Announcement

Collapse
No announcement yet.

Transponder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Transponder

    Hei!

    Er det noen som vet om transponderene er vanntette nok til å ligge åpent? Det står at de kan vaskes med lunkent vann, det er det jeg eneste jeg har funnet om det. Tenkte å ha den liggende utenfor radioboksen med eget batteri.
    Frode S.L
    1972 mod

  • #2
    Transponderen bør tåle det, men det er vel værre med batteriet?
    Morten Hatlevoll, Arendal, SMBK

    Comment


    • #3
      Originally posted by Kunta View Post
      Hei!

      Er det noen som vet om transponderene er vanntette nok til å ligge åpent? Det står at de kan vaskes med lunkent vann, det er det jeg eneste jeg har funnet om det. Tenkte å ha den liggende utenfor radioboksen med eget batteri.
      Jeg kjørte slik i hele fjor. Transponderen hadde jeg festet til på toppen av ror braketten , samme vet jeg at en svenske gjorde i fjor på en av sine båter. Transponder blinker i allefall fortsatt så håper den funker....
      2 fast 4 U - kanskje.....

      Comment


      • #4
        Takker for svar.

        Batteriet regner jeg med at tåler det så lenge det er ferskvann, får prøve og se.
        Frode S.L
        1972 mod

        Comment


        • #5
          Originally posted by Helge Simonsen View Post
          Jeg kjørte slik i hele fjor. Transponderen hadde jeg festet til på toppen av ror braketten , samme vet jeg at en svenske gjorde i fjor på en av sine båter. Transponder blinker i allefall fortsatt så håper den funker....
          Jeg kan ikke huske at jeg så deg på et løp i fjor, Helge, men det er hyggelig at du er i gang igjen i år
          Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kunta View Post
            Takker for svar.

            Batteriet regner jeg med at tåler det så lenge det er ferskvann, får prøve og se.
            Jeg vet at Harald hadde en transponder og batteri i en pose med flyteelement og brukte den i alle sine båter, det funket greit. Ole Petter har også kjørt mye med transponderen i friluft, fordi han har hatt båter i karbon, han har heller ikke hatt noe problemer med dette
            Østfold Modellbåtklubb Lisens N-747 Båter: 3 x Delta Force MK 2 m/CMB 26 - Aeromarine Advenger 44 Pro Cat m/Zenoah 285 PUM trimmet fra TT&T - Delta Force MK 2 m/Zenoah 260 PUM Standard - AC Model Boats Edge Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra CC Racing - Whiplash GV Sport Hydro m/Zenoah 260 PUM trimmet fra TT&T - Expresscraft GTX m/CMB 35 RS - Nodd V-180 m/CMB 35 RS.

            Comment


            • #7
              Originally posted by jokko View Post
              Jeg kan ikke huske at jeg så deg på et løp i fjor, Helge, men det er hyggelig at du er i gang igjen i år
              Det er riktig det at jeg ikke deltok i løp i fjor , men transponderen stod montert i båten og den benyttet jeg flittig Mitt batteri oppbevarer jeg i en liten vanntett beholder inni båten , min båt er og i karbon , derfor denne løsningen.
              2 fast 4 U - kanskje.....

              Comment

              (RS) Radiostyrt.no Statistics

              Collapse

              Topics: 39,683   Posts: 440,447   Members: 18,929   Active Members: 2
              Welcome to our newest member, Erik-M.
              Working...
              X