Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ingen gnist på Zenoah

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ingen gnist på Zenoah

    Har en Zenoah 260PUM uten gnist. Prøvd 3 forskjellige plugger.
    Har gjort noen målinger på motoren.
    Magnetspolen:
    Mellom kjerne og rød ledning er det uendelig motstand
    Mellom kjerne og sort er det 188,2 ohm
    Er 0.3mm mellom magnet og rotor.

    Coil:
    Pluggledning til rød 2.059kOhm
    Rød til jord 0.7Ohm
    Pluggledning til jord 2.059kOhm

    Det er noen riper på rotoren. Kan det ha noe å si?
    Noen her som har noen tips om hva det kan være?
    *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

  • #2
    Prøv en ny grå-coil (forbruksvare).
    Hvis ikke det hjelper, bytt den røde statoren.
    Riper i rotoren pleier ikke å bety noe.
    I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
    sigpic
    For n'te gang Sofus, trykk F5...

    Comment


    • #3
      Noen som har lyst til å få tilsendt den møkkamotoren for å se hva som kan være feil? Har nå byttet coil (grå) og statoren, fortsatt ingen gnist. Har jordet coilen og statoren med egen ledning for å være sikker på at det er god jord. Disse går sammen med den svarte fra statoren og ender på den ene bolten til sylinderen. Har 0,3mm mellom rotor og stator.
      *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

      Comment


      • #4
        Er det den svarte ledningen på statoren du har jordet?
        Jørn Markset

        Lindesnes Modellbåt Klubb

        Comment


        • #5
          Isåfall, er det bare å koble den bort fra jord, så skal du se du får gnist.
          Vidar-A. Risvold. 77 mod. Rogaland.

          På sjø og land.
          Skala båter og klatrebiler....

          Comment


          • #6
            Originally posted by insomnia View Post
            Har jordet coilen og statoren med egen ledning for å være sikker på at det er god jord. Disse går sammen med den svarte fra statoren og ender på den ene bolten til sylinderen.
            Som tidligere nevnt, den svarte ledningen fra statoren må ikke jordes. Den brukes til å kutte tenningen (hvis man setter inn "kill switch"). 0,3 mm klaring mellom svinghjul og stator høres riktig ut. Jeg pleier putte mellom et visittkort og skru til.
            I-Iarald Ekkje$tøI - http://www.ombk.org
            sigpic
            For n'te gang Sofus, trykk F5...

            Comment


            • #7
              Det blei så mye bedre med å bryte jorda Hang meg opp i lukket sløyfe av nybegynner grunner.
              Har ny coil og stator i reserve nå hvertfall. Takk for hjelp!
              *Robbe Smaragd, Kyosho Pure-Ten Alpha III, HPI Savage 21 m/Nosram .28, Mini-Z MR01, Yokomo YR4, ett billig Cessna 182 og den gode gamle offshoreskuta Bagutta + en Delta Force jeg ikke har no særlig informasjon om ennå *

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X