc pioneer, Delta force Annihilator 53 m CMB 26cc delta force mk2 90 m stepp m CMB 27cc delta force mk2 90 futaba 4px 2.4ghz. spacewaker 3.5 el glider og Energic 2.5m F3f... Og en hau m rc biler

      Comment


      • #4
        Originally posted by stin View Post
        så begge båtene i aksjon, og syntes den motoren var en lekker sak som de så ut som de var godt med krefter i,
        Ivan Stagani kjørte 7 runder i finalen og Oldini 29.
        Var det ikke en av de motorene som skar seg?
        I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
        sigpic
        For n'te gang Sofus, trykk F5...

        Comment


        • #5
          Er ikke sikker på hva som skjedde, men du ser Stagani`s båt stopper i utgangen av svingen. Oldini endte på hue...
          Mener det var den gule Anni`n som de drev med q-tips gjennom plugghullet, og det så litt mystisk ut det som kom ut...
          Men for all del; jeg har sett både Zenoah`r, CMB`r, QD`r og annet som har tatt kvelden, så motorras er vi vant til. Det er en del av gamet.
          Skal prøve å finne ut hva som skjedde...
          I`m BACK!

          Comment


          • #6
            Originally posted by stin View Post
            Lurer på om noen vet noe om denne motoren tenker på om de er en hjemmeside som de står litt om den??
            så den motoren i aksjon under VM i Tyskland og virker som en sprek motor...
            Denne Reed-motoren er sikkert vel og bra Stin, men hvorfor ikke heller satse på velprøvd teknologi som garantert virker?
            Click image for larger version

Name:	DSC_0218.jpg
Views:	1
Size:	64.7 KB
ID:	778110Click image for larger version

Name:	DSC_0219b.jpg
Views:	1
Size:	53.8 KB
ID:	778111
            Last edited by Haralde66; 9 August 2012, 20:34.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #7
              He.he så den båten jeg også, men jeg skrev ikke at jeg skulle ha en slik motor, men kan tenke meg og følge litt med hvordan de blir med den og hvor holdbar den er i forhold til andre motorene i den størrelsen..
              Insane gen2 cat 25,4ccm, AB Marine Annialator Evo Zen 7, Delta force Annihilator 53 Quickdraw 25cc pioneer, Delta force Annihilator 53 m CMB 26cc delta force mk2 90 m stepp m CMB 27cc delta force mk2 90 futaba 4px 2.4ghz. spacewaker 3.5 el glider og Energic 2.5m F3f... Og en hau m rc biler

              Comment


              • #8
                Originally posted by harald1966 View Post
                Denne Reed-motoren er sikkert vel og bra Stin, men hvorfor ikke heller satse på velprøvd teknologi som garantert virker?
                Hehe... Det er nesten litt stygt å le av denne, for eieren var en dønn seriøs fyr fra et ganske så mye fattigere land enn Norge. Han hadde holdt på å utvikle dette skroget i snart 10 år. Derav all sparkelen. Man tager hva man haver, og har man ikke mer, så får man klare seg med det. Skuta gikk ikke veldig fort med denne tilårskomne Homelite-motoren, men han fullførte ihvertfall 3 heat uten problemer. Og jeg tror han var rimlig fornøyd med det. Var mange som ikke klarte det han presterte, og det med vesentlig bedre redskap...
                I`m BACK!

                Comment

                (RS) Radiostyrt.no Statistics

                Collapse

                Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                Welcome to our newest member, Erik-M.
                Working...
                X