Announcement

Collapse
No announcement yet.

Norgescup 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Norgescup 2013

    Hei alle sammen.
    Nå nærmer sesongen seg med stormskritt, selv om vinteren her på sørlandet ikke gir heilt slipp enda.
    Så hva slags redskap kommer folk med i år og hvilkne tanker å ideer har dere om kommende sesong?
    Mvh Helge

  • #2
    Her er alt som i fjor, håper det holder
    Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

    Comment


    • #3
      Her er det mye nytt... masse nytt. Bare begynn å gjør om gamle og helst bygg nye båter.. Det må du om du skal henge med alt nytt som kommer i år....Nivået i år blir en høydare... (ikke sant Jørn )
      Odd-Erik Kanth-Lundem
      www.oms-p.com

      Comment


      • #4
        Her er det også en del nytt, skal nok bli en artig 2013 sesong.
        Stian Bamle
        Sgx 21. Sgx 45. sgx 90 Wave braker. Df 90mk2. SS66. Cmb , Zenoah,Mathe. Just go fasst!

        Comment


        • #5
          Originally posted by oddis67 View Post
          Her er det mye nytt... masse nytt. Bare begynn å gjør om gamle og helst bygg nye båter.. Det må du om du skal henge med alt nytt som kommer i år....Nivået i år blir en høydare... (ikke sant Jørn )
          Time will show, som vi sier her ved svenskegrensa, var veldig mye snakk om dette i fjor også, men det var ingen ting jeg så, som jeg fikk bakoversveis av ( Tok du han, Oddis )
          Last edited by jokko; 15 March 2013, 22:46.
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Helge Normann View Post
            Hei alle sammen.
            Nå nærmer sesongen seg med stormskritt
            Jepp, isen blir bare tjukkere og tjukkere på Sæbyvannet hver dag. Har vel vært ca 15 blå i to uker nå...

            Min nye DF-90 MK2 er klar for lakkering.
            Målsetning: Slå Jokko i Gæz Hydro.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #7
              Ja det kan godt hende utstyret fra i fjor er like bra.. her er det noe det samme og masse sjesk i O-35, som er ny klasse for meg...

              Comment


              • #8
                Originally posted by oddis67 View Post
                Her er det mye nytt... masse nytt. Bare begynn å gjør om gamle og helst bygg nye båter.. Det må du om du skal henge med alt nytt som kommer i år....Nivået i år blir en høydare... (ikke sant Jørn )
                Var det ikke en som snakket om store ord i en annen tråd. det er stillingen etter sesongen som teller, ikke om du har nytt utstyr
                MVH

                Rudi Arnesen

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Rudi Arnesen View Post
                  Var det ikke en som snakket om store ord i en annen tråd. det er stillingen etter sesongen som teller, ikke om du har nytt utstyr
                  Stillingen etter sesongslutt er det eneste som teller, men man kommer ikke på pallen med utstyr som er bygd i ytterste alkoholrus langt utpå bondeheia med dertil hørende hardware av plast og ståltråd som er "kastet" oppi skroget, ristet villt rundt til de har fått yatzy og kostnadsramme til litt over verdien av en Massey Ferguson framskjerm på Ekeberg marknaden på en regnfull dag i finanskrise tider... Bortsett fra disse ganske vanlige scenarioer for enkelte er det også noen som ikke har nerver og evner til å vinne. Når det er sagt er det en del som faktisk har innsett nettopp dette. Selv de ønsker innerst inne å vinne uansett hva de har av unnskyldninger. Alle kan dessverre ikke komme på topp men alle kan ha det gøy. Det er vel bra?



                  Jeg personlig har egentlig oppnådd mitt første mål mange ganger med x antall NM gull. Mitt andre mål var å ta VM gull, men jeg klarte det ikke denne gang, men det kommer... et par VM medaljer er ikke så verst det heller... Nå tar jeg det litt med ro et par år så får vi vel se...
                  Odd-Erik Kanth-Lundem
                  www.oms-p.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by oddis67 View Post
                    Stillingen etter sesongslutt er det eneste som teller, men man kommer ikke på pallen med utstyr som er bygd i ytterste alkoholrus langt utpå bondeheia med dertil hørende hardware av plast og ståltråd som er "kastet" oppi skroget, ristet villt rundt til de har fått yatzy og kostnadsramme til litt over verdien av en Massey Ferguson framskjerm på Ekeberg marknaden på en regnfull dag i finanskrise tider... Bortsett fra disse ganske vanlige scenarioer for enkelte er det også noen som ikke har nerver og evner til å vinne. Når det er sagt er det en del som faktisk har innsett nettopp dette. Selv de ønsker innerst inne å vinne uansett hva de har av unnskyldninger. Alle kan dessverre ikke komme på topp men alle kan ha det gøy. Det er vel bra?



                    Jeg personlig har egentlig oppnådd mitt første mål mange ganger med x antall NM gull. Mitt andre mål var å ta VM gull, men jeg klarte det ikke denne gang, men det kommer... et par VM medaljer er ikke så verst det heller... Nå tar jeg det litt med ro et par år så får vi vel se...
                    Bra innlegg og kommentar og helt sant
                    MVH

                    Rudi Arnesen

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by harald1966 View Post
                      Jepp, isen blir bare tjukkere og tjukkere på Sæbyvannet hver dag. Har vel vært ca 15 blå i to uker nå...
                      På denne tiden i fjor hadde vi sommeren her i Østfold med dagtemperaturer på godt over 20 varmegrader. Jeg holdt på med hagearbeid og vi var ute hele tiden, dette varte vel i ca. 2 uker, og det var det, så var den sommeren over.

                      I år er det slik Harald skriver og vi har hatt det veldig kalt her i indre Østfold, så jeg håper at isen går før NC-1 tidlig i Mai. Jeg mener å huske at vi kjørte båt på Sæbyvannet ca. 25 Mars i fjor, det får vi garantert ikke gjordt i år. Her på Ørje kjører de med 1:1 biler på isen og det tror jeg de kan gjøre i flere uker fremover.

                      Når det gjelder båtparken her på huset, så skal det meste være klart for kjøring og jeg gleder meg som en unge til å få sjøsatt de
                      Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

                      Comment


                      • #12
                        Tenkte jeg skulle prøve denne litt da, se hva den duger til, noe annent enn eagle for en gangs skyld..
                        Båt: 2 stykk 3,5cc SGX riggere, 7,5cc SGX rigger og en 15cc SG rigger!

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Simen Gjørstad View Post
                          Tenkte jeg skulle prøve denne litt da, se hva den duger til, noe annent enn eagle for en gangs skyld..
                          Mangler bilde?
                          Stein Tumert N-217
                          Tamiya TRF 419, Much More, Sanwa M12, Protoform, PanaRacer
                          CMDi Eagle SGX, Delta Force, CMB, Futaba, Octura

                          Comment


                          • #14
                            Jeg har ingen planer egentlig. Kjøpte "søstra" til VM-vinneren rett før jul, 100% komplett, men mangler fullstendig motivasjon, dessverre. Vurderer derfor å selge den nye skuta igjen, og heller kjøpe hagemøbler...
                            Har ikke tatt i en båt siden i høst, så det er bra isen fortsatt er tykk...
                            I`m BACK!

                            Comment


                            • #15
                              Kanskje formannen har lyst til å låne den før du selger den?
                              I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
                              sigpic
                              For n'te gang Sofus, trykk F5...

                              Comment

                              (RS) Radiostyrt.no Statistics

                              Collapse

                              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
                              Welcome to our newest member, Erik-M.
                              Working...
                              X