Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til en zenoah g260pum som er jævlig tung å starte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til en zenoah g260pum som er jævlig tung å starte

    Jeg har en zenoah g260 (7.2 race Portet) som jeg bruker hvertfall 10 min og 3 vannblemmer på å fyre opp, er det noen som har noe erfaring med dette som kan hjelpe meg?! Den drukner ikke, det er sikkert. Jeg drar og drar og dra, til slutt så fyrer den.

  • #2
    Forgasseren din er sikkert "way off". Hvilken gasser er det?
    257 skal være ca 1 på H og 2 på L.

    Alternativene er at du har en dårlig stator, plugg, coil eller sylinderen er filt ihjel.
    Hvem har trimmet den og når åpner og lukker den? (Grader på innsug og eksos?)
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • #3
      Høres ut som om "det er tatt litt for mye" i denne vedr. trimming... Prøv full gass samtidig som du setter finger`n foran forgasser`n for å "choke". Har hatt dette problemet selv på en jeg fila "litt mye" på.
      Hadde den ikke startet i det hele tatt, eller bare "nesten", så ville jeg sagt at kilen på veiva som styrer svinghjulet, var knekt, og at svinghjulet hadde vridd seg...
      I`m BACK!

      Comment


      • #4
        Hahahaha, ler meg mest ihjel! Zenoah var så jævlig enkelt sa dere... bare i to poster har dere nevnt ei bøtte med ting som aldri er aktuelt på en glødemotor.... Jada, bensinmotorer er griseenkelt

        Og til trådstarter, riv den "rykkstarten" til helsikke av og få på et reimhjul så du kan dra dritten igang uten vannblemmer!!!
        Last edited by Jørn Markset; 15 August 2012, 01:22.
        Jørn Markset

        Lindesnes Modellbåt Klubb

        Comment


        • #5
          Det skal være og ER enkelt, Jørn! Dog skjer det jo ting med disse også innimellom, akkurat som en glødemotor...
          I`m BACK!

          Comment


          • #6
            Du Harald, du har vel kanskje en video på lager som du la ut i en eller annen tråd her på forumet tidligere i sesongen og som viser at andre også har hatt problemer med å starte en Zenoah motor Jeg skal ikke nevne navn på han som ikke fikk startet den, men jeg kan fortelle at jeg har hørt rykter om at han nå har gjordt akkurat det Jørn ber vedkommende her om å gjøre, nemlig å rive ut den helsikkes startsnora og selge de til noen andre, som fortsatt liker å dra i den fordømte snora

            Det er mulig at Leif R og Kai sitter å ler litt når de leser dette, for de har sagt, hvorfor i helvete drive med det tulle i 2007-2008-2009-2010-2011 og 2012, men nå er det slutt

            Kult hvis du legger ut filmen igjen Harald, så vil han som startet tråden skjønne hva vi snakker om
            Last edited by jokko; 15 August 2012, 19:38.
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • #7
              Originally posted by Jinx View Post
              Jeg har en zenoah g260 (7.2 race Portet) som jeg bruker hvertfall 10 min og 3 vannblemmer på å fyre opp, er det noen som har noe erfaring med dette som kan hjelpe meg?! Den drukner ikke, det er sikkert. Jeg drar og drar og dra, til slutt så fyrer den.
              Har du fått start på motoren?
              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
              sigpic
              For n'te gang Sofus, trykk F5...

              Comment


              • #8
                Heisann

                Vært bortreist i noen dager, men fikk demontert og montert motoren på nytt i dag. Starta som bare det på andre rykket=)=)=)

                Comment


                • #9
                  Ja disse bensinmotorene skal være like lette å starte som motorsaga. Bare spør Jørn
                  I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                  sigpic
                  For n'te gang Sofus, trykk F5...

                  Comment

                  (RS) Radiostyrt.no Statistics

                  Collapse

                  Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 3
                  Welcome to our newest member, Erik-M.
                  Working...
                  X